Re: pomóżcie rozszyfrować...

From: "Przemysław Sajewski" <a...@p...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.farmacja
Subject: Re: pomóżcie rozszyfrować...
Date: Sat, 17 May 2003 19:40:46 +0200

> jestem tłumaczką z niemieckiego i zdarzył mi się tekst "zakrawający" na
> farmaceutyczny. Nie chciałabym popełnić błędów wynikających ze zbyt słabej
> znajomości tematu. Czy możecie mi troszkę pomóc? Co znaczy:
> Natrii iodohippurati [123I] solutio iniectabilis, Acidum hydrochloricum
> dilutum (wiem, że to HCl, ale jaki?) ?
> Czy aqua ad iniectabilia to fachowo woda do iniekcji?
> No i jeszcze to: Niemcy używają definicji Parenteralia na leki
(~substancje)
> podawane drogą niedoustną - iniekcje, infuzje i implantacje (przepraszam,
> [...]
Co do ostatniego, Ophtalmika - sa to leki oczne, czyli wszelkiego rodzaju
krople maści etc. jałowe aplikowane na oczy.
Leki parenteralne - jest dokladnie tak jak to określiłaś.
woda do iniekcji - dokładnie.
Dilutum = roztwór
Natomiast pierwsze wyglada mi na jodek sodu do iniekcji.
pozdrawiam
Przemek