popiol drzewny

1. Data: 2001-12-02 01:01:17

Temat: popiol drzewny
Od: "Smal Tadeusz" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w domku kominek
ktory opalam drewnem debowym lub jesionowym
Ze dwa razy w tygodniu mam do wyrzucenia "reklamowke" popiolu
ktos mi ostatnio radzil abym miast do kosza na smieci
uzyznial tym swoje hektary
:)
Czy taki wypalony popiol ma sugerowana wartosc?
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2001-12-02 07:30:32

Temat: Re: popiol drzewny
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Smal Tadeusz" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uzyznial tym swoje hektary
> :)
> Czy taki wypalony popiol ma sugerowana wartosc?

No cóż zawiera na pewno sole mineralne ,które nie ulegają spaleniu . Popiół
z ogniska dosypuję do kompostu .
Z grila też ;-))

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

3. Data: 2001-12-02 12:07:15

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Smal Tadeusz" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

Witajcie
Jestem również zainteresowana tym tematem. Mnie poradzono,zeby wysypwać pod
drzewka i rosliny (wszystkie) popiół z ogniska i z grilla. Czy to ma jakiś sens?
A wazniejsze; czy nie zaszkodzę.
Pozdrawiam
Ania

4. Data: 2001-12-02 15:31:55

Od: "Lifny" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uwaga podobno popiol zakwasza glebe
lifny

5. Data: 2001-12-02 18:11:55

Od: Appa <p...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Czy taki wypalony popiol ma sugerowana wartosc?

Witaj,

Popiol zawiera zwiazki wapnia. Dodany do gleby zmiejszaja jej kwasnosc
a przez to pobudza glebe do "zycia".
Ponadto zwiazki wapnia sa jednym z najwazniejszych "budolcow " rosliny.
Brak wapnia powoduje zakwaszanie gleby, nadmiar robi glebe zbyt
zasadowa,
a to nie sprzyja wiekszosci roslin lubiacych podloze neutralne do lekko
kwasnego.

Popiol drzewny (nieskazony metalami ciezkimi) jest dobra i cenna
domieszka kompostowa.

pozdrawiam
piotr

6. Data: 2001-12-05 17:25:14

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Appa" <p...@t...de> napisal w wiadomosci

Istotnym składnikiem popiołu z drewna jest
potas. Bywa, ze zawartość jego dochodzi do 10%.
Jak wiemy, potas wpływa m.in. na kwitniecie roślin.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

kasztany jadalne - gdzie kupic sadzonki
JAK URATOWAC FIKUSA?