popiol drzewny

11. Data: 2005-07-24 18:06:09

Temat: Re: popiol drzewny
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> W wiadomości news:dbp2lg$c8a$1@nemesis.news.tpi.pl PAweł

> Hejka. Popiół z biomasy drzewnej według ICHPW z Zabrza zawiera:
> CaO ~ 35%,
> K2O - 11-12%,
> MgO ~ 5%,
> P2O5 ~ 3%,
> SO3 ~ 2%
> W sensie nawożenia popiół z drewna odkwasza glebę i dostarcza kilku
> niezbędnych składników pokarmowych.
> Pozdrawiam kognitywnie Ja...cki
> ( http://www.ichpw.zabrze.pl/?p=/pl/12 )

Coś długo nie mozesz odnaleźć tych pozostałych 43-44%.
;-)
pozdr. adekwatnie Jerzy

12. Data: 2005-07-24 19:54:14

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dc0lcg$j1m$2@nemesis.news.tpi.pl JerzyN
<0...@m...pl> napisał(a):

> Coś długo nie mozesz odnaleźć tych pozostałych 43-44%.
> ;-)

Hejka. Pero, pero, bilans musi wyjść na zero. < lol > Zapewniam, że
pozostałe procenty to też popiół. ;-)
Pozdrawiam addytywnie Ja...cki
PS A swoją drogą to ciekawa zagadka: dlaczego nie ma w sumie100% składników
w tym popiele, może jakiś chemik wyjaśni? :-)

13. Data: 2005-07-24 23:00:08

Temat: Re: popiol drzewny (OT)
Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:dc0lcg$j1m$2@nemesis.news.tpi.pl  JerzyN

> PS A swoją drogą to ciekawa zagadka: dlaczego nie ma w sumie100% składników
> w tym popiele, może jakiś chemik wyjaśni?  :-)

Bo zlikwidowano obowiązkową maturę z matematyki? :-))))

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2005-07-25 04:39:06

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo zlikwidowano obowiązkową maturę z matematyki? :-))))
>
> Pozdrawiam, Basia.

Może dlatego,że pozostała część to krzemionka, nierozpuszzalna,
nieprzyswajalna i nie brana pod uwagę.
Pozdrawiam.Mirzan

15. Data: 2005-07-25 07:53:16

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:6a38.00000325.42e41d77@newsgate.onet.pl Basia
Kulesz <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> Bo zlikwidowano obowiązkową maturę z matematyki? :-))))

Hejka. W Zabrzu? ;-)
Pozdrawiam toponomastycznie Ja...cki

16. Data: 2005-07-25 08:06:29

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:6a38.00000335.42e46ce9@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Może dlatego,że pozostała część to krzemionka, nierozpuszzalna,
> nieprzyswajalna i nie brana pod uwagę.

Hejka. Była brana. :-) Wykazali zawartość SiO2 ~ 6%. Skoro twierdzisz,
że nieprzyswajalna, to skąd by się wzięła w popiele z drewna?
Ale można zgadywać dalej ale chyba lepiej wcześniej zajrzeć do linka.
Pozdrawiam metamorficznie Ja...cki
PS W roślinach krzem występuje zazwyczaj w starszych liściach, łodygach,
plewkach zbóż itp. (~ 3% suchej masy).

17. Data: 2005-07-25 10:29:14

Od: "nocnik" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. W Zabrzu? ;-)
> Pozdrawiam toponomastycznie Ja...cki

W całej Polsce. W nowej maturze nie trzeba zdawac matematyki. Wybiera się
(oprócz polskiego i jednego jezyka nowożytnego) jeden przedniom ktorego
zdanie daje mam mature. Mozna wybrac sobie matme ale to juz nie obowiązek.
Mam nadzieje ze wkrótce to zmienią. Bez matematyki daleko nie zajdziemy.

18. Data: 2005-07-25 10:56:54

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>                    Pozdrawiam metamorficznie Ja...cki
> PS W roślinach krzem występuje zazwyczaj w starszych liściach, łodygach,

Podejrzewam,że roślina pobiera krzem w formie rozpuszczalnej,
bo w innej nie może.Może po spaleniu robi się z niego piasek?
Pozdrawiam.Mirzan

19. Data: 2005-07-25 13:41:03

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Coś długo nie mozesz odnaleźć tych pozostałych 43-44%.
> ;-)

Węgiel, tlen i wodór w postaci CO2, CO i H2O ulatuje do nieba

Pozdrawiam
Kaśka

20. Data: 2005-07-25 14:29:54

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dc2q5e$nsg$1@atlantis.news.tpi.pl Katarzyna Tkaczyk
<k...@e...com.pl> napisał(a):

> Węgiel, tlen i wodór w postaci CO2, CO i H2O ulatuje do nieba

Hejka. Kasiu, najskuteczniej ulatnia się zwykle kasa. ;-)
Pozdrawiam transponująco Ja...cki

[ogłoszenie] Obornik
slonecznik w doniczce, usychajace liscie
O książkach raz jeszcze
trawy i bambusy
Do specjalistow od chorob i szkodnikow roslin