popularnosc ICH TROJE ?

1. Data: 2001-09-19 06:42:15

Temat: popularnosc ICH TROJE ?
Od: "Jarek" <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co sądzicie o zjawisku pt. ICH TROJE ?
Zespół który prezentuje dość mierny poziom artystyczny
zyskał w narodzie tak ogromny posłuch, czyżby druga fala disco polo tylko w
innym wydaniu ?

Piszcie

Pozdrawiam
Jarek

1. Data: 2001-09-19 07:21:13

Temat: Re: popularnosc ICH TROJE ?
Od: Nina Mazur Miller <n...@p...ninka.net> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek" <j...@h...pl> writes:

> Co sądzicie o zjawisku pt. ICH TROJE ?
> Zespół który prezentuje dość mierny poziom artystyczny
> zyskał w narodzie tak ogromny posłuch, czyżby druga fala disco polo tylko w

No coz, widocznie narod (a raczej ci co sluchaja i kupuja plyty tego
zespolu) ma rownie mierny gust artystyczny jak ow zespol reprezentuje
poziom artystyczny.
Zreszta, coz sie tutaj dziwic. Gust i wrazliwosc artystyczna (nie
tylko na muzyke) ksztaltuje sie w latach dziecinstwa. A czego mozna
sie spodziewac po dzieciach ktore wzrastaly w atmosferze pop muzyki
reprezentowanej przez wodeckich, wondrackowe, pugaczowe, festiwale
piosenki zolnierskiej a potem italo disco , zespoly typu modern
talking, universe (to z rodzimego gruntu) etc?
A potem byla oslawiona muzyka chodnikowa. To tego sluchala "ulica" i
przecietny Polak. Jak ktos sie odchowa na czyms takim to raczej nie
bedzie mial ciagot do muzyki klasycznej czy chociazby nawet dobrego
rocka (np. Led Zeppelin) i zjawisk pokrewnych (chociaz oczywiscie
zdarza sie wyjatki ale to beda wyjatki a nie regula).
Bedzie szukal podobnej muzyki - prostej, nieskomplikowanej, z rownie
nieskomplikowanymi tekstami. Na jedno kopytko.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2001-09-19 07:50:54

Od: "Vetch" <v...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej !

Użytkownik "Jarek" <j...@h...pl> napisał
> Co sądzicie o zjawisku pt. ICH TROJE ?
> Zespół który prezentuje dość mierny poziom artystyczny
> zyskał w narodzie tak ogromny posłuch, czyżby druga fala disco
> polo tylko w innym wydaniu ?

chyba chodzi o to, że goście prezentują teksty, które mają
niby poruszyć ducha słuchacza, bezpośrednimi pseudo-psychologicznymi
rozważaniami na temat uczuć czy miłości.
Młodzi, niedojrzali ludzie, lubią takie teksty... do tego dochodzi
rytmiczna muzyczka i jest cool :-)
Wartość "szkoleniowa" tych tekstów jest co najmniej żenująca,
ale to mocno działa na nastolatków, dlatego jest to chyba
nieco niebezpieczne.
Myślę tak, ponieważ "idol" ma duży wpływ na fana.
Fan upodabnia się do idola, słucha jego chorej "nauki" ;-)
a pseudo-wartości przekazane przez idola, stają się
zasadami życia fana...
"Zepsuł" prezentuje czysto emocjonalne podejście do miłości
i swoimi pompatycznymi wystąpieniami porusza serca
naiwnych...
Posluchajcie sobie tych tekstów... są tak bezdennie głupie,
że aż wstyd, że to Polacy śpiewają ;-)
Ech... to jest zwykła komercja...
Wyskoczyli na chwilę, zarobić kasę i zaraz znikną :-)

Vetch
;-)

1. Data: 2001-09-19 08:47:49

Od: "Eryk" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nina Mazur Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...

> [...]
> Bedzie szukal podobnej muzyki - prostej, nieskomplikowanej, z rownie
> nieskomplikowanymi tekstami. Na jedno kopytko.

Ninka!! A nie sądzisz, że zbytnio upraszczasz i właśnie na jedno kopyto:) ?
Sama wzrastałaś w tamtych czasach i z ta muzyką... przecież oprócz Trójki i
"Wieczorów płytowych programu drugiego" dobrej muzyki w radiu nie
uświuadczyłaś...Porządna muzyka wydawana przez Polskie Nagrania, Pronit,
Tonpress oraz edycje z demoludów były osiągalne w księgarniach trudno. A
dostęp do Filharmonii cz Opery wówczas był podobny do tego jaki jest teraz.
Czyli w dużych aglomeracjach no problem, ale poza nimi znacznie gorzej. A
jednak olbrzymia rzesza ludzi młodych i tych nie najmłodzsych ma gust i
wrażliwość artystyczną. I nie są to wyjątki... Imho ciągoty do muzyki
nieskomplikowanej reprezentuje mniejszość a nie większość...
Pozdrawiam serdecznie, Eryk

1. Data: 2001-09-19 08:54:20

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jarek" <j...@h...pl> napisał

> chyba chodzi o to, że goście prezentują teksty, które mają
> niby poruszyć ducha słuchacza, bezpośrednimi pseudo-psychologicznymi
> rozważaniami na temat uczuć czy miłości.

wszyscy wiedz ze to bardzo proste teksty. Muzyka oparta na prostych funkcjach,
ktore powtarzaja sie w kazdej kolejnej piosence,.Rytm tez banalny.
Mysle sobie, ze popularnosc (niestety) zawdzieczaja super reklami. Kazde radio
komercyjne RMF; Radio Zet ... poio suchacza "badziewiem". Efekt jest
przygnębiający ... Ktoś przesłał mi adres ich strony, z ciekawości
przeczytalam... 50.000 fanow na koncercie. To jest przygnebiajace.
Czyby jak spiewa kiedys inny zespoł "wystarczyy proste dzwieki"???

Z drugiej, tej bardziej szczesliwej strony, są nadl tacy, ktorzy ida na koncert
jazzu, muzyki alternatywnej, słuchaja innych rozgłosni ...
uogolniac jakoby caly narod popadl w paranoje sluchajac dziadostwa jest
przesadzony a przede wszystkiem krzywdzacy dla tych ktorzy tego sluchac nie
beda.

> Młodzi, niedojrzali ludzie, lubią takie teksty... do tego dochodzi
> rytmiczna muzyczka i jest cool :-)

i jest szajs :)

> Wartość "szkoleniowa" tych tekstów jest co najmniej żenująca,
> ale to mocno działa na nastolatków, dlatego jest to chyba
> nieco niebezpieczne.

i tutaj niespodzianka.
W malym miescie na koncert nie przyszli tylko mlodzi nastolatkowie, ale i osoby
starsze.

> Myślę tak, ponieważ "idol" ma duży wpływ na fana.
odwrotnie gdyby nie fan nie byloby idola

> Fan upodabnia się do idola, słucha jego chorej "nauki" ;-)
moze kiedys tak w obecnych czasach raczej nie
widziales i slyszales kiedys by ktos cytowac ich troje?

> a pseudo-wartości przekazane przez idola, stają się
> zasadami życia fana...
jw.
> "Zepsuł" prezentuje czysto emocjonalne podejście do miłości
> i swoimi pompatycznymi wystąpieniami porusza serca
> naiwnych...

zespol pokazuje czego ludzie chca sluchac... a ze dobrze trafil , plyty
sprzedaja sie dobrze, za dobrze.

> Posluchajcie sobie tych tekstów... są tak bezdennie głupie,
> że aż wstyd, że to Polacy śpiewają ;-)

i wstyd ze łuchaja...wiec sluchaj sobie dalej, ja nie zamierzam

> Ech... to jest zwykła komercja...
zgadza sie

> Wyskoczyli na chwilę, zarobić kasę i zaraz znikną :-)
miejmy nadzieje...chociaz na ich miejsce wejda nowi z nowymi tekstami...
buziaki
Marzena

1. Data: 2001-09-19 09:12:30

Od: "GS" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek" <j...@h...pl> napisał w wiadomości
> Co sądzicie o zjawisku pt. ICH TROJE ?
> Zespół który prezentuje dość mierny poziom artystyczny
> zyskał w narodzie tak ogromny posłuch, czyżby druga fala disco polo tylko
> innym wydaniu ?

w wakacje miałem niestety to nieszczęście doświadczyć tej popieprzonej
muzyki pracując w barze obok głośnej dyskoteki. dzień w dzień to samo i to
po kilka razy - kiedyś nawet spróbowaliśmy liczyć ile razy zapodają ten sam
utwór "wstań".
byłem tak nafaszerowany tymi bzdurami, że kiedy się w nocy -albo nad ranem
kładłem się do łóżka miałem w głowie "wstań powiedz nie jestem sam i nigdy
więcej już nic ................" nie mogłem tego wytrzymać, po prostu jakaś
psychodelia........
myślę że ich popularnośc wynika z tego że są cholernie dobrze wypromowani,
choćby na takich debilnych dyskotekach, a poza tym to dokładnie mechanizm
dyskopolo...
Grzegorz S.

1. Data: 2001-09-19 09:35:05

Od: "Konrad Kwiatkowski" <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nina Mazur Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message

> Mniejszosc powiadasz? to jak w takim razie wytlumaczysz fakt, ze ilosc
> sprzedanych plyt z muzyka zespolow disco-polo kilkakrotnie przewyzsza
> sprzedarz plyt najbardziej popularnych grup i wykonawcow
> tzw. "wartosciowych"?

Moze cena plyt ma tu cos do rzeczy ?

Konrad

1. Data: 2001-09-19 09:42:41

Od: Nina Mazur Miller <n...@p...ninka.net> szukaj wiadomości tego autora

"Eryk" <e...@s...pl> writes:

> [...]

sprzedanych plyt z muzyka zespolow disco-polo kilkakrotnie przewyzsza
sprzedarz plyt najbardziej popularnych grup i wykonawcow

O tym si nie mowi niestety, ale to tak wlasnie wyglada. Sprawdz kiedys
naklady i sprzedarz chociazby jednej wytworni "discopolowej" to sie
sam przekonasz.

1. Data: 2001-09-19 09:51:45

Od: "PEPE" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sprzedanych plyt z muzyka zespolow disco-polo kilkakrotnie przewyzsza
> sprzedarz plyt najbardziej popularnych grup i wykonawcow

Nie ma tu prostych odpowiedzi.
Co do ilosci sprzedanych plyt d-polowych, odgrywaja tu role takze inne niz
"artystyczne" czynniki.
Na pewno cena.Wszak te "produkcje" - niewiele czasem majace wspolnego z
profesjonalizmem, nie pochlaniaja takich nakladow, jak dobrze wydana
plyta, pod patronatem renomowanej wytworni /inna sprawa, ze i tu ceny sa
wywindowane zbytnio/

> O tym si nie mowi niestety, ale to tak wlasnie wyglada. Sprawdz kiedys
> naklady i sprzedarz chociazby jednej wytworni "discopolowej" to sie
> sam przekonasz.

I jeszcze jedno.Disco - polo nie jest muzyka, ktora powszechnie graja stacje
radiowe. Sa oczywiscie pewne wyjatki, tak jak wyjatkiem jest lansowanie tego
nurtu przez Polsat.
Zatem rynek jest jakby "zassany", ale nie do konca nasycony.
Milosnicy tej muzyki sa niejako zmuszeni do kupownia kaset i plyt - jesli
chca posluchac swojego ulubionego umpa-umpa...
pozdrawiam.pepe

1. Data: 2001-09-19 09:52:29

Temat: Re: popularnosc ICH TROJE ? - w obronie
Od: "Mike" <C...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1...@n...onet.pl...

> [...]
radio
> komercyjne RMF; Radio Zet ... poio suchacza "badziewiem".

Widac to "badziewie" jest potrzebne.
Nikt Ci nie karze tego sluchac.

Osobiscie lubie prosta, latwa i przyjemna muzyke, co nie wyklucza
tego, ze czasem slucham innej.

> Efekt jest
> przygnębiający ... Ktoś przesłał mi adres ich strony, z ciekawości
> przeczytalam... 50.000 fanow na koncercie. To jest przygnebiajace.

Dlaczego? Kazdy musi miec ten sam uniwersalny, górnolotny gust?

Niektorzy lubia plastikowe pozlacane wykonczenia w lazience.
Inni nosza zlote lancuchy na szyi.
Niemcy stawia gipsowe krasnoludki lub plastikowe labedzie w ogrodzie.

Czy to komus przeszkadza? Czy to powod do wstydu?

> Z drugiej, tej bardziej szczesliwej strony, są nadl tacy, ktorzy ida na
koncert
> jazzu, muzyki alternatywnej, słuchaja innych rozgłosni ...

A kto powiedzial, ze ludzie sluchajacy Ich Troje, Brathankow itp. nie
sluchaja tej "lepszej" muzyki?

Nie bardzo sobie wyobrazam sluchanie ciezkiej muzyki
podczas prowadzenia samochodu - narasta we mnie
zdenerwowanie potegowane korkami, lub niedzielnymi
kierowcami w trasie (szczegolnie w lato) i tylko moze
dojsc do wypadku.

A muzyka "tandetna" wtedy uspokaja.

Jazzu czasem slucham, choc nie mam zadnej plyty.
Slucham go w klubie - przy piwie, na zywo - wtedy jest odjazd.

> uogolniac jakoby caly narod popadl w paranoje sluchajac
> dziadostwa jest przesadzony a przede wszystkiem
> krzywdzacy dla tych ktorzy tego sluchac nie
> beda.

Kto ma prawo decydowac o tym, co jest "dziadostwem" a co nie?
Ktos mowil, ze o gustach sie nie dyskutuje.

The Beatles teraz jest uznawany za "klasyke".
Jaka jest roznica pomiedzy "She loves you yeah yeah yeah",
czy "Lucy in the sky with diamonds", a
"a wszystko to, bo Ciebie kocham"?

Czy ostatnie przeboje cytowanej tu czasem
Budki Suflera nie sa kiczowate?

"Bo do tanga trzeba dwojga"
muzyka jest "jak w długiej trasie piąty bieg"

> moze kiedys tak w obecnych czasach raczej nie
> widziales i slyszales kiedys by ktos cytowac ich troje?

Ja cytuje "Zawsze z Toba chcialbym byc ... przez cale lato" :-)))
Dziala :-)

> jw.

Ktore np?

Przeciez tam nie zaadnych ma wartosci. czy pseudo-wartosci.
To jest prosta muzyka bez zadnych przeslan.

Pompatycznymi? Porusza serca?

Co do milosci to lepsze byloby podejscie racjonalne?
"A wszystko to ... bo w moim organizmie zachodzi reakcja chemiczna,
ktora wplywa na prace nastepujacych osrodkow mojego mozgu..."

To bylby dopiero hit. :-)

> i wstyd ze łuchaja...wiec sluchaj sobie dalej, ja nie zamierzam

Twierdzisz, ze nie zamierzasz. To ja sie zapytam jak mozna cos
krytykowac nie znajac tego?

> zgadza sie

Komercja jakich wiele - KAZDY kraj ma zespoły pop i IMHO nie
ma sie czego wstydzic.

Pozdr

Mike

Re: Kraków.
Re: nowa na grupie
POŻEGNANIE
Re: Wszystkie panienki sa chore psychicznie!!!tre?ciwe
Re: Wszystkie panienki sa chore psychicznie!!!tre?ciwe