poradzcie jak zregenerowac stare, drewniane okno

1. Data: 2007-06-03 19:56:05

Temat: poradzcie jak zregenerowac stare, drewniane okno
Od: "R.A.D.U.S" <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam w kawalerce stare, drewniane okno, a ze bede ja sprzedawal za rok to sie
nie oplaca go wymieniac na nowo, cche go jednak pomalowac i odswiezyc,
niestety jest pomalowane ochydna biala farba.

czy znajde jakis dobry poradnik co i jak ? w goole wiekszosc to reklamy ...

2. Data: 2007-06-03 22:38:54

Od: "jarek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R.A.D.U.S" <...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niestety jest pomalowane ochydna biala farba.
>
> czy znajde jakis dobry poradnik co i jak ? w goole wiekszosc to reklamy
przy sprzedazy liczy sie to ze masz juz wymienione okno - mozesz wieksza
cene uzyskac , takze zwroci ci sie koszt wymiany

3. Data: 2007-06-04 06:42:11

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jarek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> przy sprzedazy liczy sie to ze masz juz wymienione okno - mozesz wieksza cene
> uzyskac , takze zwroci ci sie koszt wymiany

Słuszna uwaga. Jeśli masz kasę na wymianę okien, to nie wahaj się.

Pozdrawiam, Lesława Jaworowska
http://zdrowa-dusza.com

--
Tylko zamknąwszy za sobą drzwi można otworzyć okno w przyszłość

4. Data: 2007-06-04 07:25:16

Od: "Darek" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie mam i nie chce wydawac kasy na brzydkie plastikowe okna, chce zrobic
ladne okno z tego co mam ....

5. Data: 2007-06-04 08:00:18

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niestety jest pomalowane ochydna biala farba.
>
> czy znajde jakis dobry poradnik co i jak ? w goole wiekszosc to reklamy

pare lat temu sam odnawialem drewniane przedwojenne okna! u moich rodzicow i
sa o wiele lepsze niz te nowe plastikowe:/
metod jest kilka, ale ja opisze Tobie taka, ktora przerobilem na moze 30
ramach okiennych:)
1) kup opalarke elektryczna (dostepne w markecie) i dwie roznej szerokosci
szpachelki (powiedzmy 3 i 5 cm), zeby nie byly ze zbyt cienkiej blachy
stalowej, musza byc troche sztywne, wtedy wygodnie sie nimi farbe usuwa.
2) nie polecam uzywania srodkow chemicznych do usuwania farby, wg mnie jest
to wynalazek dla leniwych a przy okazji nie usuniesz calej farby
3) zdejmujesz skrzydlo, opalasz calosc, zdejmujac po kawalku farbe (troche
smierdzi), przy odrobinie wprawy jezeli rama nie jest bardzo udziwniona
opalisz do "zywego" drewna calosc w 2-3 godzinki, łacznie z oscieznica
Nie polecam sie spieszyc:)
4) ewentualne ubytki wypelnij szpachla akrylowa, polecam taka grecka w
puszkach zloto-szarych, sprzedawana w 0,5kg, 1kg i chyba 2 kg, do wyboru do
koloru
5) rozciencz farbe rozpuszczalnikiem i pomaluj calosc (to bedzie grunt)
Po wyschnieciu przeszlifuj ponownie papierem.
6) poaluj calosc na gotowo nie nakladajac grubej wartswy farby!
7) napraw ewentualne ubytki w kicie przy szybach
8) nasmaruj zawiasy i gotowe:)
Robota na maks. 2 dni, spokojnie zmiescisz sie w 100zl + Twoja praca
Powodzenia!

6. Data: 2007-06-04 08:04:52

Od: Longus <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek napisał(a):
> nie mam i nie chce wydawac kasy na brzydkie plastikowe okna, chce zrobic
> ladne okno z tego co mam ....

jezeli chodzi tylko o wymalowanie drewnianego okna to zerwij stara farbe
i pomaluj na nowo
jezeli stara farba mocno sie luszczy to zrob to przy pomocy szpachelki,
szczotki drucianej i papieru sciernego, jezeli bedzie oporna to zastosuj
chyba sie na to mowi opalarka (zasada dzialania jak suszarka tyle ze
na wylocie temperatura powietrza znacznie wyzsza)

pozdr.
Greg

7. Data: 2007-06-04 08:24:14

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> nie mam i nie chce wydawac kasy na brzydkie plastikowe okna, chce zrobic
> ladne okno z tego co mam ....

...i masz racje, ja juz zaluje, ze dalam sie namowic na plastiki. Co drewno,
to drewno. O ile nie sa wypaczone...

Iwona
//Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
- Schutzbach
www.kociszce.ao.pl

8. Data: 2007-06-04 09:15:48

Od: "Darek" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

myslalem o naturalnym drewnie pomalowanym bejca lub lakierem bezbarwnym
...nie wiem na ile drewno jest zniszczone, bo jesli sa ubytki to chyba nie
da rady hmm ???

chcialbym na brazowo, boje sie tylko ze to przyciemni jasna oprawe pokoju

9. Data: 2007-06-04 11:06:30

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ...nie wiem na ile drewno jest zniszczone, bo jesli sa ubytki to chyba nie

Wydaje mi, ze to bedzie trudne do wykonania. Mialam usuwana farbe z ram
okiennych opalarka i niestety trudno bylo dojsc do super czystego drewna. Za
to smrodu i dymu bylo w calym mieszkaniu co niemiara. A i drewno mozna latwo
przypalic. Od szlifowania pelno bylo pylu.
Ubytki mozna zaklajstrowac masa z pylu drewnianego (zalezy jak duze te
ubytki, jesli sa). Ale ja mowilam o wypaczonych oknach (mocno nieszczelne),
ktore juz raczej trudno naprawic.
Jesli sie uprzesz, i starczy ci sil i samozaparcia, to pewnie ci sie uda,
ale efekt moze nie byc do konca zadowalajacy. Wlasciwie sprobowac mozesz,
jak ci nie wyjdzie, wowczas mozesz zainwestowac w nowe... moze drewniane?
Albo pomalujesz je normalna farba.

> chcialbym na brazowo, boje sie tylko ze to przyciemni jasna oprawe pokoju

Do malego mieszkania nie dawalabym brazowych okien. Chociaz rozne sa
odcienie brazu. Jesli juz to z pewnoscia cos jasnego.

10. Data: 2007-06-04 11:54:07

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> myslalem o naturalnym drewnie pomalowanym bejca lub lakierem bezbarwnym
> ...nie wiem na ile drewno jest zniszczone, bo jesli sa ubytki to chyba nie
> da rady hmm ???

to zalezy w jakim stanie jest drewno pod warstwa farby
moze byc miejscami szare/zbutfiale i wtedy bedzie problem
radze pomalowac farba kryjaca, nie lakierem

> chcialbym na brazowo, boje sie tylko ze to przyciemni jasna oprawe pokoju
polecam bialy, wyglada to neutralnie i czysto

Solidna pralka, jaka ?
skrzynka na listy
Rolety zaciemniajace a standardowe
Jak zasłonić taką szczelinę?
prośba o opinię - klimatyzator przenośny ZIBRO P622 i P328 ?