porzeczki i agrest - co z nich zrobic?

1. Data: 2006-08-04 13:39:37

Temat: porzeczki i agrest - co z nich zrobic?
Od: "Truf" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

witam!
mam z pol kilo czerwonej porzeczki, pol kilo bialej i tylez samo
czarnej, oraz podobnie agresu - czerwonego i bialego...
jedzenie na surowo odpada - obzarlem sie wystarczajaco zbierajac je z
krzakow - poszukuje pomyslow jak te dobra przetworzyc, zeby bylo
smacznie i ciekawie?

(na razie, roboczo, czarna porzeczka przeznaczona bedzie na marmolade,
a agrest byc moze na nalewke...)

pozdrawiam
T.

2. Data: 2006-08-04 14:05:36

Temat: Re: porzeczki i agrest - co z nich zrobic?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> Uzytkownik "Truf" <t...@g...com> napisal w wiadomosci
ps.com...

> Agrest na konfiture, a czarna porzeczka na nalewke.
>
> Czerwona (czarna moze byc tez, super smak) na przeicer na surowo z
> cukrem - patrz www.wikikuchnia.org w dziale spizarnia domowa.
>
> DJD

Nie zwróciłeś uwagi na ilości - z tego wszystkiego to może sobie kompot
ugotować...

3. Data: 2006-08-04 14:06:31

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2006-08-04 21:26:12

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> Nie zwróciłeś uwagi na ilości - z tego wszystkiego to może sobie kompot
> ugotować...
Ale jak się to razem zsypie, to dodając drugie tyle cukru otrzyma
się całkiem sporo przepysznej galaretki - mniam.
ikselka, co galaretkę robi co roku, a w tym roku już z własnych
owocków :-)

5. Data: 2006-08-05 03:02:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
ps.com...

Panslavista napisał(a):
> [...]
się całkiem sporo przepysznej galaretki - mniam.
ikselka, co galaretkę robi co roku, a w tym roku już z własnych

Miałem tego więcej na krzakach - do dzisiaj wiszą resztki - było zbyt mało,
aby sobie głowę tym zawracać. Agrestu miałem dużo, więc się poświęciłem - po
odszypułkowaniu zamroziłem, czasem nabieram do miseczki i takie zmrożone
zjadam. Czasem robię sos...

6. Data: 2006-08-05 09:29:41

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
Agrestu miałem dużo, więc się poświęciłem - po
> odszypułkowaniu zamroziłem, czasem nabieram do miseczki i takie zmrożone
> zjadam. Czasem robię sos...
Nadal możesz zrobić galaretkę - wystarczy zamrożony agrest
podgrzać w garnku z odrobiną wody na dnie, doprowadzić do wrzenia,
ostudzić, przetrzeć przez sito, do garnka, znowu do wrzenia,
wsypywać cukier do wrzącej, aż do momentu tworzenia warstwy
żelującej na wierzchu( można poznać po lśniącej marszczącej się
powierzchni ), no i do słoików. Pychota - zwłaszcza agrestowa :-)

7. Data: 2006-08-05 09:37:14

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
ps.com...

Panslavista napisał(a):
> [...]
żelującej na wierzchu( można poznać po lśniącej marszczącej się
powierzchni ), no i do słoików. Pychota - zwłaszcza agrestowa :-)

Dzięki, wolę sosy do mięska - to dopiero pychotka.
Galaretki lepsze i ładniejsze z porzeczki czerwonej.

8. Data: 2006-08-07 05:59:45

Od: "PeCeKa" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

z porzeczek może być ciasto na kruchym spodzie. Owoce podgrzewamy z cukrem
aż zrobi się "kisielowata" konstystencja, wykładamy na ciasto a całośc
przykrywamy "kołderką" z białek ubitych na sztywno
(ja ostatnio ubiłam 3, zeby była większa).

z czarnych możesz zrobić syrop casis, poszperam u siebie w przepisach i
wrzucę za chwilę.

pozdrawiam

PCK

9. Data: 2006-08-16 02:33:35

Od: "Barbara" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeCeKa" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[..]

| z czarnych możesz zrobić syrop casis, poszperam u siebie w przepisach i
| wrzucę za chwilę.
| pozdrawiam
| PCK

no i co z tym przepisem ???