porzeczki "na patykach"

1. Data: 2001-10-18 06:27:40

Temat: porzeczki "na patykach"
Od: "Beata" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co powiecie na temat piennych porzeczek i agrestów? Oprócz tego, że
wyglądają estetycznie mają jakieś zalety?

Beata

2. Data: 2001-10-18 08:06:59

Temat: Re: porzeczki "na patykach"
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Same problemy. Gorzej owocuja, mniejsze krzewy, wymagaja inteswniejszej
pielegnacji. Tylko schylac sie nie trzeba.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2001-10-18 08:21:21

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2001-10-18 09:03:23

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie wyobrazam sobie pozeczki, ktorej owoce dotykaja gleby. No chyba, ze
kopce wokol niej sypiesz.
Wszelkie formy pienne, agrestu, czy porzeczki, nigdy nie dadza tylu owocow
ile da normalny krzew. Jedynym powodem, dla ktorego szczepi sie porzeczke
czy agrest na pniu, jest zainteresowanie jakim ludzie lubia obdarzac
wszelkie dziwadla. Forme pienna mozna posadzic w celach dekoracyjnych.

5. Data: 2001-10-18 13:06:33

Od: "Stanislaw Midera" <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam na dzialce kilka agrestow piennych (Biały Triumf).
Z kilkuletnich obserwacji (zbiorow) nie moge potwierdzic niskiej
plennosci - rekordzista (wg mojego uznania) jest jeden krzew,
z ktorego corocznie uzyskuje prawie 10kg. Pozostale rodza tylko troche
gorzej. Problem to utrzymanie krzewu przy podporze, ktora by byla
do tego w miare estetyczna. Zdarza sie, ze musze je ponownie mocowac do
podpor.
Na szczescie zaden mi sie nie zlamal.
Mam rowniez dwa pienne czerwone agrest (nie pamietam odmiany) - te owocuja
znacznie gorzej, ale rownowaza slaba wydajnosc znakomitym smakiem.

Pozdrawiam
Stanley.

6. Data: 2001-10-18 15:46:50

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc, najwieksza zaleta jest to, ze owocow jest zdecydowanie mniej. I
dlatego je posadzilam, nie mam teraz problemow z nadmiarem owocow.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

Beata napisał(a) w wiadomości: <9qlsjv$bsc$1@news.tpi.pl>...

7. Data: 2001-10-18 15:52:25

Temat: roze "na patykach"
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Rafal, niektore moje roze w tym roku maja wyjatkowo "pienny" wyglad i
chcialabym je tak utrzymac. Czy jak je owine, mam szanse, ze w przyszlym
roku taki ich pokroj sie utrzyma, czy wiosna i tak bede musiala je normalnie
tzn nisko przyciac?
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

8. Data: 2001-10-18 19:25:20

Od: "Natalia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9qmgoj$kaj$...@n...tpi.pl...
> [...]
> czy agrest na pniu, jest zainteresowanie jakim ludzie lubia obdarzac
> wszelkie dziwadla. Forme pienna mozna posadzic w celach dekoracyjnych.

Nie zgadzam się, że jedynym powodem. Ja na przykład chcę pienne, żeby mi
pies nie obsikiwał owoców. Wiem, może to trochę dziwna motywacja.......

Natalia

9. Data: 2001-10-19 09:47:15

Temat: Re: roze "na patykach"
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma zadnego problemu w utrzymaniu formy piennej rozy, pod warunkiem, ze
nie przemarznie. Mozesz sprobowac metody polecanej w literaturze - przygiąć
do ziemi i oblozyc sloma, albo prosciej - zrobic chochola ze slomy badz
gazet (ten drugi bedzie brzydziej wygladal). Do tego wszystkiego oczywiscie
kopczyk na dole zaslaniajacy miejsce okulizacji.
Tak na prawde mysle, ze u Ciebie jest na tyle lagodny klimat, ze nie powinno
byc problemu z zimowaniem nawet bez oslony.
Do oslaniania unikaj wszelkich sztucznych materialow typu folia, czy pianka
poliuretanowa. Widzialem ogrody w ktorych zastosowano takie wynalazki.
Wiosna to zalosny widok.

10. Data: 2001-10-20 08:05:49

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje, sprobuje, nawet to niezle wyglada, a najbardziej wybujala Mr.
Lincoln i ma jeszcze sporo pakow na wysokosci oczu.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

Rafal Wolski napisał(a) w wiadomości: <9qov13$dpv$1@news.tpi.pl>...

Artukul Jana Cicinskiego
Oczko wodne - ale jak.