postrzeganie zyczeniowe

1. Data: 2011-01-28 12:42:12

Temat: postrzeganie zyczeniowe
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem psychologiem ale programista.
Jest w programowaniu komputerow takie zjawisko psychologiczne, ze czasem trudno
jest znalezc blad w programie, poniewaz widzi sie kod programu takim jaki
chcialibysmy by byl, a nie takim jaki jest w rzeczywistosci. To znaczy myslimy
ze kod dziala w taki sposob jak bysmy chcieli a nie jak jest w rzeczywistosci.
Nawet jest taka technika w programowaniu nazwana "code revision", ktora polega
na tym, ze kod programu jest analizowany przez innego programiste, ktory nie
zna intencji autora programu. Wowczas latwiej wylapac bledy.
Wlasnie siedze na pewnym moim programem i widze ze dziala niepoprawnie i blad
jest, ale go nie widze.
Jaka jest przyczyna tego "postrzeganie zyczeniowego" i czy mozna temu jakos
zaradzic? To znaczy, zeby jakby byc bardziej obiektywny.
Bylbym wdzieczny za info.

2. Data: 2011-01-28 12:46:15

Temat: Re: postrzeganie zyczeniowe
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> jakos
> zaradzic? To znaczy, zeby jakby byc bardziej obiektywny.

Zajmij się hodowlą pluskiew.

3. Data: 2011-01-28 12:47:18

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakos
> zaradzic? To znaczy, zeby jakby byc bardziej obiektywny.

Musiałbyś odłożyć kod na 1-2 dni, żeby spojrzeć na niego świeżym okiem, a
nie czytał go "automatycznie", przeskakując całe kawałki procedur.

MK

4. Data: 2011-01-28 12:51:46

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaka jest przyczyna tego "postrzeganie zyczeniowego" i czy mozna temu
> jakos
> zaradzic?

W tym przypadku to nie jest postrzeganie zyczeniowe. Problem polega na tym,
ze ludzki umysl chetnie podaza utartymi sciezkami - mysli wyplywaja jedna z
drugiej wrecz na zasadzie powiazania skojarzeniowego, im wiecej razy
przejdziesz dana sciezke tym bardziej ona Ci sie utrwali.. Za kazdym razem
czytajac kod myslisz tak samo, a to myslenie w jakims punkcie jest bledne.
Blizej zyczeniowosci masz na etapie np. testowania, piszacy program bedzie
testowal ostroznie, tak, zeby czegos nie zepsuc, zeby nie pojawil sie jakis
problem. Dobry zewnetrzy tester podejdzie do programu bardziej agresywnie.

5. Data: 2011-01-28 12:53:25

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> Musiałbyś odłożyć kod na 1-2 dni, żeby spojrzeć na niego świeżym okiem, a
> nie czytał go "automatycznie", przeskakując całe kawałki procedur.

Raczej nalezy zmienic metode, nie czytac tylko wstawiac w rozne miejsca
asercje.

6. Data: 2011-01-28 12:56:32

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wypróbuj metodę "more coffee!".
Czasem bywa skuteczna.

--
CB

7. Data: 2011-01-28 13:05:58

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Zajmij się hodowlą pluskiew.

Zaobserwowalem rowniez inne zjawisko psychologiczne. Na komputerowych grupach
dyskusyjnych zawsze sie dostaje merytoryczna odpowiedz, natomiast na grupie
psychologicznej mozna trafic na osoby udzielajace sie a nie majace nic
sensownego do powiedzenia.

8. Data: 2011-01-28 13:14:35

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaobserwowalem rowniez inne zjawisko psychologiczne. Na komputerowych
> grupach
> dyskusyjnych zawsze sie dostaje merytoryczna odpowiedz

Nie jest to prawda. Ale nie jestes jedyny na tej grupie, ktory sie z nia
mija.

9. Data: 2011-01-28 14:46:52

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grupie
> psychologicznej mozna trafic na osoby udzielajace sie a nie majace nic

nie bądź taki surowy ;)
oderwiesz się na chwilkę i może popatrzysz na swój problem z innej strony

kiwiko

10. Data: 2011-01-28 14:50:31

Od: "kowal.sky.~" <g...@b...times> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

Użytkownik "kiwiko" <k...@o...pl> napisał

> Użytkownik <j...@p...onet.pl> napisał

> nie bądź taki surowy ;)
> oderwiesz się na chwilkę i może popatrzysz na swój problem z innej strony
-
hi,hi
:o)

> kiwiko

ju.da ?

Ps. Siostra, a Ty masz jakieś problemy, czy w ogóle ? :o/
Bo ja myślę, że tu się właśnie rodzi humanizm...

Glob...
A jednak... :o.
Sprawa zmian w systemie emerytalnym
wierzyc, nie wierzyc...