potrzeba pomocy - dziecko pogryzło termometr !!

1. Data: 2003-03-19 20:22:57

Temat: potrzeba pomocy - dziecko pogryzło termometr !!
Od: "Artur" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak w tytule szukam wiadomości, rady na temat co mam zrobić - dziecko
znajomej pogryzło termomtr !! czy jest niebespieczeństwo z tego powodu !!
proszę jak najszybciej o odpowiedź !!

a...@w...pl

2. Data: 2003-03-19 21:12:55

Temat: Re: potrzeba pomocy - dziecko pogryzło termometr !!
Od: "WiseMan" <w...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak w tytule szukam wiadomości, rady na temat co mam zrobić - dziecko
> znajomej pogryzło termomtr !! czy jest niebespieczeństwo z tego powodu !!
> proszę jak najszybciej o odpowiedź !!

A najadlo sie szkla?
Jaki to byl termometr? Rteciowy?
Ja bym sugerowal szybkie udanie sie do szpitala a nie pisanie na grupe, bo
z rtecia nie ma zartow!!!

--
Wise Man
Turniej w StarCrafta zamiast wojny.

3. Data: 2003-03-19 21:34:06

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Artur" <a...@w...pl> wrote in message news:b5ajjh$c9f$1@atlantis.news.tpi.pl...
> jak w tytule szukam wiadomości, rady na temat co mam zrobić - dziecko
> znajomej pogryzło termomtr !! czy jest niebespieczeństwo z tego powodu !!
> proszę jak najszybciej o odpowiedź !!

jedz z nim do lekarza albo zeby bylo szybciej zadzwon do niego, albo do
jakies placowki toksykologicznej w twojej miejscowosci (zakladam ze byl to
termometr rteciowy)
iwon(k)a

4. Data: 2003-03-19 22:40:23

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Spokojnie !!!
Nie ma się czego obawiać, rtęć jest absolutnie nieszkodliwa w płynnej
postaci, nie odkłada się w ten sposób w organizmie, po prostu przejdzie
przez układ pokarmowy i zostanie wydalona.
Co innego ze szkłem, tu bym się obawiał, mże spowodować perforacje, ale też
niekoniecznie.

Radzę udać się do lekarza i o wszystkim mu opowiedzieć...

W każdym razie od strony zagrożenia rtęcią płynną po spożyciu - to takiego
nie ma. Co innego w postaci par. Radzę wysprzątać miejsce zabawy i
konsumpcji ;-) termometru. Wysprzątać znaczy odszukać lsniących kuleczek
rtęci i wyzbieranie je drutem miedzianym (oczyszczonym papierem ściernym lub
po prostu oskrobanym nożem). NIE NALEŻY ZBIERAĆ ODKURZACZEM. Po wyzbieraniu
rtęci należy wietrzyć jak najdłuzej powieszczenie...
Jeśli rtęć wpadła w dywan to dobrze by było wytrzepać...

Proszę zachować spokuj

pzdr
LN

5. Data: 2003-03-20 00:11:40

Od: "Artur" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie wszystkim bardzo dziękuję za porady !
oczywiście zanim napisałem na forum skonsultowałem się z lekarzem ale
wolałem być pewien że dziecku nic nie grozi !!

co prawda lekarz - powiedział zupełnie co innego - że nie ma obawy !
i nic poza tym !
Dzięki !
pozdrawiam wszystkich !!

6. Data: 2003-03-20 08:57:27

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekarz powiedział pewnie to co ja ;-)

Pamiętaj żeby pozbierać Hg dokładnie...

pzdr
LN

7. Data: 2003-03-20 22:56:13

Od: "Marek" <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Lekarz powiedział pewnie to co ja ;-)
>
> Pamiętaj żeby pozbierać Hg dokładnie...

Jest to najistotniejsze !!!! Toksyczne są pary rtęci. Jeśli rtęć wpadła w
niedostępne miejsca (np szpary parkietu ) polecam siarkę sublimowaną lub
strąconą do przesypań.
Marek

8. Data: 2003-03-21 00:10:42

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 20 Mar 2003 23:56:13 +0100,"Marek" <M...@p...fm> napisał/a:

> Jest to najistotniejsze !!!! Toksyczne są pary rtęci. Jeśli rtęć wpadła w
> niedostępne miejsca (np szpary parkietu ) polecam siarkę sublimowaną lub
> strąconą do przesypań.

A my z siostrą cioteczną jak byłyśmy dzieciakami,to specjalnie tłukłyśmy
termometry,żeby się bawić tymi srebrnymi kuleczkami i turlać je po
podłodze :-)
Potem siostra była lekarzem,studia skończyła z wyróżnieniem i nagrodą
Min.Zdrowia.

--
Z pozdrowieniami,
Kaja

9. Data: 2003-03-21 09:06:33

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja wrote:
> A my z siostrą cioteczną jak byłyśmy dzieciakami,to specjalnie
> tłukłyśmy termometry,żeby się bawić tymi srebrnymi kuleczkami i
> turlać je po podłodze :-)

Straszne i nikt z dorosłych się nie zorientował :(

> Potem siostra była lekarzem,studia skończyła z wyróżnieniem i nagrodą
Min.Zdrowia.

BYŁA a teraz już nie jest

Ania

10. Data: 2003-03-21 21:50:38

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest to najistotniejsze !!!! Toksyczne są pary rtęci. Jeśli rtęć wpadła w
> niedostępne miejsca (np szpary parkietu ) polecam siarkę sublimowaną lub
> strąconą do przesypań.

Oj no i znowu ganiacie jak kot z pęcherzem bez powodu. Nawet jeśli się małe
kuleczki porozsypywały to przecież powietrzy parę razy pokój i wywieje całą
rtęć... a siarka? No cóż - stary i nieskuteczny sposób, już o niebo lepszy
jest jod, ale z dywanem nie radzę... - nie ma się czym przejmować, przecież
nie umrze nikt ani nie zacznie chorować chronicznie od jednej kuleczki
rtęci, która przejdzie w parę i wyssie ją pęd powietrza...

zachowajcie spokój...

pzdr
LN

Z iluzji świata do Rzeczywistości Stworzenia
niebezpieczenstwa niesione przez seks oralny
pusta głowa
Zatoka szczekowa
przerost mięśnia sercowego