potworny ból gardła

1. Data: 2004-06-12 22:05:57

Temat: potworny ból gardła
Od: "marcin" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

od 2-3 tygodni mam problem z gardłem. tydziń temu nasiliło się to do tego
stopnia że postanowiłem iść do lekarza.
przyjmuje takie leki:
Rovamycine 3,0 mln j.m. - antybiotyk
Flavamed 30 mg

zjadłem już prawie całe opakowanie, zero poprawy, ból gardła od 2 dni jest
nie do wytrzymania, występują zaczerwienienia i przekrwienia okolic
przełyku, wieczorami suchy kaszel, migdały dosyć mocno powiększone. do tej
pory nie miałem żadnych problemów ze zdrowiem a tym bardziej z gardłem.
boje się że to może być coś poważnego albo jakiś wirus. gdyby nie leki
przeciwbólowe na gardło to nie wiem co bym zrobił, choć z drugiej strony
czuje że już mam podrażnienia od tych chemikaliów.
do tej pory jak pamietam, kiedy miałem podobne problemy to wszystko
ustępowało po góra 3-4 dniach, natomiast teraz ciągnie się to w
nieskończoność a poprawy nie widać, wręcz przeciwnie.
co sugerujecie?
może jakieś domowe sposoby?

ps
papierosów nie pale

2. Data: 2004-06-14 21:28:52

Temat: Re: potworny ból gardła
Od: "taki_tam_user" <n...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy "domowe sposoby" to wystarczające postępowanie w twoim
przypadku (gdy stan zapalny utrzymuje się od 2-3tyg). W pierwszej kolejności
wybrałbym się do innego lekarza, ewentualnie tego samego i powiedział jak
sprawa wygląda - że brak jakiejkolwiek poprawy. Prawdopodobnie juz ci to
powiedzial, ale jesli nie to wazne jest by nie pic niczego gorącego.
Niektórzy dedukują w taki sposób, że jeśli będą pili gorące napoje to
"wygrzeją" gardło i wytłuką zarazki. Nic bardziej mylnego. Gorące napoje są
jeszcze gorsze niż zimne (bo te z kolei zmiejszają opuchliznę, więc czasami
stosuje się je jako domowy środek zaradczy). Możesz zrobić sobie syrop z
cebuli. Nie wiem czy pomoże, bo jest b. leciutki, ale na pewno nie
zaszkodzi. Należy pokroić cebulę w plasterki i poukładać je w małej
miseczce, kubeczku etc. przesypując każdą warstwę cukrem. Przykrywasz i
odstawiasz w ciepłe miejsce. Po kilku godzinach cebula wydziela sok, który w
połączeniu z cukrem zamienia się w syrop. Sok ma działanie bakteriobójcze,
natomiast sama konsystencja syropu łagodzi podrażnienia. Osobiście polecam
naturalny ziołowy środek o nazwie "Amol" - dostępny w każdej zaptece. Można
przyjmować go z cukrem, płukać roztworem gardło i robić sobie inhalacje.
Moim zdaniem bardzo pomocny - całkiem niedawno wyleczyłem długo-bolące
gardło w taki właśnie sposób. Nie przesadź tylko z inhalacjami, bo
wysuszenie błon śluzowych nie jest zbyt pomocne w chorobie. Medycyna ludowa
mówi też o płukaniu gardła sokiem z surowych ziemniaków albo buraków, ale
tego nie testowałem, więc nie wiem jak działa na człowieka :)

Dużo zdrowia!
TTuser

3. Data: 2004-06-16 07:03:09

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie do wytrzymania, występują zaczerwienienia i przekrwienia okolic
> przełyku, wieczorami suchy kaszel, migdały dosyć mocno powiększone.

Na kaszel np.syrop Drosetux (homeopat., ale b/skuteczny) albo krople
Pectosol. Wit C 1000mg (musująca). Do płukania woda utleniona (spróbuj nie
rozcieńczać).

Pzdr.
Iwona

trądzik
Czy ktos poddal sie metodzie odchudzania BIB SYSTEM?
Internetowa ankieta - wyniki prezentacji
TEST CIĄŻOWY - czy to możliwe?
O SOCZEWKACH przed wyjazdem ;-))