powikłania po znieczuleniu podpajęczynówkowym

1. Data: 2005-02-18 22:43:31

Temat: powikłania po znieczuleniu podpajęczynówkowym
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałam znieczulenie podpajęczynówkowe, po którym przez 4 dni koszmarnie
bolała mnie głowa. Szczególnie gdy znajdowałam się w pionie, gdy leżałam
mijało. Minął miesiąc, a ja czasami miewam bóle głowy tzn. takie ukłucia,
pulsowanie coś w tym stylu. Przez chwilkę i mija. Boję się trochę. Czym to
jest spowodowane? Chciałabym wiedzieć, czy np. nie grozi mi jakiś wylew albo
coś innego?

Pozdrawiam
Gosia

2. Data: 2005-02-19 15:43:06

Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 18 Feb 2005 23:43:31 +0100, "gsk" <c...@w...pl> wrote:

>Mia?am znieczulenie podpaj?czynówkowe, po którym przez 4 dni koszmarnie
>bola?a mnie g?owa. Szczególnie gdy znajdowa?am si? w pionie, gdy le?a?am
>mija?o. Min?? miesi?c, a ja czasami miewam bóle g?owy tzn. takie uk?ucia,
>pulsowanie co? w tym stylu. Przez chwilk? i mija. Boj? si? troch?. Czym to
>jest spowodowane? Chcia?abym wiedzieae, czy np. nie grozi mi jaki? wylew albo
>co? innego?
>
>Pozdrawiam
>Gosia

Spowodowane jest to dziura w oponie twardej przez igle do
znieczulenia. Normalnie zamyka sie "sama z siebie", ale czasami
pozostaje otwor. Wylewa sie przezen plyn mozgowo-rdzeniowy do trw.
przestrzeni zewnatrzoponowej, czyli przestrzeni miedzy opona twarda
rdzenia kregowego a kanalem kostnym kregoslupa. Spadek cisnienia plynu
mozgowo-rdzeniowego powoduje owe bole.

Jezeli nie przechodzi przez dluzszy okres czasu, trzeba pojsc do
anestezjologa, zeby zrobil late z wlasnej krwi. W tym celu pobiera sie
sterylnie troche wlasnej krwi pacjenta i wstrzykuje sie ja przez
specjalna igle w miejce, gdzie jest ten otwor w oponie twardej. Krew
krzepnie i zamyka otwor.

Wprawdzie plyn mozgowo-rdzeniowy sie wylewa, ale wylew przez to nie
grozi...

Na przyszly raz popros anestezjologa, zeby uzywal cienkich igiel i
mozliwie z koncowka typu "pencil-point" (nie powoduja tego
powiklania). Albo mozna przeprowadzic znieczulenie zewnatrzoponowe.

Pozdrowienia!

Waldek

3. Data: 2005-02-19 15:49:01

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@4...com,
Josef Morko <j...@g...net>:

> Jezeli nie przechodzi przez dluzszy okres czasu, trzeba pojsc do
> anestezjologa, zeby zrobil late z wlasnej krwi.

I kto to mówi, ze bycie lekarzem to nie powolanie ;-)

BP, NMSP

--
Robert

4. Data: 2005-02-19 16:26:58

Od: Josef Morko <j...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Feb 2005 16:49:01 +0100, "RobertSA"
<u...@o...pl> wrote:

>r...@4...com,

>I kto to mówi, ze bycie lekarzem to nie powolanie ;-)
>
>BP, NMSP

Dobrze, dobrze mialo byc "z Twojej wlasnej krwi" Tylko ze "Twojej"
poszlo na spacer :-)

Pozdrowienia!

Waldek

5. Data: 2005-02-19 16:39:13

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Josef Morko" <j...@g...net> napisal w wiadomosci

> Dobrze, dobrze mialo byc "z Twojej wlasnej krwi" Tylko ze "Twojej"
> poszlo na spacer :-)

:)
dodam, ze wiekszosc z takich powiklan jest spowodowana niezdyscyplinowaniem
pacjenta, ktory wbrew zaleceniom po zabiegu za wczesnie wstaje lub siada

6. Data: 2005-02-19 17:14:10

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobrze, dobrze mialo byc "z Twojej wlasnej krwi" Tylko ze "Twojej"
> poszlo na spacer :-)
>
> Pozdrowienia!
>
> Waldek

a jak ja sie przestraszylam!

Na szczescie przeszly mi te bóle. A swoja droga to zewnatrzoponowe tez
kiedys mialam i bylo ok. Ale w szpitalu namawiali mnie na inne i zgodzilam
sie. Jak sie okazuje niepotrzebnie.

pozdrawiam
Gosia

7. Data: 2005-02-19 17:17:24

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dodam, ze wiekszosc z takich powiklan jest spowodowana
niezdyscyplinowaniem
> pacjenta, ktory wbrew zaleceniom po zabiegu za wczesnie wstaje lub siada

leżałam prawie 20 godzin -płasko. Może jak karmiłam dziecko to lekko
uniosłam głowę wcześniej, ale na około 30 stopni. Możliwe, że od tego?

Gosia

8. Data: 2005-02-19 17:30:33

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cv7qbg$51f$...@n...news.tpi.pl,
pestifer <p...@p...fm>:
> [...]
> dodam, ze wiekszosc z takich powiklan jest spowodowana
> niezdyscyplinowaniem pacjenta, ktory wbrew zaleceniom po zabiegu za

Mam niejasne wrazenie, ze byla juz dyskusja na ten temat (tak z rok temu) i
anestezjolog (SzM) wyjasnial, ze nie jest to prawda.

--
Robert

9. Data: 2005-02-19 18:36:17

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cv7t4c$ag5$...@o...icpnet.pl,
RobertSA <u...@o...pl>:
> cv7qbg$51f$...@n...news.tpi.pl,

> Mam niejasne wrazenie, ze byla juz dyskusja na ten temat (tak z rok
> temu) i anestezjolog (SzM) wyjasnial, ze nie jest to prawda.

Wkleje link, bo warto przeczytac tamten post Szymona (szkoda, ze juz nie
bywa na grupie), do czego zachecam tez pytajaca:

http://groups-beta.google.com/group/pl.sci.medycyna/
msg/352386b886f4a7dd

--
Robert

10. Data: 2005-02-19 22:15:42

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości news:cv7t4c$ag5$1@opal.icpnet.pl...
> cv7qbg$51f$...@n...news.tpi.pl,

> Mam niejasne wrazenie, ze byla juz dyskusja na ten temat (tak z rok temu)
> anestezjolog (SzM) wyjasnial, ze nie jest to prawda.

no to pewnie ci pacjenci udaja
:)

kwasochłonne
Flutamid, Finasteryd - czy miną skutki uboczne?
nie wiem co sie dzieje
Zioła regulujące trawienie, a pigułka.
Zaburzenia pamięci u 17-latka