powitanko+ zrazy po słowiańsku

1. Data: 2001-11-25 22:57:34

Temat: powitanko+ zrazy po słowiańsku
Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
czytam Was i wykorzystuje Wasze pomysły w praktyce, wiec moze w końcu sama
cos napisze ;-). Zorientowałam sie ze to Fajna Grupa i do tego interesuje
mnie zawodowo.
Zastanawiałam sie co na wkupne ;-). Prace mag pisałam na temat past
sporzadzanych z roslin straczkowych (fasola, ciecierzyca, soczewica) i
opracowalam kilka przepisow, ale sa dosc pracochlonne wiec moze innym razem
;-)

Podziele sie za to jedna z moich ulubionych potraw, której nauczono mnie na
zajeciach z kuchni staropolskiej. W sam raz nadaje sie na ta pore roku a do
tego jest bardzo efektowna, choc wymaga odrobine pracy. Polecam szczegolnie
na niedzielny obiad. (Bardzo smakuje mojemu meżowi :-))

Zrazy po słowiańsku: (zachowałam oryginalną nazwę, choć jest troszke myląca
;-))
wieprzowina (szynka lub lopatka, ale moze byc i schab)
jabłka + śliwki suszone
wędzony boczek
cebula, olej, kostka rosołowa, mąka
tymianek, majeranek, lubczyk, jałowiec (koniecznie, bo nadaje aromat)
pieprz, sól, odrobina cukru

Mięso kroje w plastry o grubości około 1 cm, pobijam, porószam solą i
pieprzem. Leciutko panieruje w mące i obsmażam szybko na oleju. Ukladam w
żaroodpornym naczyniu obok siebie kwałki mięsa.
Na mięso nakladam przygotowaną wcześniej kapustę - najpierw kroję, zalewam
bulionem, dodaje przyprawy. Dusze pod przykryciem az nieco zmięknie.
Na kapustę ukladam plastry jabłek. (Obrane jabłka kroje na grube plastry,
wydrążam gniazda nasienne i obtaczam w majeranku.) W "dziurki" po gniazdach
wkladam śliwki, które wczesniej lekko namaczam.
Z wierzchu całość przykrywam plastrami boczku, tak żeby śliwki byly
widoczne. To mają być takie "piramidki".
Calość potrawy dusze w piekarniku do miekkości.

wiem że przepis wyglada byc moze na troszkę skomplikowany, ale w gruncie
rzeczy nie jest trudny. Zawsze sie udaje.

Pozdrawiam
Sassanach

1. Data: 2001-11-25 23:36:56

Temat: Re: powitanko+ zrazy po słowiańsku
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

!
sassanach <s...@p...fm> a écrit dans le message :
9trtd1$ptv$...@n...tpi.pl...
> [...]
szczegolnie
> na niedzielny obiad. (Bardzo smakuje mojemu meżowi :-))

Czesc ! Bardzo to fajnie i slowiansko - kapuscianie wyglada.
A jakie masz CV w kucharzeniu ? Ja tu nieco nizej pisalam o moich dyplomach
w koktajlologii... Ale nie wiedzalam za mozna pisac magisterke o hummus.
Chetnie bym takie studia zrobila. No i "zajecia z kuchnii
staroslowianskiej", to brzmi dumnie !

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2001-11-26 07:14:46

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>cos napisze ;-). Zorientowałam sie ze to Fajna Grupa i do tego interesuje

dlaczego zawodowo?
Witaj!

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-26 08:57:30

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sassanach" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> żaroodpornym naczyniu obok siebie kwałki mięsa.
> Na mięso nakladam przygotowaną wcześniej kapustę -

Jaka kapuste (jakom kapustem)?! Nigdzie jej nie widze. Kiszona czy slodka?
Ile jej?

AniaK

1. Data: 2001-11-26 11:44:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Zawodowo, na serio. Skonczylam Wydzial Nauk o Zywieniu Czlowieka i
>Konsumpcji na warszawskiej SGGW. Specjalizuje sie w technologii
>gastronomicznej ale nie tylko, bo tych specjalnosci to bylo trzy, z tym ze
>ta jest glówna. Mysle ze to troszke wyjasnia skad ja tu i po co ;-).
>
>Pozdrówka
>Sassanach

No to zapraszam do Cafe!
Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-26 11:47:06

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:duq30uk3mges4fe6r90kn8l4jg36cn2ptm@4ax.com...

1. Data: 2001-11-26 11:50:19

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
> w koktajlologii... Ale nie wiedzalam za mozna pisac magisterke o hummus.
> Chetnie bym takie studia zrobila. No i "zajecia z kuchnii

Można ja najbardziej, nawet bardzo długą i poważną ;-). Z liczeniem kalorii
analizami chemicznymi i takimi tam. Konkrety napisalam w innym poscie. A
zajecia mialam faktycznie świetne, moze wieczorem wstukam dla grupy jakis
przepis z zajęc z kuchni chinskiej.

Pozdrawiam
Sassanach

1. Data: 2001-11-26 11:51:31

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ana" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Jaka kapuste (jakom kapustem)?! Nigdzie jej nie widze. Kiszona czy slodka?
> Ile jej?
>
> AniaK

Ojej, przepraszam. Roztargnienie ludzka rzecz ;-). Szybciutko wklepywalam te
skladniki i pominelam jeden ;-)
Kapusta naturalnie kiszona. Najlepsza taka jak jest teraz. Ile? Na poł kilo
miesa wystarczy gdzies 30 dag, ale ja daje duzo, bo bardzo lubie taką
podduszona, aromatyczna kapuste.

Sassanach

1. Data: 2001-11-26 12:28:50

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:soa40u05dhqogr2tjna67ljd4u9hgf47bu@4ax.com...

> No to zapraszam do Cafe!
> Krysia
> K.T. - starannie opakowana

Bardzo dziekuje za mile slowa, te i poprzednie :-).
Tylko jeszcze kiepsko orientuje sie "niuansach grupy", wiec co to za "cafe"?
Pewnie to smiesze i naiwne ale nie wiem ;-).

Siedze w domu z malym synkiem niejadkiem, ale juz sie budzi, wiec napisze
pare slow poznym wieczorem ;-)
Pozdawiam
Sassanch

1. Data: 2001-11-26 13:54:33

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kilo
> miesa wystarczy gdzies 30 dag, ale ja daje duzo, bo bardzo lubie taką

dzięki
:-)
AniaK

co to jest melasa ?