poziom ALAT

1. Data: 2003-06-09 12:49:38

Temat: poziom ALAT
Od: " bullvan" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
W otrzymanych niedawno przeze mnie rezultatach z badania krwi widnieje "wynik
badania AlAT = 15" przy normie dla mężczyzn 80,0000. Czy mógłby mi ktos
zinterpretować taki stan rzeczy i co on moze oznaczac??

z góry wielkie dzięki i pozdrawiam!

2. Data: 2003-06-10 17:29:00

Temat: Re: poziom ALAT
Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> badania AlAT = 15" przy normie dla mężczyzn 80,0000. Czy mógłby mi ktos
> zinterpretować taki stan rzeczy i co on moze oznaczac
nie wiem skąd wziąłes tę norme Alat, bo moja ksiązka podaje ze norma u
meżczyzn to do 23 j/l ...
pozdrawiam , monika

3. Data: 2003-06-10 17:51:35

Od: Jaroslaw Haziak <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

cytuję za "Badania laboratoryjne. Odczytywanie wyników" (Muza SA 2001)
ALAT
wartości referencyjne:
-kobiety: mniej niż 31 IU/l
-mężczyśni: mniej niż 40 IU/l

4. Data: 2003-06-10 20:42:28

Od: "mIrO" <a...@g...SMIECIOMMOWIMYNIE.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> nie wiem skąd wziąłes tę norme Alat, bo moja ksiązka podaje ze norma u
> meżczyzn to do 23 j/l ...
> pozdrawiam , monika

z doswiadczenia jako pacjent wiem, ze te normy sa rozne w zaleznosci od
laboratorium. W niektorych roznia sie nieznacznie, o jedna, dwie jednostki i
to musi byc jedna norma - ponizej 40, a druga z ktora sie spotkalem to jest
wlasnie ta do 23 j. Jak by nie bylo, to ja mam niestety zawsze wiecej i
nikt nie wie dlaczego.

pozdrawiam
mIrO

5. Data: 2003-06-10 23:34:01

Od: " bullvan" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za odpowiedzi :)

no ja nie wiem skąd ta norma??!!
nie mam nawet podanych jednostek (po prostu wynik 15 a norma dla męzczyzn 80
( kobiety mają 62))

widze że mówi się raczej "do ilustam" czyli jak mało to nie jest źle??
aa i może ktos jeszcze mnie uswiadomi jaki ma to wpływ na zdrówko i na co
konkretnie?

PS. i zeby nie było ze nie googlowałem, ale nic przydatnego/zrozumiałego nie
znalazłem.

Pozdrawiam!!!

6. Data: 2003-06-11 13:20:53

Od: "mIrO" <a...@g...SMIECIOMMOWIMYNIE.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> widze że mówi się raczej "do ilustam" czyli jak mało to nie jest źle??
> aa i może ktos jeszcze mnie uswiadomi jaki ma to wpływ na zdrówko i na co
> konkretnie?

Poszukaj na goglach lub gdzies indziej hasla "transaminazy", ewentualnie
hasel "alat", "aspat". Jak sa niskie to jest ok. Wysokie sa przy
schorzeniach watroby i jakis tam czas po zawale miesnia sercowego,
ewentualnie jakies uszkodzenia miesni. Przypominam, ze wiem o tym jako
pacjent :)

pozdrawiam
mIrO

7. Data: 2003-06-11 13:21:05

Od: "monika" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> widze że mówi się raczej "do ilustam" czyli jak mało to nie jest źle??
> aa i może ktos jeszcze mnie uswiadomi jaki ma to wpływ na zdrówko i na co

Alat -aminotransferaza alaninowa, parametr biochemiczny przydatny w ocenie
stanu komórek ( wskaźnik uszkodzenia tych komórek), przydatny do oceny
wątroby , mm. srcowego...ale głównie wątroby.

M.

kto jest zainteresowany grupą dyskusyjną pl.sci.stomatologia
Przed operacją
zwyrodnienia stawów
bronchitis akuta
B minus