Jest tu neurochirurg?

1. Data: 2003-06-09 13:18:16

Temat: Jest tu neurochirurg?
Od: "Marek" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiono mi Tompgrafię Komputerową:
"w prawej półkuli mózgu, w sąsiedztwie rogu czołowego komory bocznej
widoczne nieregularne ognisko o gęstości ok. 60 H o wym. 11x 11,5 mm, które
nie wzmacnia się po podaniu srodka cieniującego, uciskające róg czołowy
komory - ognisko krwotoczne? Nie można wykluczyc malformacji naczyniowej."

Zrobiono mi też Rezonans Magnetyczny:
"- w prawej okolicy czołowej widoczne hiperintensywne ognisko o śr. ok. 5 mm
ze strefą hiperintensywną wokół - obraz MR odpowiada zmianie o typie
naczyniaka jamistego;
- komora boczna prawa nieco węższa niż lewa"

Co to jest za schorzenie i co o tym sądzić?
Jakie mogą byc następstwa?
Czy w ciągu 5 m-cy ognisko sie zmniejszyło z 11 mm do 5mm?
Myslę że nie, bo badanie było inne.Możliwe, że strefa hiperintensywna z RM w
TK była widoczna jako ognisko?
Czytałem, że taki naczyniak jest wrodzony.
Czy będę musiał go usuwać?
Czy mozna to usunąć laserowo?
Naczyniaka jamistego chyba nie da się zakleić, bo nie ma przepływu.
Mają mi zrobić augografię, by zobaczyć czy jest przepływ.
Myślę jednak gdyby się okazał nie jamistym, to i tak lepiej go chyba laserem
potraktowac niż zaklejać.
Jest tu na tej grupie ktoś kompetentny?
Z góry dziękuje za wszelkie info od zorientowanych w tym temacie /jeśli tacy
tu są/
Pozdrawiam
Marek

2. Data: 2003-06-09 14:27:52

Temat: Re: Jest tu neurochirurg?
Od: "Jacek Kawecki" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Zrobiono mi Tompgrafię Komputerową:
http://www.google.pl/search?q=naczyniak+jamisty&ie=U
TF-8&oe=UTF-8&hl=pl&btnG
=Szukaj+z+Google&lr=lang_pl

Powodzenia
J.K.

3. Data: 2003-06-09 14:32:26

Od: "Jacek Kawecki" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Marek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jest łagodną zmianą o typie hamartoma, nie zawierającą prawidłowej tk.
nerwowej, co wyróżnia go spośród innych naczyniaków.
Niewielka, dobrze odgraniczona zmiana o budowie płacikowatej, z torbielkami
wypełnionymi krwią, z wewnętrznymi krwiakami w różnym stadium ewolucji.
Mikroskopowo - sieć zatok naczyniowych poprzedzielanych łącznotkankowymi
przegrodami.

mogą współistnieć z innymi malformacjami naczyniowymi, najczęściej z
naczyniakiem żylnym

Lokalizacja:
- 80% nadnamiotowo, podkorowo
- w tylnym dole - najczęściej w moście

Objawy kliniczne:
- często bezobjawowe,
- napady padaczkowe (60% objawowych)
- postępujące ubytkowe zaburzenia neurologiczne (50%)
- krwawienia (20%) - są to krwawienia nawracające, zwykle nie zagrażające
życiu,

Angiografia:
- zwykle bez zmian (wolny przepływ krwi, brak dużych nacz. zaopatrujących i
odprowadzających, brak przetok)

Tomografia Komputerowa:
- ograniczone, nieznacznie hyperdensyjne struktury o słabym, jednorodnym
wzmocnieniu z drobnymi zwapnieniami.

[ Strona główna ] [ Up ]

Send mail to k...@h...pl with questions or comments about this web
site.
Copyright C 2002 Firma LIDKE
Last modified: czerwca 14, 2002

> J.K.

poziom ALAT
kto jest zainteresowany grupą dyskusyjną pl.sci.stomatologia
Przed operacją
zwyrodnienia stawów
bronchitis akuta