Jest tu neurochirurg?

następny post »
From: "Marek" <o...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Jest tu neurochirurg?
Date: Mon, 9 Jun 2003 15:18:16 +0200

Zrobiono mi Tompgrafię Komputerową:
"w prawej półkuli mózgu, w sąsiedztwie rogu czołowego komory bocznej
widoczne nieregularne ognisko o gęstości ok. 60 H o wym. 11x 11,5 mm, które
nie wzmacnia się po podaniu srodka cieniującego, uciskające róg czołowy
komory - ognisko krwotoczne? Nie można wykluczyc malformacji naczyniowej."

Zrobiono mi też Rezonans Magnetyczny:
"- w prawej okolicy czołowej widoczne hiperintensywne ognisko o śr. ok. 5 mm
ze strefą hiperintensywną wokół - obraz MR odpowiada zmianie o typie
naczyniaka jamistego;
- komora boczna prawa nieco węższa niż lewa"

Co to jest za schorzenie i co o tym sądzić?
Jakie mogą byc następstwa?
Czy w ciągu 5 m-cy ognisko sie zmniejszyło z 11 mm do 5mm?
Myslę że nie, bo badanie było inne.Możliwe, że strefa hiperintensywna z RM w
TK była widoczna jako ognisko?
Czytałem, że taki naczyniak jest wrodzony.
Czy będę musiał go usuwać?
Czy mozna to usunąć laserowo?
Naczyniaka jamistego chyba nie da się zakleić, bo nie ma przepływu.
Mają mi zrobić augografię, by zobaczyć czy jest przepływ.
Myślę jednak gdyby się okazał nie jamistym, to i tak lepiej go chyba laserem
potraktowac niż zaklejać.
Jest tu na tej grupie ktoś kompetentny?
Z góry dziękuje za wszelkie info od zorientowanych w tym temacie /jeśli tacy
tu są/
Pozdrawiam
Marek