poziom wilgoci w domu

11. Data: 2007-12-12 18:14:18

Temat: Re: poziom wilgoci w domu
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

> Ja nie miałem ciągu w łazience i wyrosły mi grzyby na suficie, nad prysznicem.
> Teraz mam ciąg na niby w WC, garderobie i kuchni. (w łazience jest dobry)
> Wilgotność w mieszkaniu bardzo mała (poniżej 40%) ale odwrotny ciąg (w WC,
> garderobie i kuchni) co najmniej zniechęca do życia.
>
> Mam niestety twardych ;) administratorów, którym wydaje się, że ich
> obowiązkiem jest utrudnianie życia, więc chyba trzeba się oprzeć o sąd. :)

Na odwrotny ciąg sposobem nie jest pozew do sądu, tylko otwarcie
okien.

Żadna wentylacja nie będzie działać poprawnie, jeśli w zamian za
powietrze wyciągnięte kominem nie dostarczymy świeżego powietrzna -
oknami, drzwiami.

Tradycyjne drewniane okna skrzynkowe były tak nieszczelne, że
wpuszczały powietrze naturalnie. Nowoczesnym szczelnym oknom z
plastiku trzeba pomóc.

MJ

12. Data: 2007-12-12 18:30:41

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żadna wentylacja nie będzie działać poprawnie, jeśli w zamian za
> powietrze wyciągnięte kominem nie dostarczymy świeżego powietrzna -
> oknami, drzwiami.

...lub innym kominem - stąd też "odwrotny ciąg"

13. Data: 2007-12-12 18:41:14

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomi71 <m...@i...pl> wrote:

> jak sobie poradzić z tym problemem?

Kupić/pożyczyć inny wilgotnościomierz. Być może rozwiąże to
problem, być może okaże się wręcz, że mieszkasz na saharze :-)

Wg wskazań mojej stacji pogodowej wilgotność u mnie w domu
oscyluje wokół kilkunastu-trzydziestu w porywach %, co wnętrze
mojego domu plasuje chyba właśnie gdzieś w okolicach pustynnych
;-) Stojący obok stary mechaniczny higrometr ma wskazania równo
20% większe.
Co ciekawsze zewnętrzny czujnik tej samej stacji pogodowej podaje
wskazania dość wiarygodne, znaczy w parny dzień wilgotność
oscyluje wokół 80-90%.

J.

14. Data: 2007-12-12 21:33:31

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Jankowski" 2...@c...fuw.edu.pl

> Na odwrotny ciąg sposobem nie jest pozew do sądu, tylko otwarcie okien.

Zapraszam. :) Może ja nie potrafię otwierać tych okien. ;)
Może potrzebne jest do tego wyższe wykształcenie okienne. ;)
Latem są otwarte wszystkie, a jednak kominami dmucha w dół -- do mieszkania.

W tym roku było tak do końca września. :) Nawet wówczas, gdy było
włączone ogrzewanie. (jeśli rozumiesz pracę takiego komina, to
chyba wiesz, dlaczego piszę o tym ogrzewaniu. Mogę Ci pokazać
zdjęcia z września, przy otwartych oknach. :)

Administratorzy nie rozumieją pracy komina.
Uważają, że na dole (na parterze) jest wyższe ciśnienie niż
na dachu, dlatego powietrze jest pompowane w górę. Próba
wyjaśnienia daje żadne efekty. Tłumaczyłem ja, tłumaczyli
ludzie zajmujący się kominami (na spotkaniu zorganizowanym
przez NOT) ale nie dało to rezultatu... :)

[Wielki] Mistrz Kominiarski uznał, i koniec!!!

> Żadna wentylacja nie będzie działać poprawnie, jeśli w zamian za
> powietrze wyciągnięte kominem nie dostarczymy świeżego powietrzna -
> oknami, drzwiami.

Czytaj wyżej. :)

> Tradycyjne drewniane okna skrzynkowe były tak nieszczelne, że
> wpuszczały powietrze naturalnie. Nowoczesnym szczelnym oknom z
> plastiku trzeba pomóc.

Jak już napisałem -- ciąg odwrotny występuje także
PRZY ZUPEŁNIE OTWARTYCH, NA OŚCIEŻ, OKNACH. :)

--
____ Eneuel Leszek Ciszewski
|____| m@il: eneuel@@gmail.com

15. Data: 2007-12-12 21:35:08

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"." fjp9hb$lah$...@a...news.tpi.pl

> ...lub innym kominem - stąd też "odwrotny ciąg"

Brawo, ale u mnie chodzi o inny powód. :)
(zgadniesz, jaki?)

--
____ Eneuel Leszek Ciszewski
|____| m@il: eneuel@@gmail.com

16. Data: 2007-12-12 21:53:01

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Jankowski" 2...@c...fuw.edu.pl

> Na odwrotny ciąg sposobem nie jest pozew do sądu, tylko otwarcie okien.

Poniższe zdjęcia są zrobione we wrześniu br. przy
***otwartych oknach*** i przy włączonym ogrzewaniu. :)

http://leszekc.w.tkb.pl/toshiba/komin/swiezychuch/

Są robione w różne dni września br. Latem bywa oczywiście dużo gorzej.

Jeśli wiesz, dlaczego komin ciągnie, rozumiesz, co znaczy
'przy ***otwartych oknach*** i przy włączonym ogrzewaniu'.
Latem (przy ***otwartych oknach*** i przy wyłączonym ogrzewaniu)
bywa (średnio co drugi dzień, może trochę rzadziej, może 4 na 10 dni)
dużo gorzej!!!

Tego dnia, gdy mądrzy inaczej administratorzy wzywali policję, aby
pozbyć się mnie
(a musieli się mnie pozbyć, aby napisać odpowiedź, którą rzekomo
do mnie wysłali wiele dni wcześniej -- wysłali akurat tego dnia,
z poczty przy dworcu kolejowym, choć na osiedlu jest poczta, a do
dworca jest stąd całkiem daleko -- poczta na dworcu jest dłużej czynna)
dmuchało do mieszkania przy ***otwartych oknach***. :)

O tym, że wysłali tego dnia z poczty przy dworcu kolejowym świadczy stempel pocztowy.
:)

Mnie przekonywali, że wysłali już bardzo dawno, ale
że Poczta pracują jak pracuje, to już nie jest ich wina...

-=-

I nadal twierdzisz, że nie pozew jest potrzebny, ale otwarcie okien? :)

BTW -- są lekko otwarte przez całą zimę i stale otwarte latem.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

17. Data: 2007-12-13 12:28:24

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brawo, ale u mnie chodzi o inny powód. :)
> (zgadniesz, jaki?)

zapewne sąsiad pcha wentylatorkiem :)

18. Data: 2007-12-13 14:35:41

Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> szukaj wiadomości tego autora

"." fjr8m3$52t$...@a...news.tpi.pl

> zapewne sąsiad pcha wentylatorkiem :)

Zgaduj dalej, albo raczej poproś kominiarza o wykład na temat pracy komina
wentylacyjnego.

-=-

Założenia, że sąsiedzi mają wiatraki, że kominy nie są szczelne, że przepchane
wentylatorem powietrze jest zasysane nad kominem przez mój komin -- są słuszne
lub nie, ale nie są tutaj istotne.

Istotne jest to, że komin, miast ciągnąć powietrze z mieszkania, pcha je do
mieszkania.

IMO (choć ja kominiarzem nie jestem) wynika to częściowo z błędów konstrukcyjnych
i wykonawczych, których dziś poprawić poprzez rozbiórkę bloku i ponowne jego
zbudowanie nie można. :) Można natomiast sytuację poprawić za pomocą tych nasad.

Latem, po gwałtownym ociepleniu, często dochodzi do dmuchania odwrotnego
i jest to ułomność grawitacyjnego wentylowania. Tu jednak sytuacja jest
o wiele smutniejsza niż zazwyczaj -- nawet ogrzewanie mieszkania/bloku
(we wrześniu br. na przykład) niekoniecznie przywraca stan oczekiwany,
czyli ssanie powietrza z mieszkania i wyrzucanie na zewnątrz.

-=-

Mam dwa mieszkania -- jedno wspólnotowe, gdzie ludzie potulnie wykonują
polecenia ,,władzy'' i żyją jak przysłowiowa mysz pod miotłą. I drugie
spółdzielczowe, ;) (bo przecież nie spółdzielcze, gdyż własne) gdzie
ludzie zachowują się zupełnie inaczej, świadomi faktu, iż to oni są
WŁAŚCICIELAMI i mieszkań, i osiedla.

-=-

I teraz ja, jako właściciel (niekwestionowany) chcę mieć normalne kominy,
ale ,,władza'' stawia opór, jak nie przymierzając jaruzelskie synu przed
laty -- akurat rocznica. :)

Mieszkanie jest moje, komin mój, na dodatek płacę na fundusze remontowe!!!
A jednak ,,władza'' stawia się i twierdzi, że oddychanie (przepraszam)
gównem jest koniecznością życiową.

I nawet nie o to chodzi, czy mam dopłacić za te nasady, czy nie, ale o to, że

NIE MAM PRAWA DO ODDYCHANIA CZYSTYM POWIETRZEM

we własnym mieszkaniu.

-=-

Kominy są prawie na pewno nieszczelne -- bo to nawet nie są kominy, lecz
konstrukcyjne dziury ścian adoptowane pod kominy -- nie ma tam stalowych
czy plastykowych rur lub stosownych bloczków kominowych czy temu podobnych;
są po prostu pionowe otwory konstrukcyjne w betonowych ścianach biegnące
przez wszystkie betonowe ściany -- na całej długości tychże ścian.

Z góry taka ściana wygląda jakoś tak:

moje mieszkanie
___
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ |
| (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) |
|___________________________________________________
____|

mieszkanie sąsiada

I te otwory w betonowych, czy raczej żelbetonowych ścianach służą jako/za kominy.

-=-

Komin w łazience, za którym jest łazienka sąsiada pracuje najlepiej,
ale kominy WC, kuchni i garderoby są w ścianie, za którą jest klatka
schodowa -- zazwyczaj chłodniejsza niż mieszkania.

łazienka mojego mieszkania +24 stopni Celsjusza
___
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ |
| (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) |
|___________________________________________________
____|

łazienka mieszkania sąsiada +24 stopni Celsjusza

WC mojego mieszkania +18 stopni Celsjusza
___
| _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ |
| (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) (_) |
|___________________________________________________
____|

klatka schodowa +10 stopni Celsjusza

Podobnie (do WC) sytuacja wygląda z kuchnią i garderobą.

-=-

Ciąg w kominie tego typu nie bierze się z tego, że na parterze ciśnienie
jest większe niż na dachu (co usiłują mi wytłumaczyć administratorzy,
podpierając się swoimi dyplomami ukończenia politechnik) lecz z różnicy
temperatur -- cieplejsze powietrze jest lżejsze od zimniejszego.

Problem w tym, że ci administratorzy nie mają pojęcia o czymkolwiek,
w tym i o pracy komina. I tłumaczenie im też zda się na nic, jako że
w mojej obecności tłumaczono im (co najmniej jednej z nich) te sprawy
na spotkaniu zorganizowanym przez NOT. Zresztą -- co tu tłumaczyć? Że
perpetum mobile nie istnieje (niższe ciśnienie na wysokości parteru
i wyższe na wysokości dachu) a ciepłe powietrze jest rzadsze od
zimniejszego?

-=-

Przed rokiem (niemal dokładnie przed rokiem) dowodzili mi, że

NIE MAM KOMINA W ŁAZIENCE, I ŻE TAKOWY NIE JEST POTRZEBNY!!!

(więc nie ma tam nic do udrażniania)

A komin ów był niedrożny, dzięki czemu w łazience mam na suficie pleśń.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

19. Data: 2007-12-14 09:24:47

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgaduj dalej, albo raczej poproś kominiarza o wykład na temat pracy
> komina wentylacyjnego.

Nie mam potrzeby pytać kominiarza bo zasada działania komina jest mi znana,
a sam wykład nic nie da, bo przyczyn może być wiele.

Na osiedlu koło mojego, spółdzielnia podwyższała na dachach wszystkie kominy
żeby zwiększyć ciąg (bloki 10-cio piętrowe)

A co mówi zwykły kominarz przychodzący conajmniej raz w roku - z reguły w
grudniu wraz z kalendarzem? :)

20. Data: 2007-12-14 09:38:19

Od: BoDro <b...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

. wrote:

> A co mówi zwykły kominarz przychodzący conajmniej raz w roku - z reguły w
> grudniu wraz z kalendarzem? :)

a co ma mówić - że z kanałami wszystko ok, ale trzeba rozszczelnić drzwi i
okna - i "co łaska" za kalendarz :-)

--
Bogdan

dywan
maskowanie rys
Jaki wybrać typ frontów kuchennych
pistolet do malowania - jakie efekty? wrazenia? ktos uzywa? [crosspost: budowanie i dom]
Szafa do zabudowy