praca przy komputerze, nagle wielogodzinne mielenie

1. Data: 2010-10-18 03:19:16

Temat: praca przy komputerze, nagle wielogodzinne mielenie
Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kupiłem maszynkę do pieczenia chleba
jako że znalazło się ok. 2kg kukurydzy
mieliłem, maszynką do mięsa kukurydzę, na mąkę
od ok. 17 do 21, przesiewając i mieląc pozostałość ponownie
pracuję wyłącznie na komputerz

efekt:
spać nie mogę, ręce jakby mi ktoś chciał urwać
nie wiem co ze sobą zrobić

2. Data: 2010-10-18 05:01:20

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak zaczniesz uzywac rak do czegos wiecej niz gmeranie myszka to sie
przyzwyczaja do wysilku

3. Data: 2010-10-18 10:31:35

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

każdy orze jak może, są zalety i wady wszystkiego
ciepełko, ale wytrzymałości brak, jak się domyślam to były zakwasy,
dawno tak boleśnie tego nie odczułem

sądziłem że powinienem się zmęczyć, nie być zdolny do dalszego kręcenia, że
ciało samo wie na co może... no cóż braki wiedzy...

ból powiększał się przy wyprostowanych rękach i skierowanych ku górze, a
malał przy złożeniu ręki na rękę, ciekawe dlaczego
niestety w takiej pozycji spać nie potrafiłem

noc była okropna, nieprzespana, co ciekawe gdy leżałem
rwało niesamowicie, gdy wstałem siedząc przy komputerze
ból ustal w ciagu 30 minut (kąt w łokciu ok. 130 stopni)

p.s. chlebek wyszedł dobrze, 1/3 kukurydzianki i 2/3 przennej, w sumie
przenny lekko zalatujący kukurydzą, z żółtymi przebarwieniami

4. Data: 2010-10-18 12:23:26

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18-10-2010 05:19, zlotowinfo pisze:
> [...]
> pracuję wyłącznie na komputerz
>

> efekt:
> spać nie mogę, ręce jakby mi ktoś chciał urwać

Karma. Kara za zbyt wygodne życie.

To są prawdopodobnie tzw. popularnie zakwasy.
Gwałtowny wysiłek spowodował mikrouszkodzenia w mięśniach (to jest
zupełnie naturalne, na tym opiera się proces przyrostu masy mięśniowej),
teraz to się odbudowuje i rwie.
No i mogłeś sobie jeszcze coś przeciążyć. Przy mieleniu bardzo obciążony
jest nadgarstek i staw barkowy (a jak mielisz źle, to łokciowy).

Zasadniczo zacisnąć zęby, przejdzie. Kupić sobie maść przeciwbólową, np.
z ketoprofenem, smarować, powinno przynieść ulgę. Ćwiczyć trochę, na ile
ból pozwala. Raczej proste ruchy rękami, żadnych obciążeń.
Pomagają też ciepłe okłady.

Jeżeli nic nie puchnie i masz pełnię władzy w rękach (nawet bolesną) to
czas Cię wyleczy. Zakwasy mogą trzymać nawet do 7 dni - im mięśnie mniej
nawykłe do wysiłku a wysiłek dłuższy (więcej mikrouszkodzeń) tym dłużej
boli.
Niestety, ten incydent nie sprawi, że będziesz miał super mięśnie, do
tego potrzebny jest regularny wysiłek w mniejszym natężeniu.
Raz a dobrze nie działa.

A na przyszłość warto kupić sobie kilogramowe hantelki i pomachać nimi
raz dziennie, 15 minut na początek. Codziennie.
Można przed telewizorem, czas szybciej płynie a machając rękami nie
wcina się żadnych czipsów i innych uprzyjemniaczy, nie popija piwka.
Podwójna korzyść.

Ewentualnie zacznij mielić tę kukurydzę po 15-20 minut dziennie, też
dobre ćwiczenie. Byle w małych dawkach.

Jak się przesadzi, to można się nabawić kontuzji nawet od podpisywania
dokumentów.

ps. W którymś momencie mielenia powinno było Cie zacząć zwyczajnie boleć
ze zmęczenia - rozumiem, że jako prawdziwy twardziel zignorowałeś te
sygnały ostrzegawcze? Jakbyś wtedy przestał i zostawił robotę na drugi
dzień, pewnie dziś byś tak nie cierpiał.

--
Maddy

5. Data: 2010-10-24 18:54:23

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drugi raz wyprubuj elektryczny młynek do kawy,
albo pszystawkę do miksera ypu młynek do kawy.
I miel po porcji (około 1/3 - 1/2 szklanki)
Mniej się zmęczysz, będzie szybciej i dokładniej.

Mieli się ziarno w zalezności od rodzaju:
np kasza grycznaa około 10s, pszenica, nieco ponad 1min.

Wracam niczym bumerang - AIDS
obdukcja
Ponowny zawał serca 2 dni po wyjsciu ze szpitala?
rezonans magnetyczny
candida crusei