Strona główna Grupy pl.sci.medycyna pracownicza książeczka sanitarno epidemiologiczna-badanie kału Re: pracownicza książeczka sanitarno epidemiologiczna-badanie kału

Re: pracownicza książeczka sanitarno epidemiologiczna-badanie kału

Data: 2008-03-08 08:10:53
Temat: Re: pracownicza książeczka sanitarno epidemiologiczna-badanie kału
Od: wirgo <k...@s...onet.pl>

jan_chciciel pisze:
> mam jeszcze kilka pytań:
> - dlaczego na dnie próbówki znajduje się taka jakby galareta? czyżby kał w
> specjalnej galarecie nie tracił swych właściwości?

Najprawdopodobniej jest to material konserwujacy; byc moze Twoj sanepid jest
placowka powiatowa, ktora jedynie z zalozenia kontroluje i zbiera dane, a
nie wykonuje badan, w zwiazku z tym odsyla probki dalej - do laboratorium
glownego wlasciwego dla danej placowki.

> - ile godzin, dni może być przechowywana próbówka z kałem w lodówce?

do dwoch dni, ale najlepiej, co zawsze powtarzam, material jak najszybciej
dostarczac do laboratorium; badania ze swiezszego materialu sa lepsze ;)

> - dlaczego z sanepidu otrzymałem tylko 1 próbówkę zamiast 3? (tak to muszę 3 dni
> z rzędu jeździć do sanepidu)

abys nie dostarczyl materialu z jednego wyproznienia.

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)