prawo do wycinania drzew w POD

1. Data: 2004-04-07 12:58:03

Temat: prawo do wycinania drzew w POD
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nasz ogród działkowy (Polski Związek Działkowców), był zakładany w 1988
roku.
Część działek w ogrodzie jest od początku niezagospodarowana,
bo więcej działek niż chętnych.
Na tych działkach porosły, przez 16 lat, drzewa, przede wszystkim brzozy.
Gęsty lasek powstał.
Podobno teraz nie wolno tych drzew wyciąć, bez odpowiedniej zgody władz (nie
wiem jakich).
Czyli co? Nie można mieć uprawy tego co się chce,
tylko wyrośnięte drzewka?
Działka tylko rekreacyjna, a nie uprawna?
Jak to jest, kto wie?

pozdrawiam Krycha

2. Data: 2004-04-07 13:24:23

Temat: Re: prawo do wycinania drzew w POD
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Według mnie nie możesz wyciąć tych drzew. Potrzeba zgody z urzędu miasta
bądź gminy.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

3. Data: 2004-04-07 15:55:39

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> napisał(a):

> Według mnie nie możesz wyciąć tych drzew. Potrzeba zgody z urzędu miasta
> bądź gminy.

A według mnie możesz wyciąć te drzewa jeśli zrobisz jak niżej:

Jakie są zasady usuwania drzew z terenu działek w pracowniczych ogrodów
działkowych?
Przepisy ustawy z dnia 16 października 1991 r. o ochronie przyrody
(Dz.U.01.99.1079 z późń zm.) mają zastosowanie do POD głównie w zakresie
regulującym usuwanie drzew i krzewów. W myśl art. 47e ust. 2 "usunięcie drzew
lub krzewów z terenu nieruchomości może nastąpić za zezwoleniem wójta,
burmistrza albo prezydenta miasta wydanym na wniosek władającego". Wyjątek od
powyższej zasady przewiduje ust. 4 tego artykułu, z którego wynika, że
zezwolenia nie wymaga się w stosunku do drzew i krzewów owocowych, z
wyłączeniem nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków; drzew i krzewów
sadzonych na plantacjach oraz drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5
lat. Dodatkowo ustawodawca wprowadził obowiązek uiszczania opłat za usunięcie
drzew lub krzewów, które ustala się przy udzielaniu zezwolenia. Należy jednak
zaznaczyć, że zgodnie z art. 47g ust. 1 pkt 9 przy wydawaniu zezwolenia "nie
pobiera się opłat za usunięcie drzew usuwanych z terenów ogrodów
działkowych". Ponadto na podstawie art. 14 ustawy o pracowniczych ogrodach
działkowych - członek PZD jest zwolniony od obowiązku uiszczenia opłaty
skarbowej z tytułu wydania przez organ gminy stosownej decyzji
administracyjnej, zezwalającej mu na usunięcie drzewa z terenu użytkowanej
działki.
http://www.pzd.pl/por7_16.htm

Szczególnie jeśli nie są ujęte w planie zagospodarowania ogrodu i np.
zacieniają ci działkę.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2004-04-08 19:24:00

Od: "pak" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"...oraz drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5 lat..."
Ciekawe jak dokładnie wyglada w tym wypadku definicja wieku drzewa ? Czy jest
to liczone od nasionka ? czy od sadzonki np. 2 letniej ( w sprzedaży bywają
drzewa 15 letnie i starsze )

poz

5. Data: 2004-04-09 09:18:18

Temat: Odp: prawo do wycinania drzew w POD
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:c5189r$nr9$1@inews.gazeta.pl...

> A według mnie możesz wyciąć te drzewa jeśli zrobisz jak niżej:

I ta odpowiedz bardziej mi się podoba :-)

pozdrawiam Krycha

Dwie dziewczynki z zapałkami :-)
Adiantum venustum
katalpa