preparaty magnezowe (abo inne)

1. Data: 2005-12-25 17:49:37

Temat: preparaty magnezowe (abo inne)
Od: RR <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam pierwszy raz na tej grupie.
Zauważyłem od pewnego czasu u siebie kłopoty z pamięcią.
Może to jeszcze nie Alzheimer :) ale uciążliwe chwilowe "wylatywanie"
tego co właśnie ma się na końcu języka do powiedzenia, np. nazwisko
osoby którą znam i to w sytuacji kiedy akurat jest potrzebne.
Mam raczej sceptyczny stosunek do homeopatii i innych modnych sposobów
dla "zdrowia i urody". Generalnie nie korzystam z usług medycyny (i
dobrze) dlatego poważnie zastanawiam się nad ewentualną próbą
zaaplikowania czegoś z magnezem.
Powiedzcie mi, na ile jest to tylko "moda" żeby brać tego typu reparaty
i, a na ile faktycznie takie piguły wpływają na stan zdrowia.
Dodam że regularnie (codziennie) piję kawę, która podobno wypłukuje z
organizmu różne potrzebne rzeczy.
Czy można jakimiś badaniami ( elektrolity ?) jednoznacznie potwierdzić
brak czegoś w organizmie co należało by uzupełnić i co wywoływałoby
takie objawy.
Rozumiem, że jeśli nawet teoria z magnezem by się potwierdziła to
dopiero systematyczne przyjmowanie czegoś tam po pewnym czasie może
przynieść pierwsze efekty. Dlatego zależy mi na opinii praktyków, czy w
ogóle zawracać sobie tym głowę, czy też może to mieć jakiś sens.

Sceptyczny Romek

2. Data: 2005-12-25 18:43:38

Temat: Re: preparaty magnezowe (abo inne)
Od: blackmoon <c...@d...andThisTOO.com> szukaj wiadomości tego autora

RR napisał(a):
> [...]
> przynieść pierwsze efekty. Dlatego zależy mi na opinii praktyków, czy w
> ogóle zawracać sobie tym głowę, czy też może to mieć jakiś sens.

Preparat magnezu to nie homeopatyk a preparat medyczny.
Kup sobie po prostu jakiś preparat multiwitaminowy + Magnez z wit B6
(wchłanianie magnezu wzrasta o ok 30%).

Ale aby magnez mógł się wchłonąc, potrzeba i wapnia (stosunek wapnia do
magnezu 2:1)

Czy twoja praca nie jest stresująca? A może żyjesz w pośpiechu...
niedosypiasz... czy często spożywasz alkohol?[alkohol to także piwo-
wiele osób o tym zapomina) (więcej trudno przez net cokolwiek powiedzieć...)

3. Data: 2005-12-25 18:44:58

Od: blackmoon <c...@d...andThisTOO.com> szukaj wiadomości tego autora

aha! jasne, że preparatów wapnia nie można łączyć z prep. naparstnicy -
jeśli leczysz się przewlekle - zaptyaj swojego lekarza

4. Data: 2005-12-25 19:53:40

Od: RR <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

blackmoon napisał(a):

> Preparat magnezu to nie homeopatyk a preparat medyczny.
Wiem, chodziło mi tylko o przykład leków "modnych"

> Kup sobie po prostu jakiś preparat multiwitaminowy + Magnez z wit B6
> (wchłanianie magnezu wzrasta o ok 30%).
>
> Ale aby magnez mógł się wchłonąc, potrzeba i wapnia (stosunek wapnia do
> magnezu 2:1)

Hmmm, to mniej więcej już wiem z reklam, chodziło mi głównie o opinię
praktyków, czy to faktycznie działa i warto zawracać sobie głowę.

> Czy twoja praca nie jest stresująca? A może żyjesz w pośpiechu...
> niedosypiasz...

Pasuje idealnie

czy często spożywasz alkohol?[alkohol to także piwo-
> wiele osób o tym zapomina) (więcej trudno przez net cokolwiek
> powiedzieć...)
co do alkoholu to praktycznie wogóle (kieliszek na kwartał)

<doklejone> aha! jasne, że preparatów wapnia nie można łączyć z prep.
naparstnicy - jeśli leczysz się przewlekle - zaptyaj swojego lekarza

Tak jak pisałem, na nic się (jeszcze) nie leczę.
Nie chodziło mi o postawienie diagnozy, bo to przez net faktycznie
niemożliwe, tylko o generalnie opinię o lekach magnezowych i ich realnym
wpływie na pamięć. Jeżeli są to pseudo leki które w najlepszym wypadku
nie szkodzą to lepiej od razu dać sobie spokój i iść do jakiegoś
specjalisty.
Romek

5. Data: 2005-12-25 19:55:19

Od: RR <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś po prostu stosuje takie leki i stwierdził wyraźną poprawę
(po miesiącu, a może po roku ?)
Chodzi mi o to na co mam się nastawiać jeżeli chodzi o efekty.
Romek

6. Data: 2005-12-25 22:55:43

Od: "Norbert" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś po prostu stosuje takie leki i stwierdził wyraźną poprawę
> (po miesiącu, a może po roku ?)

Jako student testuje rozne rzeczy i musze powiedziec ze magnez nie wywolal
zadnych zmian, nie pomogl w nauce, zapamietywaniu (choc raczej nie mam z tym
problemow). Mozna oczywiscie sobie wmawiac ze jest lepiej, ale to wszystko
to brednie. Jesli w badaniu krwi nie stwierdza sie niedoboru magnezu to po
co brac? Zeby splynal do kibelka, oto jest odpowiedz. Najwazniejsze jak
zawsze jest nastawienie i to najbardziej na nas wplywa. To jest opinia od
stony praktycznej, o to Ci chodzilo. Oczywiscie jesli masz zdrowe nerki to
mozesz brac w zalecanych dawkach te preparaty, nic ci nie zaszkodza.

--
Pozdrawiam Norbert

7. Data: 2005-12-26 09:41:15

Od: "Larix" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy często spożywasz alkohol?[alkohol to także piwo-
> wiele osób o tym zapomina)

Ale piwo samo posiada dużo magnezu.

8. Data: 2005-12-26 14:16:06

Od: RR <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Norbert napisał(a):

> [...]
> stony praktycznej, o to Ci chodzilo. Oczywiscie jesli masz zdrowe nerki to
> mozesz brac w zalecanych dawkach te preparaty, nic ci nie zaszkodza.

Czyli jak na razie 0:1 dla magnezu,
czułem że to może być ściema o skuteczności leczenia świeżym powietrzem.
Może ktoś ma inne doświadczenia ?
Romek

9. Data: 2005-12-27 09:55:55

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:domlp7$6ss$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: RR <r...@p...onet.pl>
Było:
> Witam pierwszy raz na tej grupie.
> Zauważyłem od pewnego czasu u siebie kłopoty z pamięcią.
> mieć jakiś sens.

Bez wysypiania się to wogóle nie ma mowy o przywróceniu koncentracji i
zdolności do uczenia się.
Od mniej więcej 1,5 roku - ze stosownymi przerwami opisanymi w ulotce -
używam Bodymax po około 6-8 miesiącach zauważyłem poprawę polegającą na
umiejętności kończenia każdego rozpoczętego zdania...
Kolejny element terapii to ćwiczenie pamięci (mi doradzono czytanie książek
i pisanie ich streszczeń) oraz wysiłek fizyczny przynajmniej raz w tygodniu.

10. Data: 2006-01-02 17:32:16

Od: blackmoon <c...@d...andThisTOO.com> szukaj wiadomości tego autora

ja stosuję przewlekle, ponieważ piję dużo ćwiczę i piję dużo kawy... i
jak nie wezmę, to mam zerwaną noc ... przez bardzo bolesny skurcz mięśni
łydki...

ps. chyba jestem skoncentrowany :)

PS. NIE CHODZIŁO O DIAGNOZĘ, co do podawania Ca... tylko tak mi sie na
wszelki wypadek przypomniało, żeby tego nie łączyć :)

Szkla kontaktowe ?
Bielenie zebow ?
Ból odcinka lędźwiowego w kręgosłupie - jak temu zaradzać??
hipochondryk?
Doświadczenie z chorobą MENIERA ? MA ktoś ?