prężenie firan

1. Data: 2008-10-14 18:18:59

Temat: prężenie firan
Od: "Mirella" <mirella_buszka @o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam firanę na szydełku i chciałabym ramę do prężenia stąd pytania czy
ktoś wie :
- gdzie kupić ramę do prężenia firan?
- skąd wziąć schemat takiej ramy żeby samemu ją wykonać lub zlecić
wykonanie?
- gdzie w Poznaniu jest punkt prężenia firan?
Pozdrawiam Mirella

2. Data: 2008-10-15 07:22:14

Temat: Re: prężenie firan
Od: kasias <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirella pisze:
> [...]
> wykonanie?
> - gdzie w Poznaniu jest punkt prężenia firan?

moze warto pozwiedzac targi staroci,kiedys tam widzialam taKIE CUDO
pozdrawiam kasias

3. Data: 2008-10-15 08:19:13

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirella pisze:
> Zrobiłam firanę na szydełku i chciałabym ramę do prężenia stąd pytania czy
> ktoś wie :

> - gdzie w Poznaniu jest punkt prężenia firan?

Jesli znajdziesz, to podziel sie tym adresem z innymi :)

th

4. Data: 2008-10-15 12:06:41

Od: " e...@w...pl" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mirella <mirella_buszka @o2.pl> napisał(a):

> [...]
> wykonanie?
> - gdzie w Poznaniu jest punkt prężenia firan?

Robię i prężę firanki ,jednak nie każdą wielkość.
Pozdrawiam. EWA

5. Data: 2008-10-15 14:43:38

Od: Niobate <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Paź, 14:06, " e...@w...pl" <e...@g...pl>
wrote:

> Robię i prężę firanki ,jednak nie każdą wielkość.
> Pozdrawiam. EWA

Witam,
W nieokreślonych bliżej czasowo planach mam firankę szydełkową. Czy
możecie proszę opowiedzieć coś więcej o prężeniu firanek? Po co to się
robi a także dlaczego (i jak?)
Pozdrawiam,
Kasia

6. Data: 2008-10-15 14:54:15

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirella" <mirella_buszka @o2.pl> napisał w wiadomości

> - gdzie w Poznaniu jest punkt prężenia firan?

Z jakiegoś forum:
"na osiedlu Oświecenia są dwie ciekawostki - zakład fryzjerski w
pawilonie (tak autentyczne wczesne lata 80., że aż wygląda na celową
stylizację) oraz na betonowym słupie latarni przy samie (sic!), koło
przejścia dla pieszych, dość wysoko, trudna do zauważenia zardzewiała
tabliczka "Prężenie firan, podnoszenie oczek, os. Powstań Narod..."."

Proponuję odnaleźć tę tabliczkę, może jest nadal aktualna.

7. Data: 2008-10-15 17:36:27

Od: "Mirella" <mirella_buszka @o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prężenie firany polega na rozciągnięciu mokrej wykrochmalonej firany na
specjalnej drewnianej ramie z wbitymi w nią co1 cm gwoździkami. Oczka firany
zawiesza się na gwoździkach aby uzyskać odpowiednią wielkość firany i aby
była równa na brzegach. Po wyschnięciu na takiej ramie firana jest idealnie
równa. Mniejsze firanki rozciągało się przewlekając przez oczka firany nitkę
która biegła od firanki do gwoździ.
Firany 170 x 190 cm ( takiej jaką zrobiłam ) nie jesteś w stanie wyprasować
tak żeby nie miała "ogonów".
Chodziłam do prężenia firan będąc dzieckiem i mniej więcej wiem jak ta rama
wyglądała ale jak była zrobione wtedy mnie nie interesowało.
Szukałam takiej ramy na giełdach staroci i na allegro ale nigdzie nie mogę
na nią trafić.
Lemnoko a może określiłabyś koło którego bloku jest ta tabliczka pojadę na
wycieczkę krajoznawczą i poszukam.
Pozdrawiam Mirella

Użytkownik "Niobate" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
i.googlegroups.com...

8. Data: 2008-10-15 17:58:03

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykonanie?
> - gdzie w Poznaniu jest punkt prężenia firan?

Mam firanki szydełkowe i drutowe, największa tak ok. 150 x 60. Mokre i
wykrochmalone upinam szpilkami na położonym na podłodze kocu. Dużo szpilek, dużo
czasu ale efekt jest.

9. Data: 2008-10-15 18:45:51

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Lemnoko a może określiłabyś koło którego bloku jest ta tabliczka
pojadę na
> wycieczkę krajoznawczą i poszukam.

Ba, żebym to ja wiedziała... Ja tylko wbiłam w gulgul "prężenie firan"
+ Poznań i przekleiłam tu to co gulgul wypluło. Liczyłam na to, że na
osiedlu Oświecenia nie ma zbyt dużo samów, koło których jest przejście
dla pieszych...

10. Data: 2008-10-15 18:49:11

Od: " e...@w...pl" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@o...pl napisał(a):

> Mam firanki szydełkowe i drutowe, największa tak ok. 150 x 60. Mokre i
> wykrochmalone upinam szpilkami na położonym na podłodze kocu. Dużo
szpilek, duż
> czasu ale efekt jest.

Upięte firanki nabierają kształtu i piękności.Wydają się ładniejsze i
dopracowane. W dodatku krochmal sprawia ,że dłużej się " nie brudzą ".Jak
macie problem z upinaniem chętnie to zrobię.
Pozdrowiam. Ewa

Jak się nazywa?
moja serwetka, blog, galeria, czyli wszystko na raz
sznureczek
xxx na ślubny prezent
XXX wrubelki szukam