Re: prężenie firan

From: "Mirella" <mirella_buszka @o2.pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: prężenie firan
Date: Wed, 15 Oct 2008 19:36:27 +0200

Prężenie firany polega na rozciągnięciu mokrej wykrochmalonej firany na
specjalnej drewnianej ramie z wbitymi w nią co1 cm gwoździkami. Oczka firany
zawiesza się na gwoździkach aby uzyskać odpowiednią wielkość firany i aby
była równa na brzegach. Po wyschnięciu na takiej ramie firana jest idealnie
równa. Mniejsze firanki rozciągało się przewlekając przez oczka firany nitkę
która biegła od firanki do gwoździ.
Firany 170 x 190 cm ( takiej jaką zrobiłam ) nie jesteś w stanie wyprasować
tak żeby nie miała "ogonów".
Chodziłam do prężenia firan będąc dzieckiem i mniej więcej wiem jak ta rama
wyglądała ale jak była zrobione wtedy mnie nie interesowało.
Szukałam takiej ramy na giełdach staroci i na allegro ale nigdzie nie mogę
na nią trafić.
Lemnoko a może określiłabyś koło którego bloku jest ta tabliczka pojadę na
wycieczkę krajoznawczą i poszukam.
Pozdrawiam Mirella

Użytkownik "Niobate" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
i.googlegroups.com...
On 15 Paź, 14:06, " e...@w...pl" <e...@g...pl>
wrote:

> Robię i prężę firanki ,jednak nie każdą wielkość.
> Pozdrawiam. EWA
>
> --
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu
> Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Witam,
W nieokreślonych bliżej czasowo planach mam firankę szydełkową. Czy
możecie proszę opowiedzieć coś więcej o prężeniu firanek? Po co to się
robi a także dlaczego (i jak?)
Pozdrawiam,
Kasia