prezent noworoczny

11. Data: 2003-01-02 11:56:47

Temat: Re: prezent noworoczny
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> writes:

> Mam tylko pytanie do produkcji wina w okolicach Zielonej Gory. U Was
> stoi, ze po II wojnie swiatowej juz nie bylo. Ale na pewno w latach
> `50? `60?

Zapewne jeszcze jakieś ,,śladowe'' ilości po świetlanej przeszłości
pozostały i były -- później, po pisaniu już tego tekstu, rozmawiałem z
Zielonogórczykiem, który cośtam wspominał... Jak będę miał więcej
wiadomości, to dopiszę/zmienię.

> w "Szacie Roslinnej Polski" wyd. II stoi, ze uprawiano tam
> V. vinifera, jest zalaczone zdjecie, coby byla pewnosc, ze to
> winogrony, a nie, za przeproszeniem, agrest.

Dasz kiedy poczytać?

> Aha - zrodla nie pamietam, ale moze uda mi sie znalesc - zalaczam
> opinie o winie z Zielonej Gory: "kwasnie jak ocet i smaku podlego
> wielce". Opinia pochodzi chyba z XVIIIw. - okres ochlodzenia klimatu
> chyba wtedy byl :-)

:-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pani N. to taki prędki typ, że
Gdy ją zew płci dziś wieczorem przyprze,

12. Data: 2003-01-02 11:57:52

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <r...@h...pl> writes:

> A to niespodzianka :-) Rozumiem, że strona Twojego autorstwa.

Janusza (do niego należą m.in. opisy prawie wszystkich odmian) i
mojego, przy Inki współudziale.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Von Cramm uczestnik Davis Cup
Raz wpadł w więzieniu w gniew i z kap-

13. Data: 2003-01-02 12:00:09

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Mniemam że jest on dla Wszystkich którym ten temat nie jest obcy.

Przede wszystkim zależało mi na udostępnienu opisów już wpowadzonych
odmian. Reszta przyjdzie z czasem.

> Czy na tej witrynie obok winorosli będzie można umieszczać zdjęcia
> Storczyków, poprawi to harmnonię strony i będzie bardziej
> kolorowo:-)

Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś stworzył osobny serwis storczykowy
:-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Wziął ciupagę juhas z Górnej Redli,
Stół rozrąbał wpół: ,,Nie będziem jedli!

14. Data: 2003-01-02 14:02:45

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja słyszałam, że ludzie jeszcze w latach 70-tych jeździli do Zielonej Góry
na imprezy związane z winobraniem :-)

Pozdrawiam Krycha

15. Data: 2003-01-02 14:27:11

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Sapijaszko

(...)
> Składając wszystkim najserdeczniejsze życzenia noworoczne, pomyślności
> wszelakiej i wielu sukcesów, mamy dla Was (z Inką i Januszem) mały
> prezent: http://www.winogrona.org.

Przeczytałem od deski do deski, wpisałem w Ulubione, mnóstwo pracy
włożyliście-moje gratulacje:-))
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

16. Data: 2003-01-02 18:43:20

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...
> Mam tylko pytanie do produkcji wina w okolicach Zielonej Gory. U Was stoi,
> ze po II wojnie swiatowej juz nie bylo. Ale na pewno w latach `50? `60?
> winnice byly > Moze to byly deserowe? Albo co?
Były winnice! I są! Resztki tego co było "za Niemca". Deserowe (Skarb
Pannonii widziałem) bo prywatnie wina na handel nie można w Polsce było
robić ( i nadal tak jest) więc tylko deserowe sie opłacały.
A wino produkowane tam "za Niemca" też kiepskiej jakości było bo usiłowano
go robić z tradycyjnych odmian nadreńskich, które zbyt mało cukrów w tym
klimacie gromadziły...
I to co podajesz poniżej to jedna z wielu znanych opinii o jego marnej
jakości..

> [...]
> winie z Zielonej Gory: "kwasnie jak ocet i smaku podlego wielce". Opinia
> pochodzi chyba z XVIIIw. - okres ochlodzenia klimatu chyba wtedy byl :-)

Przyszłość zapowiada się chyba jednak lepiej bo są już nowoczesniejsze
odmiany, z których w tym klimacie można całkiem pzryzwoite wino uzyskac.
Kiedyś w TV widziałem taką prywatną winnicę z okolic Zielonej Gory w której
z odmiany Gołubok wino robią. Na swój użytek tylko. Bo przepisy....
Pozdrawiam :-)
Janusz

17. Data: 2003-01-02 18:49:14

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBECEFPDGAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...

> Czy na tej witrynie obok winorosli będzie można umieszczać zdjęcia
> Storczyków, poprawi to harmnonię > strony i będzie bardziej kolorowo:-)
Bardziej kolorowo? Watpię. Pooglądałeś przebarwione liście Venus??? Że o
innych zdjęciach nie wspomnę... :-)))
Natomiast nie ma żadnego problemu byśmy linki do storczyków i malin z
właściwym komentarzem umieścili. ;-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

18. Data: 2003-01-02 18:53:12

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych

> Przeczytałem od deski do deski, wpisałem w Ulubione,
Staropolskie Bóg zapłać za dobre słowo ;-)

mnóstwo pracy
> włożyliście-moje gratulacje:-))
Praca to dopiero przed nami, niestety. Póki co maleńki początek oglądałeś -
bo zamiary nasze są wielkie i ambitne!!! :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

19. Data: 2003-01-03 11:42:32

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:av212u$5rp$1@news.tpi.pl Janusz Czapski
<j...@t...pl> napisał(a):

> Przyszłość zapowiada się chyba jednak lepiej bo są już nowoczesniejsze
> odmiany, z których w tym klimacie można całkiem pzryzwoite wino uzyskac.

Hejka. Przyszłość zapowiada się o wiele lepiej bowiem dzięki inżynierii
genetycznej poprawiono Saccharomyces cerevisiae , jeden z głównych szczepów
"winnych" drożdży. Nawet wino z kiepskich winogron, zamiast odurzać zapachem
octu, pleśni czy siarki, może wabić subtelnym bukietem i delikatnym
smakiem - twierdzi Florian Bauer z Uniwersytetu Stellenbosch w RPA.
Naukowcom udało się także wyodrębnić w DNA drożdży geny odpowiedzialne za
powstawanie toksycznych amin, które obok alkoholu i dwutlenku siarki
wywołują kaca.
Monty Waldin, autor przewodników po świecie win, uważa, że genetycznie
zmodyfikowane wino będzie fałszywe i bez "charakteru". Co
wyczytawszy w dziale Nauka dzisiejszej GW uprzejmie informuję.

Pozdrawiam dżdżyście i mglisto Ja...cki

20. Data: 2003-01-03 17:49:15

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m1adimdsn1.fsf@sapijaszko.net...
> Składając wszystkim najserdeczniejsze życzenia noworoczne, pomyślności
> wszelakiej i wielu sukcesów, mamy dla Was (z Inką i Januszem) mały
> prezent: http://www.winogrona.org.
>
> Pozdrawiam, życząc szampańskiej zabawy,
> Grzesiek
> --
> Raz do Doliny Pięciu Stawów
> Przyszedł na biwak pluton Żuawów.
> Zawołali: ,,Pif-paf
> Poprosimy sto kaw''.
> Kelner na to: ,,Tu nie podaje się kawów!''
> (C) Maciej Słomczyński

oglądnęłam , przeczytałam i zapragnęłam sobie murek biegnący północ-południe
winogradem (?) obsadzić. Dostęp do murku mam od wschodu i zachodu.
Tak na marginesie, moja Mama podczas oglądania ogrodu powiedziała wskazując
na murek (ok. 25 m długości) tu będzie można winorośle posadzić... co wtedy
wzbudziło mój wewnętrzny sprzeciw...

pozdr
Ania

Re: Winorośl