problem z jezynami

1. Data: 2002-08-16 19:07:52

Temat: problem z jezynami
Od: "cure" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od wielu lat mam w ogrodzie bezkolcowe jezyny . W tym roku po raz pierwszy
owoce nie dojrzewaja calkowicie (tzn w owocu zawsze jest kilka kuleczek
czerwonych , a nie czarnych), poza tym trodno je zerwac, smak tez maja inny
(sa tylko kwasne , nie jezynowe) Czy ktos sie spotkal z takimi objawami?
Sasiad kilka lat temu swoje jezyny wycial wlasnie z tego powodu.Dzikuje za
odpowiedz.
Hanna

2. Data: 2002-08-16 19:41:10

Temat: Re: problem z jezynami
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"cure" <c...@i...pl> writes:

> [...]
> kilka kuleczek czerwonych , a nie czarnych), poza tym trodno je
> zerwac, smak tez maja inny (sa tylko kwasne , nie jezynowe)

Daj im jeszcze kilka dni, dojrzeją całe. One tak mają, że poszczególne
owoce (te kulki) dojrzewają stopniowo.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Był pewien emeryt z Sopotu
miłośnik sztandarów łopotu.

3. Data: 2002-08-16 21:15:40

Od: "cure" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message >
> Daj im jeszcze kilka dni, dojrzeją całe. One tak mają, że poszczególne
> owoce (te kulki) dojrzewają stopniowo.
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek
> --
Cos chyba nie tak to jest .Zawsze dojrzewaly inaczej .Niektore wisza prawie
zasuszone ,a nie sa cale dojrzale.
Hanna

4. Data: 2002-08-17 08:43:18

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyczyną może być susza. U mnie na ten przykład maliny wyglądały jak
katastrofa. Dopiero po deszczach odżyły. Jednak jeżyny to inna kwestia.
Jeśłi w okresie zawiązywania owoców była susza istnieje ryzyko, że w tym
roku owoce nie będą dobre. Być może też masz już stary krzew. Moje jeżyny
bezkolcowe po 6 l;atach zrobiły sie kolcowe. Rosną do dziś. Są pyszne, choć
mało dostępne.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy

5. Data: 2002-08-17 12:16:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <r...@h...pl> wrote in message
Być może też masz już stary krzew. Moje jeżyny
> bezkolcowe po 6 l;atach zrobiły sie kolcowe. Rosną do dziś. Są pyszne,
choć
> mało dostępne.

A nie wycinasz gałęzi, które owocowały w bieżącym roku?

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2002-08-17 15:43:35

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

E tam, nie chce mi się. Za leniwy jestem. Ja to bym tylko pod lipą siedział
:-) Mało dostępne głównie przez kolce giganty. Jak na bezkolcową, to muszę
powiedzieć, że jest dość oryginalna.

7. Data: 2002-08-18 08:17:11

Temat: Re: problem z jezynami i kolcami
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> E tam, nie chce mi się. Za leniwy jestem. Ja to bym tylko pod lipą
siedział
> :-) Mało dostępne głównie przez kolce giganty. Jak na bezkolcową, to muszę
> powiedzieć, że jest dość oryginalna.

Nie bardzo - jeśli to 'Thornless' to po uszkodzeniu korzenia alb
przemarznięciu mogą wyrastać pędy z kolcami.

A co z tymi bezkolcowymi różami - może napiszesz, jakie to są, bo chyba
istnieją? Czy może też wracają to kolców?

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2002-08-18 15:54:18

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bezkolcową róże widziałem w życiu tylko jedną. Odmiana staroangielska u
szkółkarza w Anglii. Nie pamiętam nazwy, ale mam daleko idące podejrzenia,
że nie przeżyłaby polskiej zimy. Niestety innych odmian nie znam.

9. Data: 2002-08-19 00:03:50

Od: Jerry <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Skoro wywiązała się juz dyskusja na temat jeżyn bezkolczastych to mam
pytanie - jak można je rozmnożyć? Sąsiedzi posadzili kilka lat temu przy
mojej siatce ogrodzeniowej. W tej chwili jeżyna przeszła pędami już na
moją stronę. Czy można ten fakt jakoś wykorzystać?
Jarek

10. Data: 2002-08-19 20:43:00

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerry <j...@w...pl> writes:

> [...] Czy można ten fakt jakoś wykorzystać?

Jasne, przygnij pędy do ziemi i zrób kilka odkładów -- w kwietniu,
maju powinne być dobrze ukorzenione sadzonki.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz poeta Sz. Cz. z Bieszcza(d)
- psa tresował pośród deszcza.

Paprocie w malych doniczkach
kasztanowce Jagody
DREWNO BUD./opał- SPRZEDAM
Rokitnik dojrzewa czyli jak mu zmienić płe
pytanie do KLIKI i nie tylko