kasztanowce Jagody

1. Data: 2002-08-16 08:34:55

Temat: kasztanowce Jagody
Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozwalam sobie zadac pytanie publicznie, bo sprawa - jak widac na ulicach
np. Lodzi - jest wagi panstwowej. Jak dziala szczepionka dla kasztanowcow.
Czy widac poprawe ich stanu? Czy grzyb przestal sie rozwijac?
Gratulujuje deszczu na Woli :-)

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy

2. Data: 2002-08-16 08:37:36

Temat: Re: kasztanowce Jagody
Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasciwie, to ja poprostu GRATULUJE. Tak mi sie te uje zaplataly.

3. Data: 2002-08-27 13:23:53

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@h...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:
> Pozwalam sobie zadac pytanie publicznie, bo sprawa - jak widac na ulicach
> np. Lodzi - jest wagi panstwowej. Jak dziala szczepionka dla kasztanowcow.
Czy widac poprawe ich stanu?

Po ostatniej kontroli profesor stwierdził że wyglądają lepiej niż wszystkie
inne w okolicy Skierniewic. Co mnie cieszy i zachęca do działania.
Prawdopodobnie dokładne wygrabienie i spalenie liści w zeszłym roku też
przyniosło pozytywny efekt.

> Czy grzyb przestal sie rozwijac?

Szrotówek to nie grzyb. To taki mały motylek mniejszy od mola . Teraz można
go zobaczyć na pniach kasztanowców. Od strony zawietrznej siedzą takie małe
przecinki.
Niszczy on przedwcześnie liście i drzewo nie asymiluje. Dwa sezony
intensywnej działalności szrotówka niszczy drzewo na amen..
W Europie zachodniej (Francja, Hiszpania) w latach dwudziestych XXw. wycięto
wszystkie kasztanowce z powodu szrotówka. U nas był zimniejszy klimat,
ostre zimy i głównie to, nie pozwalało mnożyć się zarazie. Teraz znalazł
dogodniejsze warunki i pokarmu pod dostatkiem, więc mnoży się na potęgę. W
ciągu jednego sezonu wydaje cztery pokolenia, a rozmnaża sie wewnątrz
blaszki liściowej.
Poza szrotówkiem jest jeszcze choroba grzybowa kasztanowca -GUIGNARDIA
AESCULI- BRUNATNIENIE LISCI KASZTANOWCA, która powoduje zamieranie lisci
kasztanowca, a później też całego drzewa. Dlatego chore liscie kasztanowców
najlepiej dokładnie spalić .

Pozdrawiam -Jagoda

4. Data: 2002-08-27 20:17:59

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

List Jagody idzie do mojego archiwum, bo to cenna wiedza...

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://ogrody.agrosan.pl/ strona naszej grupy
http://www.wolski.com.pl/sklep/ z wrzosami

DREWNO BUD./opał- SPRZEDAM
Rokitnik dojrzewa czyli jak mu zmienić płe
pytanie do KLIKI i nie tylko
Co posadzić w betonowych donicach ?
ognik