problem z kaloryferami

1. Data: 2004-01-08 09:45:20

Temat: problem z kaloryferami
Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesć,

Teraz mam tak: instalator odkrecił wszystkkiei grzejniki na zaworze przed
gowica termostat. na "full" i powiedział że w tak krótkiej instalacji jak w
domu nie trzeba regulować poprzez kryzowanie.

Kiedy chcę "ochłodzić pokój" skręcając zawór termostat. to musze skręcić do
jedynki żeby zaczął mniej grzac, innymi sowy skala do regulacji na zaworze
od 1 do 5 nie ma przełożenia na moc grzania bo moje grzejniki reagują od
"zimno do max-a" w przedziale 0-1 w skali na zaworze termostat. Sami zatem
rozumiecie ż e jeśli mam już moc grzejnika max przy "1" to reszta ustawień
jest bezużyteczna - a chyba tak nie powinno być ?!

PYTANIA:
Czy dobrze kombinuję, iż jest to spowodowane nieskryzowaniem grzejników i
ich otwarciem na full na zaworze przed głowica termostat?

Czy i jak można samemu skryzować grzejniki - nie mam dużego doświadczenia w
tym temacie i nie mam wykształcenia technicznego?

1. Data: 2004-01-08 10:31:34

Temat: Re: problem z kaloryferami
Od: "aliali" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek <d...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Czy i jak można samemu skryzować grzejniki - nie mam dużego doświadczenia w
> tym temacie i nie mam wykształcenia technicznego?

Problemu trzeba szukać chyba gdzie indziej ale nie w kryzowaniu. Jeżeli
grzejnik grzeje pełną powierzchnią to raczej jest za zimna woda w obiegu albo
uszkodzony termostat. Albo inaczej. Jeżeli temperatura w pomieszczeniu jest
niższa od nastawionej na termostacie to termostat będzie się otwierał dopóki
nie nagrzeje.

1. Data: 2004-01-08 10:53:15

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adresl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik aliali napisał:
> [...]
> niższa od nastawionej na termostacie to termostat będzie się otwierał dopóki

Wszystko pod warunkiem, że głowica termostatyczna nie jest: uszkodzona,
żle zamontowana lub niedopasowana do zaworu.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

1. Data: 2004-01-08 13:14:15

Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak poznać każdą z przedstawionych przez ciebie wad ?
(chociaz dzieje się tak przy wszystkich grzejnikach, a termostaty były nowe
oryginalnie zapakowane wieć chyba były dobre?!)

Użytkownik "Michal Sobkowski" <m...@f...adresl.invalid> napisał w
wiadomości news:btjcqj$oco$1@sunflower.man.poznan.pl...

1. Data: 2004-01-08 13:37:54

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adresl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek napisał:

> A jak poznać każdą z przedstawionych przez ciebie wad ?
> (chociaz dzieje się tak przy wszystkich grzejnikach, a termostaty były nowe
> oryginalnie zapakowane wieć chyba były dobre?!)

To punkty 1 i 2 odpadają. Pozostaje 3, albo jesteś po prostu zimnolubny
i ustawienie zaworu na 1 jest dla Ciebie wystarczające. :-)

Michał

PS Odpowiadaj proszę POD cytatem, a zbędny tekst poprzednika wycinaj!
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html#netykieta

1. Data: 2004-01-08 21:58:43

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...pl.SkasujTo> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:
> termostaty były nowe i oryginalnie zapakowane wieć chyba były dobre?!)

ale mogły być do innego typu zaworu w grzejniku.
Taki efekt może występować jeśli termostat jest dopasowany do zaworu
o dłuższym trzpieniu (lub o innym skoku trzpienia) niż u Ciebie.
--
Slaw

1. Data: 2004-01-09 15:18:49

Od: "Darek" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Taki efekt może występować jeśli termostat jest dopasowany do zaworu
> o dłuższym trzpieniu (lub o innym skoku trzpienia) niż u Ciebie.

Mieszkanie było kupowane od dewelopera wiec instalatora ani śladu i musze
sobie radzić sam.
Jak rozpoznać taki dopasowanie lub nie?, jak rozpoznać jaki mam zawór
(grzejniki Stelrad) bo jeśli będe to wiedział to zadzwonie do producenta
termostatów i zapytam czy te co mam się do tych grzejników (czytaj:zaworów)
nadają.

Dzięki z góry za pomoc
dark

1. Data: 2004-01-09 22:19:01

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...pl.SkasujTo> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:

> Jak rozpoznać taki dopasowanie lub nie?

Przede wszystkim - taka głowica termostatyczna działa momentami trochę
zero-jedynkowo. Np. zaraz po przestawieniu na niej temperatury na wyższą,
głowica puści maksymalny przepływ do grzejnika i dopiero kiedy temperatura
w pomieszczeniu się podniesie, zacznie powoli ograniczać przepływ. Podobnie
przy przestawianiu temp. na niższą - najpierw całkowicie zamknie przepływ
wody i dopiero po pewnym czasie zacznie znów powoli puszczać wodę do grzejnika.
Temperatura grzejnika stabilizuje się dopiero po dłuższym czasie - i to
pod warunkiem, że nie zrobisz przeciągu, albo piec nie zmieni temperatury
wody w instalacji, bo w takich sytuacjach zupełnie normalne jest,
że przez pewien czas grzejnik jest zupełnie zimny albo całkiem gorący
- nawet przy tej samej nastawie głowicy.

Dopasowanie głowicy najlepiej zmierzyć termometrem - np. ustawić rano
głowicę na "1" i po kilkunastu godzinach (wieczorem) sprawdzić temp.
w pomieszczeniu a następnego dnia ustawić na "3" i też wieczorem
zmierzyć temp. - u mnie jest to ok. 3-4st.C różnicy.

Druga metoda - ustawić na "3" lub ciut więcej i podgrzać ostrożnie głowicę
suszarką do włosów - głowica powinna w takiej sytuacji odciąć przepływ wody
w grzejniku, więc grzejnik powinien powoli zacząć stygnąć.
--
Slaw

Gwarncja a transport
[SPAM] Szafy wnekowe