problem z podlaczeniem pralki

1. Data: 2007-08-09 20:00:16

Temat: problem z podlaczeniem pralki
Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
wczesniej nie bylo pradu w kontakcie (znalazlem przyczyne w kontakcie obok
kabelek wyskoczyl - podlaczylem go)
pozniej podlaczylem pralke
faza i ten drugi normalnie
i jeden kabelek pod bolec

jak dotykam we wnetrzu pralki przy wyciaganiu ubrania czegos metalowego lub
wody to czuc mocne mrowienie (sa przebicia) nie wiem czemu ?

wczesniej natomiast byl taki motyw

ze od fazy do bolca byl podpiety malutki kabelek ten zerowy i oprocz tego
chyba bezposrednio zerowy z kabla do bolca
ale gdy tak bylo to bylo przebicie na obudowie pralki

co jest grane ?

2. Data: 2007-08-09 20:52:41

Temat: Re: problem z podlaczeniem pralki
Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sprawdź i napraw instalację elektryczną. Jeśli masz instalację
3-przewodową (faza, neutralny, ochronny) to usuń ze wszystkich gniazd
kabelek łączący przewód ochronny z którymkolwiek innym przewodem.
Jeśli masz instalację dwuprzewodową (faza, neutralny) to podłącz w
każdym gniazdku bolec do kabla neutralnego za pomocą dodatkowego
krótkiego kabelka. Sprawdź neonówką, czy na bolcach nie pojawia się
napięcie zarówno przed, jak i po podłączeniu odbiorników prądu.
Albo zamów usługę u elektryka, bo chodzi tutaj tylko o bezpieczeństwo.

g.

3. Data: 2007-08-09 22:21:57

Od: "Qbanczyk" <q...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tym nie ma żartów
Znam przypadek kiedy klient kupił pralke.
I podczas pierwszej jej pracy usłyszał potężny chałas w łazience kiedy
pralka wirowała ( nie zdjął blokad)
Chciał złapać wedrującą pralke po łazience i go złapał prąd.
Po całym zdarzeniu wyciągał pranie z tej pralki już odłączonej od zasilania
i wtedy go jeszcze raz poraziło do tego stopnia że wylądował w szpitalu.
Na szczęście nic poważnego się nie stało, ale uważac trzeba.
Pzdr
Qbanczyk

4. Data: 2007-08-09 22:22:34

Od: "jh" <N...@r...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie masz różnicówki? :) Na Twoim miejscu nie zastanawiałbym się tylko
zaprzągł elektryka do roboty.

jh

5. Data: 2007-08-10 07:12:12

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W starym budownictwie nie było wyłaczników różnicowych, a instalacje była
przeważnie dwuprzewodowa i w łazienkach można tylko zerowanie zrobić. :-(

6. Data: 2007-08-10 08:30:18

Od: "Sławcio.xww" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po całym zdarzeniu wyciągał pranie z tej pralki już odłączonej od
> zasilania i wtedy go jeszcze raz poraziło do tego stopnia że wylądował w
> szpitalu.

Jakim cudem??? Odcieta od zasilania pralka moze porazic???
S!@w.

7. Data: 2007-08-10 13:05:18

Od: "Steq" <s...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wczesniej nie bylo..........

zaproś elektryka bo od tego zależy bezpieczeństwo twoje i rodziny
chyba że masz coś do teściowej.
Widać, ze jesteś laik (nie obraź się) nie dotykaj instalacji elektr.

8. Data: 2007-08-10 13:18:59

Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

Osoba Sławcio.xww napisała na pl.rec.dom:

> Jakim cudem??? Odcieta od zasilania pralka moze porazic???
> S!@w.
kondensatory?
Marcin Kocur

9. Data: 2007-08-10 18:07:45

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Aug 2007 15:18:59 +0200
Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij> napisał:

> kondensatory?

Wkurzyła się na głupotę klienta i postanowiła mu nie popuscić ;)

--
Tomasz Nowicki

10. Data: 2007-08-11 08:57:03

Od: "Sławcio.xww" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kondensatory?

Tia, szczegolnie przy napieciu przemiennym i stosunkowo malej pojemnosci...
:o)
S!@w.

Jakie okucia?
Jak lakierowac wałkiem parkiet?