problem z proszkiem o prania

11. Data: 2009-05-26 11:46:25

Temat: Re: problem z proszkiem o prania
Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
news:gvgin4$ior$2@nemesis.news.neostrada.pl...

> Oczywiście ! Dla mnie zawsze liczą się konkrety.
> A przy okazji innym (czytającym) też się przyda taka
> informacja.

Akurat dzisiaj w porannej TVN była rozmowa na temat proszków do prania, w
której uczestniczył pan ze Świata Konsumenta. Brał udział w międzynarodowych
testach proszków sprzedawanych w Polsce, Niemczech i innych krajach
europejskich.
Znany proszek na "P" (jak go nazwał - te i inne szczegóły na ich stronie w
necie) jest lepszy w Niemczech, ale... sprzedawany w _małych_ opakowaniach i
określony na opakowaniu jako _koncentrat_. Do dużych opakowan dodają nawet u
nich więcej objętościowych wypełniaczy, co powoduje osłabienie koncentratu i
pewne pogorszenie walorów uzytkowych.
Proszek na "A" jest nieco lepszy na rynku polskim niż niemieckim (nie
wyjaśnił dlaczego).
Ogólnie - skutkiem badań rynków zbytu producenci kierują do Polski proszki
łatwiej usuwające plamy i lepiej dopierające brud. Ponadto u nas zwykło się
przekraczać zalecane dawki (co zachęca sprzedawców do dosypywania
wypełniaczy). W Niemczech gospodynie są oszczędniejsze i ponoć wolą proszki
łagodniej piorące, zmiękczające wyroby, utrwalające kolory. Stąd po praniu w
"naszych" środkach o tej samej nazwie tkaniny są czyściejsze, ale
poszarzałe, a po "ich" proszkach pozostają żywe barwy.

JBP

12. Data: 2009-05-26 12:36:18

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rylen pisze:
> No nie wiem czy to odpowiednia grupa...
> Ostatnio żona kupiła jakiś proszek
> do prania w markecie w "promocyjnej" cenie
> no i okazuje się że trzeba go sypać dużo więcej
> niż innego. Zdarza się już to nie pierwszy raz
> że "wydajność" proszków jest nieporównywalna.
> Jak sobie radzicie z zakupem proszków ?
> Słyszałem że niektórzy przywożą z Niemiec
> (Ja niestety "Ściana Wschodnia" i do granicy
> to już wielka wyprawa.)Podobno na Allegro
> można też kupić dobry proszek. Ale nigdy nie
> próbowałem.
> Czy znacie jakieś sposoby aby "uniknąć" takich
> [...]

ja tam żelem persilem albo arielem piore
obecnie kupuje go w polsce, na poczatku z niemiec (allegro) bo byl tanszy

tabletki do zmywarki tez z allegro z niemiec, bo za 140 tabletek z
przesylka place tyle, co w sklepie za ~40

13. Data: 2009-05-26 13:41:56

Od: "GAL" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy znacie jakieś sposoby aby "uniknąć" takich
> złych zakupów

prałem już wszystkim, od proszków z niemiec po nasze markowe, obecnie
biedronkowy REX spisuje się znakomicie, po arielowym rodzimym miałem
wysypkę, niemieckie dobre ale drogie

polecam rex z biedronki (ale tylko rex nie ten drugi tani)

14. Data: 2009-05-26 17:35:09

Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 26 May 2009 12:50:11 +0200, "charwel \(Oo\)==:::"
<c...@p...onet.pl> wklepał(-a):

>Ja chemię gospodarczą kupuję od człowieka, który przywozi ją z Niemiec.
>Mojej rodziny i moim zdaniem lepsze od tych sprzedawanych u nas.
>Proszki są wydajne, bardzo ładnie pachną i nie są droższe.

A jak sprawdzasz tą wydajność, hmm? Bo ja tam sypie proszek kupowany u nas i
jakoś nigdy nie mam problemów, że coś jest niedoprane.

Może jak ktoś ma małe dzieci, które ubabrają coś w ziemi, błocie, oleju*
[*niepotrzebne skreślić], to może wtedy coś jest na rzeczy.

--
Sławomir Szyszło

15. Data: 2009-05-26 22:32:50

Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście ! Dla mnie zawsze liczą się konkrety.
> A przy okazji innym (czytającym) też się przyda taka
> informacja.
> Rylen

Witam
Tutaj namiar na sprzedającego
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3301933
Pozdrawiam
charwel:)

16. Data: 2009-05-26 22:35:32

Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Może jak ktoś ma małe dzieci, które ubabrają coś w ziemi, błocie, oleju*
> [*niepotrzebne skreślić], to może wtedy coś jest na rzeczy.

A może i masz racje?
Zawsze kupuję wielkie pudła i sypię tyle proszku ile jest zalecane.
A jako, ze te pudła są wielkie, to wystarcza mi na pół roku i więcej i
pewnie stąd moje przekonanie o ich wydajności.
No ale pachną ładnie :)

Pozdrawiam
charwel:)

17. Data: 2009-05-26 23:43:34

Od: Rylen <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

charwel (Oo)==::: pisze:

> Witam
> Tutaj namiar na sprzedającego
> http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3301933
> Pozdrawiam
> charwel:)

Dzięki!
Rylen

18. Data: 2009-05-27 10:11:27

Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A macie u siebie sklepy Lidl i chemię gospodarczą pod marką W5?

A to jest godne polecenia, czy wręcz przeciwnie?

Generalnie na dzikim wschodzie Lidle bywają...

--
Grzexs

19. Data: 2009-05-29 08:41:24

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rylen wrote:

> Czy znacie jakieś sposoby aby "uniknąć" takich
> złych zakupów

Znamy. Trzeba wypośrodkować pomiędzy ceną i jakością. Taniego proszku nie
warto kupować, bo potem można mieć problem z pralką (twarda woda, plus mydło
i wiadomo). Ja poluję na Biedronkowe promocje - mają Persil i Vizir w cenie
6-7 zł/kg, i czasem doklejają jakiegoś bonusa.
Justyna

Czy ktos wygral ze skrytozjadaczemskarpetko wym ?
Jak czyścić urządzenie do wodnego masażu stóp ?
Nowe okna i drzwi PCV - jakie profile
zużycie energii
Przerażający projekt ustawy zagrażający naszej własności