problem z zamkiem gerda

1. Data: 2005-05-11 17:56:52

Temat: problem z zamkiem gerda
Od: <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
mam problem z zamkiem gerdy (klucze "okrągłe") polegający na tym, że klucz
po włożeniu zaciska się wewnątrz zamka i jest bardzo trudno go wyjąć.
WD-40 nie pomaga :(
Czy trzeba ten zamek rozebrać i przesmarować we własnym zakresie, czy oddać
go specjaliście?
zamka używam 10 lat.
Proszę o pomoc ....

2. Data: 2005-05-11 18:14:46

Temat: Re: problem z zamkiem gerda
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-05-11 19:56, y...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
> WD-40 nie pomaga :(
> Czy trzeba ten zamek rozebrać i przesmarować we własnym zakresie, czy oddać

Zobacz czy zacina Ci się tylko jeden klucz, jeśli tak to czy nie masz
brudu w kluczu lub czy nie masz ostrej krawędzi na końcu klucza (przy
dziurce), kiedyś miałem ten sam problem, klucz spadł na podłogę (beton)
i lekko się uszkodziła krawędź na kluczu (przy otworze) i po włożeniu
klucza w zamek (praktycznie trzeba go było wyrywać na siłę), mi pomogło
delikatne oszlifowanie końcówki klucza iglakiem.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2005-05-11 19:17:29

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 May 2005 y...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> WD-40 nie pomaga :(
> Czy trzeba ten zamek rozebrać i przesmarować we własnym zakresie, czy oddać

Jeśli używasz go intensywnie od 10 lat i nie był w tym czasie
konserwowany, to bezpiecznie będzie wymienić go na nowy.

Pozdrawiam,

Alojzy

4. Data: 2005-05-12 09:02:56

Od: "Grzexs" <grzexs@usun_ten_fragment.go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w zamek (praktycznie trzeba go było wyrywać na siłę), mi pomogło delikatne

Ten klucz, to rurka - spróbuj podłubać trochę wewnątrz. U mnie kiedyś jeden
z kluczy w ogóle przestał działać, coś mnie tknęło i zacząłem dłubać.
Początkowo wydawało się, że nic tam nie ma, ale jak sprawdziłem ile drutu
wchodzi, a jaką długość ma rurka, to dało mi to do myślenia. Dopiero wiertło
pomogło rozbić i wykruszyć skałę, jaka tam się zalęgła.

Czasem też pomaga przywrócenie kształtu koła przekrojowi rurki, bo czasem
się robi elipsa.

Grzexs

5. Data: 2005-06-04 09:29:17

Od: seba <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten klucz, to rurka - spróbuj podłubać trochę wewnątrz........

Na 99.9% powinno pomóc:)

dekoral czy sniezka
płytki vs kołki rozporowe
Rolety [Wroclaw]