programator dobowy do grzejników akumulacyjnych

1. Data: 2003-08-24 18:23:42

Temat: programator dobowy do grzejników akumulacyjnych
Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na działce mam stare grzejniki akumulacyjne 1,5 kW i 3 kW. Ponieważ mam dwie
taryfy energii elektrycznej, a grzejniki oddają ciepło przez 14h zastanawiam
się nad zrobieniem sterowania czasowego, aby pobierały prąd w okresie
niskiej taryfy.
Czy sprzedawane powszechnie domowe, wtykowe (tanie) programatory o mocy 3kW
do 3,5 kW (mechaniczne i elektroniczne) nadają się do tego, czy powinienem
zostawić jakiś zapas mocy? Domek jest drewniany, instalacja elektryczna dość
stara, więc boję się pożaru. Programatory o większej mocy montowane na
szynach są dość drogie i opłacalność zakupu i instalacji raczej niewielka.
Z góry dzięki za odpowiedzi!

1. Data: 2003-08-24 19:43:10

Od: "Zygusik" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na działce mam stare grzejniki akumulacyjne 1,5 kW i 3 kW. Ponieważ mam dwie
> taryfy energii elektrycznej,

Ponieważ masz 2 taryfy to powinieneś mieć licznik czasowy czy coś
takiego.Włącza się on chyba od 21.00 do 06.00 i później od 13.00 do 15.00 czy
coś takiego.Ja osbiście przy ciągłym obciążeniu rzędu 14 Amper bym chyba nie
ryzykował.Tym bardziej że raz już zapalił mi się w domu "Farel"-ek i raz
grzejnik olejowy 1500 W(żeberkowy).Na szczęście za każdym razem ktoś był w
domu.Mam taki regulator (sterownik)elektroniczny i na nim pisze niby 16 A ale w
nawiasie jest 6.Może 16A to jet moc chwilowa a (6) to ciągła? Nie
wiem.Pozdrawiam.Zygusik

1. Data: 2003-08-25 20:36:32

Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A podłączenie przez taki programator mniejszego grzejnika 1,5 kW??????
Też za duża moc??
To jak się to realizuje normalnie tj. czasowe załączanie elektrycznych

1. Data: 2003-08-25 21:32:26

Od: "arTii" <s...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

!UWAGA! adres e-mail w nagłówku jest antyspamowy
Właściwy adres e-mail znajdziesz w stopce!

W news:bidro5$1lpj$1@foka1.acn.pl, Marcin Cichy nabazgrał(a):
> A podłączenie przez taki programator mniejszego grzejnika 1,5 kW??????
> Też za duża moc??
> To jak się to realizuje normalnie tj. czasowe załączanie elektrycznych
> grzejników akumulacyjnych?

Przy większych mocach stosowane są styczniki czyli takie jakby przekaźniki
do dużych mocy, które sterowane są zegarem, który z kolei nie musi byc na
dużą moc gdyż styczniki nie pobierają dużo prądu :-)

schemat (czcionka proporcjonalna):
______________________________________
| ________ _________ | ______________
o---------+-| |----------| | \ o----|grzejnik 1 lub|
zasilanie | zegar | | stycznik|------ |więcej |
o---+-------|________|----------|_________| / o----|______________|
|____________________________________________|

Tak więc (o ile widać) stycznik załącza i wyłącza odbiorniki

--
____________ artii(at)abc-service(dot)com(dot)pl -+- GG #14211
_ _ | . . ---+++ http://www.abc-service.com.pl +++---

1. Data: 2003-08-26 19:53:37

Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teoretycznie wszystko OK, ale nie chcę robić szafy sterowniczej z
wydzielonymi przekaźnikami w drewnianym domku na działce, to dobre do
budynku biurowego lub hali przemysłowej. Wierzyć mi się nie chce, że nie ma
jakiś domowych programatorów z wbudowanymi przekaźnikami większych mocy.

1. Data: 2003-08-27 07:02:49

Od: "arTii" <s...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W news:bigdje$2dr1$1@foka1.acn.pl, Marcin Cichy nabazgrał(a):
> [...]
> budynku biurowego lub hali przemysłowej. Wierzyć mi się nie chce, że nie
> ma jakiś domowych programatorów z wbudowanymi przekaźnikami większych
Ale to masz sumarycznie 20A!
Czy masz takie zabezpieczenia prądowe w domu?
Jeśli nie, to i tak musisz lekko zmodernizować instalację,
a stycznik przy tym to nie jest znowóż aż tak duży wydatek
ani nie zabiera też tak dużo miejsca, zeby nie można było tego
wsadzić chociażby do wspomnianego pieca akumulacyjnego.
Nieco dłubaniny wiertarką i pilnikiem i wstawisz do niego
wspomniany stycznik i zegar!

Niestety w tym przyapdku obowiązuje zasada, że jeśli chcesz mieć
względny spokój, że badziewny (tani) wyłacznik czasowy nie
spowoduje zwarcia/pożaru to musisz wyłożyc nieco więcej kasiorki
na wykonanie pomysłu według bezpieczeństwa!
Pamiętaj że co jest tanie, to jest drogie :-(

1. Data: 2003-08-27 08:41:35

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Cichy napisał(a):

> [...]
> jakiś domowych programatorów z wbudowanymi przekaźnikami większych mocy.

Nie ma, bo w razie potrzeby zabudowuje się dodatkowy JEDEN stycznik i po
kłopocie. A do sterowania wystarczy zwykły Euroster 2000 - możesz
napisać program na grzanie na każdy dzień tygodnia osobno, uwzględniając
taryfy.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

programator do el. ogrzewania podłogowego?
Co zrobic?
Ariston- lodówka do zabudowy
Płyta gipsowa
tutorial do cyklinowania