prosba o odentyfikacje

1. Data: 2005-10-01 06:39:30

Temat: prosba o odentyfikacje
Od: "Ruda" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
dostalam od mamy kwiatek na balkon wiosna. W doniczce.
Dzis ma ponad dwa metry razem z kwiatem, a ja nadal nie wiem, co to jest-
choc sie dosc zaprzyjaznilismy:-) Bardzo potrzebna mi identyfikacja, bo za
rok na pewno nadal bedziemy razem, a ja bym go chciala dopieszczac-
skutecznie mnie zaslonil przed wzrokiem dociekliwych przechodniow:-)
link: http://img44.imageshack.us/img44/5301/kwiatek2tn.jpg

Pozdrawiam,
Ruda

2. Data: 2005-10-01 06:51:10

Temat: Re: prosba o odentyfikacje
Od: "Elba" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rok na pewno nadal bedziemy razem, a ja bym go chciala dopieszczac-
> skutecznie mnie zaslonil przed wzrokiem dociekliwych przechodniow:-)

Witaj !
Jest to Canna ,polska nazwa Paciorecznik.Jest to kłaczowa bylina . Kłacza
wymagają przechowania w dodatniej temperaturze.
Pozdrawiam , Elżbieta

3. Data: 2005-10-01 07:57:41

Od: "Ruda" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elba" <e...@o...pl> napisał: > >

> Jest to Canna ,polska nazwa Paciorecznik.Jest to kłaczowa bylina . Kłacza
> wymagają przechowania w dodatniej temperaturze.
> Pozdrawiam , Elżbieta
--------------------------
Bardzo dziekuje:-) Rzeczywiscie, prawie wszystko sie zgadza, przebieglam
przez internet w poszukiwaniu danych na temat rzeczonej canny. Apetyt
wzrasta w miare jedzenia- moze ktos mi podpowie, co to moze byc za odmiana,
bo wszystkie przeze mnie ogladane mialy duzo bardziej efektowne kwiaty, a
moja jakas taka..hmm... skromna?:-)
Kwiat blizej: http://img346.imageshack.us/img346/9181/kwiat4hr.jpg

Usmiechy,
Ruda

4. Data: 2005-10-01 08:09:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moze ktos mi podpowie, co to moze byc za odmiana,
> bo wszystkie przeze mnie ogladane mialy duzo bardziej efektowne kwiaty, a
> moja jakas taka..hmm... skromna?:-)

Prawdopodobnie siewka:) Kwiat drobny, za to kłącza ogromne, mnoży się łatwo i
zimuje równie łatwo.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2005-10-01 09:01:32

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> moze ktos mi podpowie, co to moze byc za odmiana,
>
> Prawdopodobnie siewka:) Kwiat drobny, za to kłącza ogromne, mnoży się łatwo i
> zimuje równie łatwo.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Podłączę się z pytaniem : też mam canny dostane jako kłącza od znajomych .
U nich rosły na 2,5 m wysokie (pod cianą domu , sucho , słońce pół dnia) ,
kwiaty
miały ogromne kielichy na pojedynczym kłosie a liście piętrowo jak u Rudej na
zdjęciach.
U mnie niezależnie od miejsca sadzenia osiągają 1,5 m wysokości , liście mają
gęste piętra ale nisko
potem długa łodyga i rozgałęzione kłosy kwiatów , ale istotnie mniejszych
od tych z rośliny matecznej u znajomych . Czy canna wymaga specjalnych zabiegów
dla
uzyskania np dużych kwiatów ?
ps. mam też tegoroczne siewki , ale oczywiście nie kwitną :-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

6. Data: 2005-10-01 09:27:16

Od: "Jacek Walewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Bardzo duzo odmian opisanych jest na stronie http://www.canna.pl/
Ja mam tez canny i bardzo chetnie zrobię wymiane na inne odmiany.

--
Pozdrawiam Jacek Walewski
http://www.jacekwal.fotogalerie.pl

7. Data: 2005-10-01 10:13:21

Temat: Re: prosba o identyfikacje
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potem długa łodyga i rozgałęzione kłosy kwiatów , ale istotnie mniejszych
> od tych z rośliny matecznej u znajomych . Czy canna wymaga specjalnych

Nawóz, nawóz, nawóz...jakbyś sobie nawiózł teraz jesienią obornikiem, to byłoby
optymalnie. Jeśli nie masz - to kompost. Za kompostownikiem parę lat temu
wyrosły u mnie takie właśnie na 2,5 m, a kłączy jesienią nie byłam już w stanie
wykopać:D

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2005-10-01 10:47:02

Od: "Jacek Walewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2005-10-01 11:02:09

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrosły u mnie takie właśnie na 2,5 m, a kłączy jesienią nie byłam już w

Dziękuję , tego się spodziewałem :) a mam ograniczoną ilość kompostu :(
kupię chyba jaką azofoskę wiosną ...
--

Pozdrawiam :-) pithal

10. Data: 2005-10-01 11:06:35

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Bardzo duzo odmian opisanych jest na stronie http://www.canna.pl/
> Ja mam tez canny i bardzo chetnie zrobię wymiane na inne odmiany.

Świetna strona ! Aż dziw że mi google jej nie znalazły ...
Swietna , tyle że teraz to już na pewno nie wiem jakie canny mam ;-(
wiem tylko że czerwone lub koralowe ;-)
Do tego panna Całus ... rozprasza ;-)

Szybko to mi identyfikacja nie pójdzie , ale spróbuję ;-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

ostrokrzew - ilex convexa crenata czy ma ktoś doświadczenia w hodowli tego krzewu ?
perukowiec podolski royal purple ile to miejsca potrzebuje?
postawilam nowe zdjecia
czyje liście
Re: Clematisy, rododendron - choroba