proszę o poradę

1. Data: 2009-04-29 10:01:07

Temat: proszę o poradę
Od: aneta <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
właśnie zaczynam obsadzać moją działeczkę i mam mały problem. Szczerze
mówiąc dopiero zaczynam swoją przygodę z ogrodnictwem i doświadczenia
w tym temacie mi brakuje, ale do rzeczy.
Po jednej stronie mam sąsiada, który uprawia drzewa owocowe na całej
długości mojej działki (127 m), stosując do tego strasznie dużą ilość
różnych oprysków. Chciałabym posadzić coś na całej długości ogrodzenia
by się osłonić od sąsiada a przede wszystkim by ta cała chemia nie
przechodziła do mojego ogrodu i bym nie musiała wdychać tego świństwa.
Niestety nie mam pojęcia co tak naprawdę wsadzić by to ładnie
wyglądało, było skuteczne, czyli chroniło od wścibskich oczu sąsiada a
jednocześnie było odporne na chemię jaką sąsiad stosuje. Mam obawę iż
każdą wsadzoną roślinę ozdobną po prostu szlak trafi od tych oprysków.
Może mógłby mi ktoś z forumowiczów poradzić co robić?

Pozdrawiam serdecznie
Aneta

2. Data: 2009-04-30 17:19:09

Temat: Re: proszę o poradę
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
c.googlegroups.com
aneta <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> długości mojej działki (127 m), stosując do tego strasznie dużą ilość
> różnych oprysków. Chciałabym posadzić coś na całej długości

Hejka. Nie ma takiej siły, która by zmusiała mnie do zakupu działki przy
sadzie towarowym a nawet w regionie sadowniczym. Ludzie sami pakują się w
kłopoty ale oczywiście pretensje mają do innych.
Pozdrawiam straceńczo Ja...cki

3. Data: 2009-04-30 19:09:05

Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aneta pisze:
> [...]
> by się osłonić od sąsiada a przede wszystkim by ta cała chemia nie
> przechodziła do mojego ogrodu i bym nie musiała wdychać tego świństwa.
Cóż sąsiad postępuje racjonalnie bo inaczej to grzyb i robaki by mu
jabłka zjadły i paniusie z miasta by mu jabłek nie kupiły bo brzydkie.
Ty masz swoje racje.
Dla roślin jego opryski groźne nie są, bo mu wszak jabłonki nie padają :o)
Całkowicie problemu się nie pozbęędziesz, bo byś musiała szpaler gęsty i
wysoki na parę metrów posadzić.

> [...]
> jednocześnie było odporne na chemię jaką sąsiad stosuje. Mam obawę iż
> każdą wsadzoną roślinę ozdobną po prostu szlak trafi od tych oprysków.
Jak jemu nie trafia szlag to i Twoim roślinom nie zaszkodzi.
Generalnie w ogrodnictwie powinno się sadzić to co "ziemia lubi", tzn
można też to co lubi ogrodnik, ale wtedy wysiłek i koszt ze strony
ogrodnika jest spory :o)
Nigdy nie jest tak, że posadzisz cobądź i byle gdzie i wyrośnie.
Wracając do Twojego płotu.
Jak lubisz takie ładne i uporządkowane to najprościej tuje, po kilku
latach będą gęste i wysokie na 3m. Jak jednak masz suche miejsce to tuje
słabo rosną, wtedy raczej jakieś jałowce lub podobne.
Tuje można przycinać (bardzo to lubią) i kształtować jak chce chce.
Jak masz dużo miejsca to np głóg, tarnina lub dzikie śliwy - zapora
gęsta , praktycznie nie do przebycia, nie ma dużych wymagań, tyle, że
szeroko zajmuje miejsce.
Jak chcesz gęsto i w stylu to grab. Rośnie wolniej niż tuja, ma małe
wymagania co do gleby, bardzo lubi cięcie i jak go będziesz przycinać to
piękne żywopłoty (i wysokie) można z niego zrobić.

BR
Igus'

proszę o poradę
pszczoły
podlewanie trawnika/ogródka (małopolska)
PROJEKT GRATIS - Oferta automatyczne nawadninie Trawniki Czestochowa ( Śląsk ) PROJEKT GRATIS
kwitnący na żółto krzew?