proszę o przepis na pyszną kolację...

1. Data: 2001-12-05 21:39:31

Temat: proszę o przepis na pyszną kolację...
Od: "Jan Delmanowicz" <j...@e...pw.edu.pll> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Postanowiłem uczcić 6. grudnia jakąś bardzo smaczną kolacją we dwójkę
Problem w tym, że chciałbym zrobić coś dla mnie nowego, w miarę prostego
i koniecznie bardzo smacznego.
Podajcie mi jakiś ciekawy przepis, please...
Dodam, że czas nagli.

Musi być to coś bez mięsa (!!!) ,
czas przygotowania - do 2-óch godzin
może być też na słodko, i dość proste, abym jako początkujący kucharz
nie sknocił tego

Przydałoby się jeszcze coś na deser. Kiedyś widziałem gdzieś taki fajny
przepis
na deser z białym winem (słodkim? , musującym?) i owocami itd.,itp.
Jutro z samego rana wybieram się na zakupy, więc to jest mój dead-line
na znalezienie przepisu.

Oczekujący w nadziei na jakąś pomoc :) , Jan Delmanowicz

1. Data: 2001-12-05 22:04:54

Temat: Re: proszę o przepis na pyszną kolację...
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Delmanowicz" <j...@e...pw.edu.pll> wrote:

> [...]
> i koniecznie bardzo smacznego.
>Podajcie mi jakiś ciekawy przepis, please...

Pozwolę sobie na skomponowanie kolacji z przepisów
zaproponowanych na grupie...

1 Ryba zaproponowana przez Sassanach

"Ryba słodko-kwaśna

filety rybne np 500g
jajka (użyjemy tylko białek) 2 szt
mąka ziemniaczana - kilka łyżek
wódka lub spirytus (2-3 lyżki )
imbir (świeży koniecznie!)
sok z cytryny lub ocet winny
kostka bulionowa z kury
cukier, sól, olej do smażenia

Sos: /można zrobić go wcześniej/ Imbir obrać, zetrzeć na drobnej tarce.
Zrobić "rosolek" z kostki, dodać sok cytrynowy, cukier i imbir.
Zagotować,
zagęścić mąką ziemniaczaną do konsysytencji rzadkiego kisielu.
Rybę oczyscić z ewentualnych osci, pokroić w kawałki, osuszyć i
delikatnie
osolić.
Panierka: Białka jaj ubijać na pianę dodajac szczypte soli. Po
chwili dodać
wodke i troche mąki ziemniaczanej. Dokonczyć ubiajnia do
sztywnej piany.
Kawałki ryby zanurzać w masie balkowej i smażyć w glębokim
tłuszczuna złoty
kolor.
Sos podajemy oddzielnie, do tego ryż"
Sassanach

2. Deser - jeżeli masz Kuchenkę mikrofalową polecam patent
Mechagodzilli z podgrzaniem w kuchence bananów, szybkim obłożenie
ich gałka lodów waniliowych, dodaniem bakalii i polaniem np.
zakupioną w sklepie gotową polewa czekoladową rozpuszczaną w
opakowaniu w garnuszku.Wetknąc rurkę a polewa gorąca czekoladowa
zastyga na lodach...Super. dziś było u mnie

Inna propozycja: zakupić lody waniliowe, owoce w puszce np.
ananasy, suche wafle lub rurki i dżem malinowy. Kilka łyżek dżemu
wygrzebujesz ze słoika i mieszasz. Robi sie z tego smaczny sos
a jeżeli za gęsto Ci wygląda to minimalnie oszukujesz dodając
wody. Na waflu układasz owoce, na to biała gałke lodów i
polewasz sosem. Banalne, proste a smaczne.

1. Data: 2001-12-05 22:13:52

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> opakowaniu w garnuszku.Wetknąc rurkę a polewa gorąca czekoladowa
> zastyga na lodach...Super. dziś było u mnie

ja jeszcze adwokata tam polewam.mniaaaaaaaaaaam.

Mechcia

1. Data: 2001-12-05 22:18:40

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Delmanowicz" <j...@e...pw.edu.pll> wrote:

>Oczekujący w nadziei na jakąś pomoc :) , Jan Delmanowicz

1. Kartofelki pachnące czosnkiem

"Ugotowałam umundurowane kartofle, poprzekrajałam na pół i
zalałam bardzo gęstym czosnkowo, olejowo, octowo, koperkowo -
pieprznym sosem. Się teraz macerują a potem zostaną podgrzane w
piekarniku ( ewentualnie na patelnii) i podane z gęstym czosnkowym dipem.
Przepis na dip zaczerpnięty od M. Bassett "Sos: pol szklanki
posiekanego ogorka 2 zabki czosnku 1 lyzka posiekanego koperku
1/2 lyzeczki cukru 1/2 szklanki smietany lub jogurtu lub pol na
pol 1/2 lyzeczki soli 10 kropel ostrego oleju Czosnek utrzec z
sola i cukrem, dodac ostry olej, jogurt, wymieszac z ogorkiem."

Do tego sałata z grzaneczkami, pomidorem, ogórkiem, kawałkami
fety i polana solidnie chwilę przed jedzeniem sosem vinegret...

2. Na przystawkę : plastry ananasa w folii aluminiowej z
kawałkiem sera rokpola zapieczone w piekarniku.

3. Upijamy się kolejnym przepisem z grupy czyli Szampanem z
sokiem pomarańczowym ( 1/2 butelki b. schłodzonego szampana
zmieszane z 1/2l soku pomaranczowego) (lub 1/2 buteli szampana
zmiksowanej z 1/2 litrem lodów...) Ale która z kolezanek grupowiczek
to podała ? ( Może Mechcia albo Kaliope albo Inne Szalone)

1. Data: 2001-12-05 22:28:32

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW <a...@g...com.pl> wrote:

Na przystawkę : plastry ananasa w folii aluminiowej z
kawałkiem sera rokpola zapieczone w piekarniku.

..albo przypomniało mi się: na sałacie pokropionej sosem
vinegret połóż podpieczony w piekarniku ser typu camember
przekrojony płasko i nafaszerowany pokruszonymi orzechami włoskimi. Jak
już leżay na sałacie to pacnąć na to łyżkę kwaskowych konfitur -
idealne np. z borówki lub żurawiny.

Do tego podajesz podpieczoną w piekarniku, w kromkach
bagietkę...skropioną oliwą z czosnkiem i suszoną bazylią....

..i winko....

agataW.

1. Data: 2001-12-05 22:29:50

Temat: Re: [...]pyszną kolację/ZupaCebulowa i Brownies
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jan Delmanowicz wrote:

> Podajcie mi jakić ciekawy przepis, please...

Proponuje ciekawie podana Zupe Cebulowa, z dodatkiem wspanialej salaty i
deseru, w sklad ktorego wchodzi czekolada (np. brownies)

Zupa Cebulowa
4 duze cebule
4 lyzki oliwy
1/2 szklanki bialego wytrawnego wina (najlepiej tego samego, ktore sie
bedzie pilo do obiadu)
2 szklanki rosolu
sol, pieprz
2 kawalki czerstwego, ciemnego chleba
plastry sera, ktory sie dobrze topi
Cebule pokroic w plastry. Usmazyc na oliwie na ciemno brazowo, tak, zeby
sie prawie rozmazywala. Dodac wino, zeskrobac dno patelni. Przelac do
garnka, dodac rosol, dusic 20 minut pod przykryciem, a potem odkryta, az
bedzie sie mialo gesta zupe, w ktorej jest mniej rosolu, a wiecej
gestego.
Teraz pierwszy wariant:
kupic srednio male okragle bochenki chleba, sciac z nich 1/3 od gory,
zachowac wierzchy, a reszte "miazszu" wydrazyc za pomoca lyzeczki,
zostawiajac scianki i dno grubosci 2 cm mniej wiecej. Ustawic na
talerzach, ktore zmieszcza sie w piecu. Piec minut przed podaniem nalac
zupe do tych wydrazonych chlebowych miseczek , przykryc plastrem sera,
wstawic pod rozgrzany opiekacz, opiekac, az ser sie zbabelkuje i
zbrazowi miejscami, i podac natychmiast ustawiajac na drugich talerzach
juz na stole, tak, zeby goracy talerz spod zupy nie rozgrzewal politury
na stole. Dodac wierzchy, opierajac je z boku, jak wieczko pudelka. Stol
powinien byc ladnie nakryty, w jakis ciekawy sposob, moze tematyczny,
moze estetyczny.
Zupe mozna przygotowac dzien naprzod, odgrzana jest lepsza. Chleb musi
byc swiezy, ale kup jeden na praktyke dzien wczesniej, i zapytaj sie
pani, czy beda mieli na drugi dzien.
Salata powinna byc przygotowana, ale nie zalana sosem az do ostatniej
chwili. Najlepiej w drewnianej misce jak sie ma, a jak nie, to w jakims
ciekawym naczyniu. Podarte liscie salaty wygladaja pieknie z dodatkiem
cienko pokrojonej czerwonej papryki i kawalkow obranej pomaranczy
pokrojonej w cienkie polplastry. Jako sos mozesz podac lagodna
vinaigrette 1+2+3 (jedna lyzka octu winnego, 2 lyzki dobrej oliwy, 3
lyzki wody plus sol i pieprz), albo kupic gotowy.
Jesli nie chcesz sie bawic z chlebem jako miska, to mozesz uzyc
zaroodporne miseczki:
W zaroodpornych miseczkach ulozyc pol kawalka zytniego chleba na dnie,
nastepnie zalac zupa, i
posypac na wierzchu startym serem. Wstawic pod opiekacz i zapiec jak wyzej.

Deser
Brownies
80 gr masla
80 gr gorzkiej czekolady
330 gr cukru
3 jajka
100 gr maki
Brownies piecze sie w kwardatowych lub prostokatnych blachach. Moja
blacha ma 20 cm x 20 cm x 4 cm

Rozgrzac piec do 180C/350F.
Blache wysmarowac maslem.
W srednim garnku na malym ogniu rozpuscic maslo z czekolada, zdjac z
ognia, dodac cukier i jajka, dobrze wymieszac widelcem, dodac make,
wymieszac, az nie bedzie widac maki, przelac do formy, piec 35 minut lub
az do momentu, gdy ciasto sie lekko wzniesie i zacznie pekac, a
powierzchnia ma cienka skorupke. Ostudzic w blasze15-20 minut, kroic na
kwadraty, podawac cieple, najlepiej z lodami.
Brownies powinny sie mazac i wygladac w srodku jak nieupieczone ciasto.
Nie nalezy ich przepiec, bo beda niedobre.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-12-05 22:39:00

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Czlowiek oszaleje - w 23 minuty dostal 3 ciekawe propozycje....nasza
grupa jest swietna.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-12-05 23:26:43

Od: "Jan Delmanowicz" <j...@e...pw.edu.pll> szukaj wiadomości tego autora

Ślicznie dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.
Znaleźliśmy z kumplem ciekawy przepis na Risotto z ryby

http://k44.kuchniaonline.pl/index.php?id=713&nr36=41

Coś wymyślimy! :)
Pozdrawiam, Janek

1. Data: 2001-12-06 00:43:38

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> a écrit dans le message :
3...@w...net...
> Czlowiek oszaleje - w 23 minuty dostal 3 ciekawe propozycje....nasza
> grupa jest swietna.

A Ty myslisz, ze on dzis wieczor ta kolacje robi ?

(tu : 01.30 ; 6ty grudnia)
(u Ciebie (moze) jeszcze nie...)

Ewcia
(pozdrawiajaca po-kolacjowo)