prysznic z parawanem

1. Data: 2003-08-12 08:46:28

Temat: prysznic z parawanem
Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się nad zrobieniem w małej łazience prysznica z parawanem. Nigdy
nie miałem sposobności porównać takiego prysznica do normalnej kabiny ze
szkła, dlatego proszę was o opinie. Rozważam to z kilku względów - m.
in.łazienka jest mała i przysznic musi być z zaokrąglonym brodzikiem 80*80.
W tak małej kabinie parawan mniej ogranicza ruchy, poza tym po skończeniu
prysznica mogę zsunąć parawan i łazienka stanie się przestronniejsza. Pod
prysznic przeznaczona jest nietypowa wnęka w ścianach i mając kabinę szklaną
miałbym problemy z czyszczeniem części stykających się ze ścianami. Parawan
ponadto jest zdecydowanie tańszy i po zsunięciu pozwala brodzikowi szybko
obeschnąć (brak grzybów i pleśni)

Z parawanem wiążą się następujące wątpliwości - czy się nie brudzi łatwo i
czy trudno go czyścić? Czy podczas kąpieli woda nie wydostaje się z
brodzika? I czy można kupić estetyczny parawan np. z półprzezroczystego
tworzywa sztucznego?
Będę wdzięczny za wszelkie opinie i namiary na producentów parawanów (ew.
sklepy w Wwie)

1. Data: 2003-08-12 10:12:51

Temat: Re: prysznic z parawanem
Od: "julka" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale Ty myslisz o parawanie w sensie zaslonki czy jakiegos wynalazku z pleksi
lub szkla zsuwanego (np. lamanego w kilku miejscach za zawiasach i zsuwanego
na bok, jak np. do wanny).

Bo jesli o zaslonce, to:

> W tak małej kabinie parawan mniej ogranicza ruchy,

Akurat. Parawany maja glupi nawyk przyklejania sie do mokrrgo czlowieka,
przy czym jak je chcesz odsunac to natychmiast zalewasz podloge naokolo.
Zlosliwosc przedmiotow martwych :-(

> Pod
> prysznic przeznaczona jest nietypowa wnęka w ścianach i mając kabinę
szklaną
> miałbym problemy z czyszczeniem części stykających się ze ścianami.

To wyloz wneke plytkami i zamocuj kabine/same drzwi tylko tam gdzie nie ma
sciany.

Ja mialam podobny problem i zdecydowalam sie na polokragla (wlasciwie
cwiercokragla :-) kabine osimdziesiatke.
Wlasnie to przyklejanie sie zaslony mnie denerwowalo i ze przy kabinie jest
zdecydowanie mniejsze ryzyko zalania podlogi w lazience (przyz zaslonie
czasem bokiem sie "lunie").

> Parawan
> ponadto jest zdecydowanie tańszy

To jest argument nie do zbicia :-(((

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-08-12 10:41:23

Temat: Odp: prysznic z parawanem
Od: "Aseti" <aseti@no_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin Cichy <m...@U...poczta.onet.pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:bha966$1pk4$...@f...acn.pl...
> Zastanawiam się nad zrobieniem w małej łazience prysznica z parawanem.
[...]
> Z parawanem wiążą się następujące wątpliwości - czy się nie brudzi łatwo i
> czy trudno go czyścić?

Wszystko zalezy od tego z czego jest ten parawan/zasłona
Rodzajóm jest wiele : foliowe, z impragnowanego materiału oraz silikonowe
Foliowe są paskudne bo przyklejają się do ciała podczas kąpieli, materiałowe
trzeba dość często prać, żeby nie zbotwiały.
Aktualnie od dłuższego czasu mam zasłoną silikonową i jestem z niej
zadowolona.
Nie przykleja się do ciała, bo jest dość ciężka. Łatwo się ją czyśc.
Wystarczy gąbka i czysta woda.

> Czy podczas kąpieli woda nie wydostaje się z
> brodzika?
Zależy jakiej wysokości kupisz parawan. jeśli jest wystarczająco długi i
opiera się o dno brodzika. Nic Ci się nie wyleje.
Z krótszymi bywa różnie

> I czy można kupić estetyczny parawan np. z półprzezroczystego
> tworzywa sztucznego?

Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz : IKEA, OBI, CASTORAMA itp

--
Pozdrawiam serdecznie,
Aseti

Nic nie przeraża mężczyzny tak bardzo jak kobieta,
której spojrzenie przeszywa tak dogłębnie,
że byłby w stanie zrobić dla niej wszystko.

1. Data: 2003-08-12 12:00:09

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał
w wiadomości news:bha966$1pk4$1@foka.acn.pl...

> ponadto jest zdecydowanie tańszy i po zsunięciu pozwala brodzikowi szybko
> obeschnąć (brak grzybów i pleśni)

Brodzikowi tak. Za to sam schnąc w pozycji zsuniętej zarasta prawdziwkami az
miło.

J.

1. Data: 2003-08-12 20:02:47

Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pisząc parawan mam na myśli zasłonkę na relingu/drążku u góry. Rzeczywiście
o przyklejaniu się takiej zasłonki do kąpiącej się osoby nie pomyślałem, ale
skoro istnieją silikonowe cięższe zasłonki (a takie sobie właśnie
wyobrażałem) - to chyba nie będzie z tym problemu.
Z murowanym brodzikiem i kabiną szklaną to raczej nie jest dobry pomysł, bo
do tej łazienki pasuje tylko kabina o suwanych okrągłych drzwiach, a to
wymaga brodzika o standartowym kształcie ćwiartki koła.
Dlatego najłatwiej jest wymurować brodzik dopasowując go do wnęki, a
następnie dorobić drążek np. ze stali kwasoodpornej i zawiesić jakąć
zasłonkę.

Dodam, że z czasem ta kabina będzie pełnić funkcje okazyjnej w godzinach
szczytu porannego/wieczornego lub gościnnej, na piętrze będę miał
pełnowymiarową łazienkę ze szklaną kabiną pięciokątną.

Dzięki za odpowiedzi!
Chętnie usyłszę dalsze sugestie

1. Data: 2003-08-13 06:27:20

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Cichy"
> [...] Chętnie usyłszę dalsze sugestie[...]

Mam podobną sytuację - malutka łazienka, w zasadzie WC z
awaryjną funkcją prysznicową. Będzie zasłona, bo inaczej się po
prostu nie da, chyba że ktoś widział ćwierćeliptyczną kabinę
70x80cm bez stelaża, otwieraną do góry ;) Rozważania dotyczące
funkcjonalności są więc w moim przypadku raczej bezprzedmiotowe,
natomiast jeśli chodzi o estetykę - ech... Od miesiąca poszukuję
zasłonki w przynajmniej z grubsza pasującym odcieniu zieleni.
Odpuściłam już kryterium długości (a zależało mi na
dwumetrowej), materiału i ceny - i dalej nic. Wybór jest,
owszem, przeogromny, tylko jak się szuka czegoś konkretnego, to
się okazuje, że albo nie ma wcale, albo owszem, są - w
wyszczerzone rybki i wesołe żółwiki. No, taką z półprzejrzystej
folii, o jaką pytałeś, widziałam, ale wyglądała, szczerze
mówiąc, tak sobie.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-08-13 08:44:50

Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może jesteś Wwy? Jeśli tak - możesz mnie skierować na sklepy, w których
sobie mogę obejrzeć takie zasłonki?

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:bhclmg$egp$1@atlantis.news.tpi.pl...

1. Data: 2003-08-13 09:06:43

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Cichy"
> Może jesteś Wwy? [...]

Wręcz przeciwnie ;), ale doświadczenie uczy, że największy wybór
jest jednak w rozmaitych Castoramach, Obi, Nomi, Ikeach i Leroy
Merlinach, ze wskazaniem na te ostatnie.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-08-13 13:46:49

Od: "Miroo_news" <m...@U...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam parawan nad wanną. Bardzo wygodne. Zasłona zachodzi
kilkanaście/dziesiąt cm na wanne i przykleja się, dzięki czemu
ciśnienie wody nie podniesie jej i nic nie wycieknie.

Co do zasłon - ja kupiłem kilka lat temu za ok.30 zł
z obciążnikami na dole, plastikowymi nakładkami na dziurki
i kółkami do wieszania.
Fakt, że po dłuższym używaniu robi się zielonobrązowa ;)
na dole ale wypiera się bez śladu.

Szukałem nowej, ale ceny są zabójcze. Zasłona z obciążnikami
ale z wyciętymi dziurkami i bez kółek - 90 zł!

Bez obciążników, plastikowych dziurek i kółek: 10 - 60 zł.
Zależy od materiału, firmy, jakości itp.

Mówię o zasłonach 180x200cm.

Pozdrawiam
Miroo

1. Data: 2003-08-14 06:28:11

Od: "Julita" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ale
> skoro istnieją silikonowe cięższe zasłonki

Ja sie swego czasu zastanawialam czy na dole zaslonki nie "wszyc" jakiegos
obciazajacego sznureczka (do zaslon sie np. takie uzywa). Ale zrezygnowalam
z zaslonki ze wzgledu na chlapanie wody bokami.
ale jesli planujesz to jako "dodatkowa" lazienke to pewnie ze nie ma co
inwestowac.

> [...]
> do tej łazienki pasuje tylko kabina o suwanych okrągłych drzwiach, a to
> wymaga brodzika o standartowym kształcie ćwiartki koła.

Nawet wiecej - trzeba dobierac model brodzika i kabiny, bo nie wszystkie do
siebie pasuja (one nie sa idealnie cwiercokragle).

Pozdrawiam
Julka

transformator od halogenow buczy :-(
lodówka - jedno czy dwu - agregatowa ???
zmywarka ADG 8540 watpliwosci
parkiet i wylewka
zabudowa przedpokoju