przedstawiam się

1. Data: 2003-01-31 12:06:06

Temat: przedstawiam się
Od: "Wiesław" <w...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów dostałem adres tej grupy od znajomej i
zapisałem się na nią. Ja nie interesuję się robótkami ręcznymi, ale moja
znajoma (jest niepełnosprawna) tak i prosiła mnie o parę spraw i właśnie w
jej imieniu miałbym prośbę. Chciała by zająć się tkactwem artystycznym, i
gobelinem widziała prace bardzo jej się podobały. Oczywiście nie zna technik
i ja jej chcę pomóc. Może podacie mi adresy stron które o tym mówią ja je
ściągnę wydrukuję i przekażę jej będzie się bardzo cieszyła.
pozdrawiam Wiesław Wącław

1. Data: 2003-01-31 14:36:32

Temat: Odp: przedstawiam się
Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wiesław <w...@i...org.pl> w wiadomości do grup Chciała by
> [...]
> i ja jej chcę pomóc. Może podacie mi adresy stron które o tym mówią ja je
> ściągnę wydrukuję i przekażę jej będzie się bardzo cieszyła.

Hej, hej,

pisze, choc niewiele pomoc potrafie. Wsrod grupowiczek dominuje haft przede
wszystkim krzyzykowy, druty, szydelko, frywolitki.
Chyba nie poruszalysmy jeszcze tematu tkactwa i poki co nie pamietam, by
ktos sie z tym ujawnil. No, ale nie chce zapeszac. z gory mowie, ze z reguly
polskie strony to bieda z nedza. Najlepiej isc do www.google.com i tam
wpisac po angielsku.
Wielkim zrodlem informacji jest tez serwis http://www.about.com/ (znowu
angielski)

Z tego, co mi sie majaczy o tkactwie, to zasada jest prosta - starannosc
(jak wszedzie niemal), przewlekanie nitki nie za mocno, by sie nie zciagalo
i nie za slabo, by sie trzymalo swojego miejsca.
Czym tkac? Wszystkim, nitkami, wloczkami, materialami pocietymi na cienkie
dlugie paski, paskami futerek (siersc zakrywa sznurki watku) - swietnie
wychdzi laczenie obok siebie oznych faktur i grubosci.
Krosnem na poczatek moze byc zwykla rama z gwozdziami
A za wzory najlatwiej posluza wyobraznia i proste rysunki typu dziecieca
kolorowanka. Tak mi sie przynajmniej wydaje.
Pozdrowienia dla Ciebie i Kolezanki
Ilona

1. Data: 2003-01-31 15:23:41

Temat: Re: przedstawiam się
Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesław" <w...@i...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i ja jej chcę pomóc. Może podacie mi adresy stron które o tym mówią ja je
> ściągnę wydrukuję i przekażę jej będzie się bardzo cieszyła.

Witaj:)
O tkactwie byla mowa bardzo dawno, nawet komus wysylalam kurs tkactwa z
ksiazki "Zdolne rece", niestety nie moge tego znalezc na dysku:((, ale moze
ktos jeszcze ma, wysylalam kilku osobom. W kursie byly opisane narzedzia,
materialy i pewnie sploty.
Gobeliny to (wg mnie) obrazy haftowane sciegiem gobelinowym (prostym lub
polkrzyzykiem), czyli tu ewentualnie byloby nam nieco latwiej pomoc :)
Zapytaj znajoma, jaka tematyka ja interesuje.

Pozdr.
Elzbieta

1. Data: 2003-01-31 15:41:28

Od: "Pusia" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polkrzyzykiem), czyli tu ewentualnie byloby nam nieco latwiej pomoc :)
> Zapytaj znajoma, jaka tematyka ja interesuje.

Wydaje mi sie,ze jemu chodzi o gobeliny tkane na krosnach-to jest prawdziwa
nazwa a te obrazki to są tylko haftowane tzw.sciegiem "gobelinowym".

Pusia

1. Data: 2003-01-31 17:38:45

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

hm... skonczylam szkole gdzie uczylam sie rowniez tkac... sprobuje chociaz tak
nieudolnie Tobie pomoc, bo trudno bez pokazywania:

Tka sie naramie (ja swoja mam zrobiona z ramy okienne). Na gorze i na dole
nalezy wbic gwozdzie, najle[piej w odleglosci centymetra. Osnowe naciaga sie
bardzo prosto. Zachacza o jeden gwozdz i potem gora, dol, gora, dol...

Osnowe najlepiej nalozyc ze szpagatu (to taki cienki, bardzo mocny sznurek),
albo z sizalu (sznurek, taki troche wlochaty, mozna kupic w niektorych
ogrodniczych)

na poczatku z owego szpagatu, albo sizalu nalezy wykonac tzw plocienko 9od
nazwy splotu plociennego). Po prostu przeklada sie nitke gora, dol, gora dol.
Co druga nitka i dzie w gore. Jakks ei patrzy na utkanie juz rzadki, to musi to
byc naprzemiennie. Zaczyna sie gdzies od srodka i koncowke tez sie zostawia
gdzies w srodku, trzeba dobrze ubijac.

Techniki:
technika kilimu - tkanina dwustronna, nie zostawia sie rzadnych koncowek, tka
sie po kolei rzadkami, rowniutko (bardzo pracochlonne i mi sie tak srednio
podoba)
technika gobelinu - zasad ta sama (splot plocienny) nato,mist tka sie
kawalkami, nie musi byc rowno.

Tkac mozna ze wszystkiego (ja tkalam tez z pocietych swetrow i trykotowych
bluzek kupowanych w lumpexach). W niektorych pasmanteriach sprzedaja resztki
kowarowe.

Ufff... gdyby jakis problem to zapraszam na priva. Moze Twoja znajoma bedzie
miala jakies pytania, to chetnie pomoge!!!
pozdr z Poznania
annaweronika

1. Data: 2003-01-31 18:10:12

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pusia" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Wydaje mi sie,ze jemu chodzi o gobeliny tkane na krosnach-to jest
prawdziwa
> nazwa a te obrazki to są tylko haftowane tzw.sciegiem "gobelinowym".

A calkiem mozliwe:):) Nie zrozumialam :(

Elzbieta

1. Data: 2003-01-31 20:39:47

Od: drzewko <d...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polkrzyzykiem), czyli tu ewentualnie byloby nam nieco latwiej pomoc :)
> Zapytaj znajoma, jaka tematyka ja interesuje.

Jesli ktos ma ten kursik, to ja tez bym bardzo slicznie prosila o
przeslanie :)
pozdrawiam cieplo
drzewko

Sweterek