przegroda przezroczysta

1. Data: 2001-03-30 13:47:19

Temat: przegroda przezroczysta
Od: Jacek Kowalski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Co to jest "przegroda przezroczysta" w mozgu i jakie znaczenie
ma jej brak?
Jak to sie nazywa po angielsku, ew. po lacinie - wtedy moze znajde
sobie cos w Internecie (po polsku nic nie znalazlem).

Pozdrawiam,
Tomasz

2. Data: 2001-03-30 16:04:48

Temat: Re: przegroda przezroczysta
Od: "Wojtek" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kowalski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jak to sie nazywa po angielsku, ew. po lacinie - wtedy moze znajde
> sobie cos w Internecie (po polsku nic nie znalazlem).

Przegroda przezroczysta (ang. i lac. septum pellucidum) ogranicza tzw. jame
przegrody przezroczystej zlokalizowana w linii srodkowej przedniej czesci
mozgowia miedzy przednia czescia ciala modzelowatego a slupami sklepienia,
przysrodkowo od rogow przednich komor bocznych. Zbudowana jest ze skupien
istoty szarej tworzacych tzw. jadra przegrody, oraz z wlokien nerwowych
kojarzeniowych.
Izolowany brak przegrody przezroczystej nie zdarza sie, jest to najczesciej
jedna ze skladowych zaburzen rozwojowych ukladu spidlowego przodomozgowia o
bardzo roznorodnej symtomatologii, czasem nieme klinicznie.

Wojciech Gocek MD
n...@o...lublin.pl

3. Data: 2001-03-30 16:34:19

Od: "tp" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jedna ze skladowych zaburzen rozwojowych ukladu spidlowego przodomozgowia
> bardzo roznorodnej symtomatologii, czasem nieme klinicznie.

Z jakiego podrecznika to z marciniaka czy bochenka ? :))))

4. Data: 2001-03-30 18:21:27

Od: "Wojtek" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tp" <f...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Z jakiego podrecznika to z marciniaka czy bochenka ? :))))

Pudło. To są za grube tomiska dla mnie ;-)

Wojtek G.

5. Data: 2001-04-01 10:05:11

Od: "Eskulap" <W...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Kowalski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

6. Data: 2001-04-02 09:24:08

Od: Jacek Kowalski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eskulap wrote:
> indziej

Jakies sugestie nt. "gdzie indziej"? (nie jestem lekarzem)

7. Data: 2001-04-02 09:41:18

Od: Tomasz Żmijewski <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek wrote:
> [...]
> najczesciej jedna ze skladowych zaburzen rozwojowych ukladu spidlowego
> przodomozgowia o bardzo roznorodnej symtomatologii, czasem nieme

1. Dziekuje.
2. Czy to oznacza, ze jej brakiem od urodzenia trzeba sie martwic,
czy niekoniecznie? (teraz bobas ma trzy miesiace i nic
niepokojacego nie widac)

Pozdrawiam,
Tomasz

8. Data: 2001-04-06 17:40:24

Od: "Wojtek" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2. Czy to oznacza, ze jej brakiem od urodzenia trzeba sie martwic,
> czy niekoniecznie? (teraz bobas ma trzy miesiace i nic
> niepokojacego nie widac)

Jak stwierdzono tę wadę (usg, KT itp), z jakich wskazań wykonano to badanie
i co jeszcze tam znaleziono?
Martwić się (jeżeli jest to izolowane znalezisko) raczej nie należy.

Wojtek Gocek

Miażdżyca
Inne przyczyny
bole krzyza