przekaska: sliwka kalifornijska zawijana w bekon

1. Data: 2001-06-06 22:51:53

Temat: przekaska: sliwka kalifornijska zawijana w bekon
Od: "wilu007" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musze przyznac ze nasza grupa jest bardzo plodna. Chociaz wchodze na nia
srednio co drugi dzien, to zazwyczaj jest tyle nowych postow, ze nie sposob
przeczytac wszystkie. Nie to co na: pl.rec.sport.zimowe. Chociaz to akurat
nie jest moze najlepsze porownanie :-))
Zanim dojde do mojego tajemnego przepisu, podziele sie jeszcze jedna uwaga.
Zastanawialem sie kiedys czy sa na naszej grupie chudzielcy? Chyba nie. Bo
jak tu zachowac linie (nie posiadajac lokatora w postaci tasiemca) gdy wkolo
tyle smakowitych przepisow, ktore juz w trakcie czytania sprawiaja, ze soki
zoladkowe zaczynaja szybciej krazyc a jama ustna robi sie dziwnie
wilgotna...
No coz, ale albo rozkosze podniebienia, albo smukla linia.
Ale do rzeczy. Chce wam zdradzic najwiekszy sekret kulinarny mojej rodziny.
Przekazywany z pokolenia na pokolenie, acz strzezony jak najwiekszy skarb.
Niezliczone rzesze moich przodkow ryzykowalo zyciem, niezadko tracac ten
najwiekszy skarb dany nam przez Boga, aby tylko nie dopuscic do wykradzenia
tego kulinarnego cudu przez zawistnych francuskich kucharzy.
Danie przyzadza sie tak:
"Do miski wsyp herbaty czarnej garsc cala i zalej ja wrzatkiem, co by
esencyje mocna otrzymac jako na herbate. Nastepnie wrzuc do niej dwa tuziny
sliwki suszonej i zostaw tak na godzin 18 co by mocno naciagla. Dnia
nastepnego w piecu rozpal, kazda sliwke z osobna w plaster surowego boczku
zawin, tylko zwazaj aby plastry boczku cienkie byly niczym kartka papieru,
kawalkiem drewienka zepnij i do pieca na trzy zdrowaski wstaw. Zajadaj z
kompanija miodem pitnym zapijajac."
Gwoli scislosci: boczek najlepiej kupic gotowy-krojony, bo nawet najlepsza
krajalnica nie pokroi sie tak cienko a im cieniej tym smaczniej. A poza tym
trzy zdrowaski to okolo 45-60 minut z temp. 200 stopni.
Zycze smacznego,
Wojtek mailto:w...@p...onet.pl

1. Data: 2001-06-07 15:11:31

Od: "ProTerra" <p...@z...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze ze czasow bazy sowieckiej w Swinoujsciu u zanajomego pilem wodeczke
przekanszajac sliwkami (krajowymi) suczonymi w ktorych zamiast pestki bylo
nadzienie w postaci:
zmielone wloskie orzechy, czosnek przez praske przepuszczony oraz rodzynki -
wszytko to zlepione bylo majonezem w niewielkiej ilosci. zestawienie
szokujace - do zimnej czystej jednak wspaniale.Michal
wilu007 napisał(a) w wiadomości: <9fo3aa$9bj$2@news.onet.pl>...

1. Data: 2001-06-07 15:14:26

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wilu007" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
tym
> trzy zdrowaski to okolo 45-60 minut z temp. 200 stopni.

Jadłam kiedyś takie, albo podobne... Sama nie robiłam... Ja proponuję je do
piwka... Tak mi się kojarzą - to był super wieczór w pubie przy piwie... i
właśnie takie śliweczki...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-06-08 06:00:05

Od: "ktabaczynski" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "wilu007" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Cześć!

A w moim sklepiku na wsi miód pitny półtorak
zdrożał z 18 zł na 45 zł...

Pozdrowienia. Krzysztof.

1. Data: 2001-06-08 08:32:25

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ktabaczynski" <k...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> A w moim sklepiku na wsi miód pitny półtorak
> zdrożał z 18 zł na 45 zł...

Hm... bo to 18 zl to chyba sie im pomylilo przy wypisywaniu ceny, albo mieli
zapasy z czasow Gomolki (moze przesadzilem)

Jader

1. Data: 2001-06-08 10:38:25

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9fq2jm$p8c$...@s...man.poznan.pl...
[...]
> Hm... bo to 18 zl to chyba sie im pomylilo przy wypisywaniu ceny, albo
mieli
> zapasy z czasow Gomolki (moze przesadzilem)
"Eeee tam, półtorak to słabizna, czwórniak to dopiero..." - a ten pewnie
staniał?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-08 11:22:33

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jader" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> >

> Hm... bo to 18 zl to chyba sie im pomylilo przy wypisywaniu ceny, albo mieli
> zapasy z czasow Gomolki (moze przesadzilem)

No to nie wiem co ja kupilam, ale kupilam "trojaka" i dalam niecale 9 zl w
Auchanie.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-06-08 11:26:39

Od: "ktabaczynski" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> [...]
> mieli
> "Eeee tam, półtorak to słabizna, czwórniak to dopiero..." - a ten pewnie

Właśnie, że nie. Wszystkie podrożały w tych samych proporcjach!

Pozdrowienia. Krzysztof.

1. Data: 2001-06-08 12:50:20

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik {Wilma} <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9fqcik$hla$...@g...uci.agh.edu.pl...
> No to nie wiem co ja kupilam, ale kupilam "trojaka" i dalam niecale 9 zl
> Auchanie.
A dlaczego tak drogo? ;-)))
[cena rośnie od 4 do 1,5]
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-08 13:08:37

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> No to nie wiem co ja kupilam, ale kupilam "trojaka" i dalam niecale 9 zl w
> Auchanie.

Hmm... Jakby to powiedziec... Pewnie kupilas trojaka...

Jader

co z bakłażanów
Sila dobrego na jednego... :)
rukola