przenoszenie trawnika

1. Data: 2004-07-07 13:03:46

Temat: przenoszenie trawnika
Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Chcialbym przeniesc kawalki trawnika, tzn wierzchnia warstwe, w inne
miejsce.
Jak sie do tego zabrac? wycinac male kwadraty czy jakos zrywac wieksze
powierzchnie? Moze ktos podpowie? Jaka pogode wybrac? kiedy i co podlewac?
Marx

2. Data: 2004-07-07 13:09:20

Temat: Re: przenoszenie trawnika
Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak sie do tego zabrac? wycinac male kwadraty czy jakos zrywac wieksze
> powierzchnie? Moze ktos podpowie? Jaka pogode wybrac? kiedy i co podlewac?

Jaka powierzchnia w m2.

3. Data: 2004-07-07 13:11:16

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek Bialkowski wrote:

> Jaka powierzchnia w m2.

nieduza, pare m2
myslisz ze lepiej zasiac nowy niz przenosic?
Aha, zapomnialem dodac, ze ten trawnik to nic specjalnego, zaden
angielski ;)
Marx

4. Data: 2004-07-07 14:02:53

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak sie do tego zabrac? wycinac male kwadraty czy jakos zrywac wieksze
> powierzchnie? Moze ktos podpowie? Jaka pogode wybrac? kiedy i co podlewac?

Jesli masz gesty trawnik to sprawdz czy daje sie odcinac w pasku tak ala
trawa w rolce. Ale na pewno bedziesz mial problem z utrzymaniem w miare
równej wysokosci tego odcinanego platu.
Lepiej wiec wycinaj mniejsze kwadraty i nabijaj widlami jednoczesnie
podwadzajac szpadlem. (na polach golfowych wycina sie czesto przyrzadem
placki w ksztalcie plastra miodu) Do wycinac najlepiej takim trymerem do
krawedzi trawników (taka lopatka jak pólksiezyc) lub szpadel. Ziemia
najlepiej wilgotna np. podlana z rana. Miejsce gdzie przenosisz trawe musisz
przygotowac glebe przez wzruszenie wierzchniej warstwy grabiami. Platy trawy
ukladaj scisle obok siebie. Nastepnie przycisnij tratwe do ziemi ubijakiem
tzw. baba. Miejsca polaczen platów wypelnij substratem ziemnym. Na koniec
oczywiscie podlewac dosc regularnie. Jesli powstanie zaglebienie to mysle ze
najlepiej bedzie dosypac substrat ziemny w tych miejscach i rozprowadzic
równomiernie miotla z plastykowym wlosiem tak zeby ziemia nie pozostawala na
lisciach trawy. Jesli trzeba to powtórz zabieg wyrównania. Wybrzuszenia to
wiekszy problem - na pewno ich nie ubijaj czy udeptuj na sile. Rozetnij w
miejscu wybrzuszenia darn, rozchyl pas trawy, wybierz nadmiar ziemi i z
powrotem przylóz pas zieleni.

5. Data: 2004-07-07 14:11:14

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> wrote in message

> [...]
> Jak sie do tego zabrac? wycinac male kwadraty czy jakos zrywac wieksze
> powierzchnie? Moze ktos podpowie? Jaka pogode wybrac? kiedy i co podlewac?

Jezeli mozesz wypozyczyc od powiednia maszyne; tutaj nazywa sie ona "sod cutter":
http://www.usa.husqvarna.com/?url=%2Fnode1519%2Easp%
3Fcid%3D154%26frames%3Dfalse
to bedziesz mial zadanie znacznie ulatwione.

Po ulozeniu darni w nowym miejscu trzeba podlewac bardzo czesto.
Najlepiej umiecic tam spryskiwacz i niech pryska godzinami.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2004-07-07 14:18:48

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl>

> [...]
miare
> równej wysokosci tego odcinanego platu.
> Lepiej wiec wycinaj mniejsze kwadraty i [...]

Lepiej szpadlem w układzie 2x1x2x1 nacięcia i podważasz na 5-7 cm, w
zależności od podłoża możesz uzyskać nawet do 50% więcej trawnika w
nowym miejscu bez uszczerbku na jakości.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

7. Data: 2004-07-07 15:12:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <N...@m...pl> wrote in message

> Lepiej szpadlem w układzie 2x1x2x1

Jesli masz trawnik czterowymiarowy, rzecz jasna :-)

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2004-07-07 16:00:11

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>
> "JerzyN" <N...@m...pl>

> Jesli masz trawnik czterowymiarowy, rzecz jasna :-)

No wiesz, w jakim ty świecie żyjesz?
Wybacz Michale, ale jak uwzględnisz jeszcze 5-7 cm to pięciowymiarowy
[siedmiosztychowy].
:-)))
--
Pozdrawiam, Jerzy

9. Data: 2004-07-08 06:13:35

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:
> [...]
>

> No wiesz, w jakim ty świecie żyjesz?
> Wybacz Michale, ale jak uwzględnisz jeszcze 5-7 cm to pięciowymiarowy

mowiac szczerze to 2x1x2x1 nie wiem co znaczy
Marx

10. Data: 2004-07-08 07:39:08

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup>
> mowiac szczerze to 2x1x2x1 nie wiem co znaczy

Ja też.
;-)
Ale może wiesz co znaczy:
nacięcia szpadlem w układzie prostokąta o bokach 2x1 [nacięcia].

--
Pozdrawiam, Jerzy

Dojazd na Wolę Szydłowiecką (Jagodową)
róże miniaturowe w domu?