przepis Joasi - schab nadziewany poledwica - zrobilam

1. Data: 2003-04-23 10:01:58

Temat: przepis Joasi - schab nadziewany poledwica - zrobilam
Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Zrobilam ten cud kulinarny na Swieta - wyszlo bosko, dobrze ze od razu
zrobilam w ilosci hurtowej to jeszcze resztki pozeramy...

Musze tylko przyznac ze nadziewanie schabu nadziewana poledwica wcale takie
proste nie bylo. Rodzina stala obok i przypatrywala sie moim zmaganiom z
dwoma kawalami mieska z nieukrywanym usmiechem na twarzy. Koniec koncow
poledwica zostala umieszczona we wnetrzu schabu (ale przyznam, ze to nie
bylo nadziewanie poledwica schabu, tylko nadziewanie schabu na poledwice...)
i reszta poszla juz jak z platka.

Joasiu, przepis rewelacyjny i pewno na dobre zagosci u mnie w domu.
Dla chetnych - przepis znajduje sie na stronie Joasi:
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/mieso.htm

CLARIS /ona/
c...@w...pl

1. Data: 2003-04-23 10:17:45

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Hej,
>
> Zrobilam ten cud kulinarny na Swieta - wyszlo bosko, dobrze ze od razu
> zrobilam w ilosci hurtowej to jeszcze resztki pozeramy...

Ja tez zrobilam - chwala Joasi! Wprowadzilam mala modyfikacje, nadzialam
poledwiczke sliwkami i morelami suszonymi. Bardzo ladnie sie komponowalo
kolorystycznie. Moj maz ochrzcil potrawe nazwa "pawie oczko", bo tak to wlasnie
wygladalo.
Na przyszlosc - czy mozna to piec w rekawie? Tym razem pieklam w folii alu.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-04-23 10:26:07

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Na przyszlosc - czy mozna to piec w rekawie? Tym razem pieklam w folii alu.

Już takie doświadczenie robiłam. Bałam się, ze może się rozaic, ale to się w
miarę stabilnie trzyma kupy. Wolę to jednak upakować do formy. Cyba w folii
lepiej sie przyrumienia, aczkolwiek nie ma kontroli wizualnej.
Pozdrawiam cieplutko z pracy (mam okienko)
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl/

1. Data: 2003-04-23 10:33:35

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bylo nadziewanie poledwica schabu, tylko nadziewanie schabu na poledwice...)

Bo to jest potworna rzecz, to nadziewanie schabu na polędwicę... Polędwica musi
być twarda, więc sie ją zamraża, ale jak jest mrożona, to przymarza do schabu
zanim ją się do końca wciśnie i nie da sie dalej. Kiedyś w rozpaczy psmarowałam
ją oliwą po wierzchu i pomogło, ale nie do koca, bo wtedy się z rąk
wyślizgiwała...

> Joasiu, przepis rewelacyjny i pewno na dobre zagosci u mnie w domu.
> Dla chetnych - przepis znajduje sie na stronie Joasi:
> http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/mieso.htm

Dzięki!
U mnie w ponidziałek też był taki schabik na obiad - tego nadziewaniego jajami
w końcu nie zrobiłam. Najzabawniejsza była mina mojego męża jak mi podjadł
śliwkę nie wiedząc,że ona jest nadziana ząbkiem czosnku ;-)

1. Data: 2003-04-23 10:53:52

Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poledwiczke sliwkami i morelami suszonymi. Bardzo ladnie sie komponowalo
> kolorystycznie. Moj maz ochrzcil potrawe nazwa "pawie oczko", bo tak to

To ja sie przyznam, ze takze taka modyfikacje wprowadzilam. Wyglada
fantastycznie, pochwalilam sie tym schabem przed wszystkimi, ktorzy w czasie
swiat nas odwiedzili ;-)
A jedna czesc schabu (gdzie nie dopchnelam poledwiczki) nafaszerowalam
wedzonym, surowym boczkiem - tez dobre bylo ;-)

A juz po Swietach, jak opowiadalam przepisie Maklowicza na schab z jajami, to
sie dowiedzialam, ze kiedys, jeszcze jak zyla moja babcia, bylo to u nas
standardowe danie wielkanocne! Ale oczywiscie nikt nie wiedzial jak to babcia
robila, echhh

pozdrowienia,
--------------
CLARIS/ona/
c...@w...pl

1. Data: 2003-04-23 11:03:25

Od: "Teresa Moroz" <t...@w...insert.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez zrobilam to pyszne miesko na swieta.
Sos z pieczenia po wystygnieciu jest rowniez doskonaly - zmienia sie w
galaretke i znika tak szybko jak danie glowne ;)

> [...]
psmarowałam
> ją oliwą po wierzchu i pomogło, ale nie do koca, bo wtedy się z rąk

Ja sobie poradzilam w ten sposob, ze "wkrecalam" poledwice w schab :) Lod
na wierzchu nadzienia natychmiast sie topi i mieso laduje na swoim miejscu.

pozdrawiam serdecznie
Teresa Moroz

1. Data: 2003-04-23 11:20:18

Od: aniab <a...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teresa Moroz napisał(a):

> Tez zrobilam to pyszne miesko na swieta.

Ja również dołączam się do pochwał - u nas także schab gościł na święta.
Dziekuję Joasiu za wspaniały przepis.
z ciepłymi i w końcu wiosennymi pozdrówkami Aniab

1. Data: 2003-04-23 21:19:07

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa Moroz" <t...@w...insert.com.pl> napisał w
wiadomości news:b85rv4$1fo$1@mail.insert.com.pl...
> Ja sobie poradzilam w ten sposob, ze "wkrecalam" poledwice w schab :) Lod
> na wierzchu nadzienia natychmiast sie topi i mieso laduje na swoim
miejscu.

Każdy musi się dopracować swojej technologii, ale efekt jejku -
Dzieci tym się zażerały od dawna, a mój osobisty brat, który nie jada
czosnku nawet nie zauważył, ze to mięso było z czosnkiem...

--
Joanna, która nie omieszkała pochwalić sama siebie ;-)
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-04-25 18:42:37

Od: "conet" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rozpaczy psmarowałam
> ją oliwą po wierzchu i pomogło, ale nie do koca, bo wtedy się z

Witam,
Tez robiłem schabik, po raz pierwszy w rękawie. Z tą polędwicą i
nadzieniem to świetny pomysł (ja użyłem zamiast śliwek- nie
chciało mi się iść do sklepu- powideł).
Z przymarzaniem nie miałem problemu, bo po nafaszerowaniu
polędwicy lekko ja nasmarowałem oliwą i obtoczyłem w przyprawach,
folia i dopiero na Sybir.
Dzięki za odpowiedzi na temat rękawa - czytałem już wcześniej o
nakłuwaniu, ale chciałem poeksperymentować (jak to często robię) i
rzeczywiście jak, ktoś z grupy się obawiał - wybuchło. Tu jedna
obserwacja - nie wybucha jeśli temperatura nie przekroczy ok. 200
st. C.
Wynalazek godny dalszego testowania.

pozdrawiam/conet

drozdze instant
Jak zrobić Bailey's? (+ kuchnia irlandzka)
co zrobic z baleronem
Jak przechowywac imbir?
Witam i chwalę (siebie)