przepis na pasche

1. Data: 2003-04-17 08:17:15

Temat: przepis na pasche
Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Wlasnie poczytalam sobie b. ciekawy watek "pascha" niestety znalazlam tam
tylko
jeden przepis ze smietany na pasche? Czy ktos moglby podac sprawdzony
przepis
na pasche z sera bialego? Czy ktos potrafilby okreslic smak paschy?
przyznam sie szczerze ze nie jadlam jej nigdy ((((((
pozdrawiam i dzieki
flowercia

1. Data: 2003-04-17 08:26:04

Temat: Re: przepis na pasche
Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlam w sumie przepisy na stronie:
http://www.kuchnia.com.pl/DiD/pascha.html
czy ktos probowal ktorys z tych przepisow?

1. Data: 2003-04-17 08:26:05

Od: "anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flowera" <b...@W...com> napisał w
wiadomości news:b7lo17$ic3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> na pasche z sera bialego? Czy ktos potrafilby okreslic smak paschy?
> przyznam sie szczerze ze nie jadlam jej nigdy ((((((

Przegladając jakiś czas temu archiwum znalazłam taki przepis mam zamiar go
dopiero zrobić. Sama nie wiem jak to smakuje ale brzmi bardzo zachęcająco.

1 kg twarogu trzykrotnie mielonego
10 dag masła
pół szklanki śmietanki kremówki
6 żółtek
40 dag cukru pudru
cukier waniliowy
2 łyżki żelatyny
30 dag bakalii
owoce i bakalie do dekoracji

Żółtka ubić z cukrem na puszystą masę. Żelatynę rozpuścić w ćwierć szklanki
wody (zależnie od przepisu na opakowaniu zagotować lub nie). Masło utrzeć do
białości, stopniowo dodawać twaróg ubite żółtka z cukrem, śmietankę i cukier
waniliowy. Na końcu masę wymieszać z koniecznie przestudzoną żelatyną i
przełożyć do tortownicy. Paschę wstawić do lodówki, żeby zastygła. Potem
delikatnie zdjąć bok tortownicy i udekorować.

Anet

1. Data: 2003-04-17 08:31:50

Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki serdeczne
Ja kupilam tez sobie ksiazeczke z przepisami na paschy i serniki
i mam klopot bo nie wiem ktory przepis wybrac
Jade z Mezem do Tesciowej, ktora zawsze cale swiateczne jedzenie sama
przygotowuje a w tym roku chcialabym ja czyms zaskoczyc i odciazyc))))

1. Data: 2003-04-17 08:34:36

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anet" <a...@t...net> napisał w wiadomości

> 1 kg twarogu trzykrotnie mielonego
> [...]

a toto moje jest :)
W tym roku będę robić. Mój mąż bardzo ją lubi. Smak mocno twarogowy, słodka,
trochę się przykleja do noża podczas krojenia, ale da się pokroić jak
sernik. Dla mnie pycha. Mała siostra męża nie lubi, ale teściowie
powiedzieli, że to według nich dobra klasyczna pascha. Nie wiem, co to
znaczy klasyczna pascha, bo są ich różne rodzaje, ale niech im będzie. W
każdym razie nie da się tego zjeść więcej niż dwa kawałki na raz, ponieważ
jest mocno syte.

Pozdrawiam serdelecznie
Wkn :)

1. Data: 2003-04-17 08:59:32

Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> każdym razie nie da się tego zjeść więcej niż dwa kawałki na raz, ponieważ

DZIEKI DZIEKI postaram sie wykonac)))
Bogusia

--
Pozdrawiam )))
Flowercia pograzona w SAPo-ABAPowaniu ;-)

1. Data: 2003-04-17 10:25:01

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JurekA" <jurdag@....o2.pl> napisał w wiadomości
> JurekA wrote:
>
> I ZADNEJ SMIETANY, PROFANI !!! ;-))))
>
> J. ;-)

e tam, przesadzasz Jureczku i skąpiradło jesteś razem ze swoją babcią, nie
chcecie się podzielić takim dobrym przepisem ;-P
Zapomniałeś mnie zlinczować za ŻELATYNĘ hihi

pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2003-04-17 10:27:24

Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

flowera wrote:
> Znalazlam w sumie przepisy na stronie:
> http://www.kuchnia.com.pl/DiD/pascha.html
> czy ktos probowal ktorys z tych przepisow?

Szczerze mowiac to wlos mi sie zjezyl na glowie jak przeczytalem te
przepisy .... skadniki sa w wiekszosci correct ale cala reszta ma tyle
wspolnego z pascha co ja ksieciem Witoldem ;-)

Mojego przepisu rodzinnego nie zdradze (bo mnie babcia zza swiatow
otruje noca) ale podam pare podpowiedzi:

bakalie - tak.
twarog - tak
maslo - tak
zoltka - tak.
cukier - tak.
cukier waniliowy - i owszem.

(proporcje - probujcie sami :)

Wpierw rozkrecacie maslo, potem dodajecie do niego cukier zoltka (nie
zalowac) i twarog. Mozna sobie zycie ulatwic mikserem. Na koniec -
bakalie.
Tak przygotowana mase wstawiacie na gaz. Mozna wstawic do wody i tak
podgotowac ale nie ZAgotowac aby maslo sie nie rozpuscilo.

Potem - rozlewacie uprzednio probujac (nie za czesto, bo nic nie
zostanie) do salaterek i wstawiacie do lodowki.

I cala filozofia.

( do mojej babci: Babciu, nie zdradzilem za wiele? ;-) )

J.

1. Data: 2003-04-17 10:28:35

Od: "JurekA" <jurdag@....o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

JurekA wrote:

I ZADNEJ SMIETANY, PROFANI !!! ;-))))

J. ;-)

1. Data: 2003-04-17 10:32:29

Od: "flowera" <b...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mojego przepisu rodzinnego nie zdradze (bo mnie babcia zza swiatow
> otruje noca) ale podam pare podpowiedzi:

Chetnie Jurku jednak bym poznala ten przepis mysle ze Twoja Babcia
nie zatruje nikogo noca mysle nawet ze bedzie sie cieszyla ze teraz stanie
sie slawna)))))
jesli ta pascha jest tak dobra)))))))))))

--

Tołpyga
Sałatka z krewetkami
kucharz