przepis na zapiekanke w brytfance:))))))

1. Data: 2003-05-14 04:09:33

Temat: przepis na zapiekanke w brytfance:))))))
Od: "Agusia" <C...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na początku witam wszystkich.
Moja mamuśka kupiła ostatnio brytfankę (ładna, taka niebieska):)))))))))).
Czy ktoś z Was zna jakiś fajny, w miarę tani przepis na np. zapiekankę?
Chcemy sprawdzić jak brytfanka będzie się sprawować:)))))

Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2003-05-14 08:33:49

Temat: Re: przepis na zapiekanke w brytfance:))))))
Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusia" <C...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy ktoś z Was zna jakiś fajny, w miarę tani przepis na np. zapiekankę?
> Chcemy sprawdzić jak brytfanka będzie się sprawować:)))))

Zróbcie kugiel ("babka ziemniaczana"). Ostatnio wypróbowałam na nim
piekarnik. Pysznie było. Jak chcesz, to prześlę Ci przepis. Pozdrawiam,
Agata.

1. Data: 2003-05-14 14:34:23

Od: "Marta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ja tez bym chciala ten przepis, moze tak udostepnic go na forum?

Pozdrawiam
Marta

1. Data: 2003-05-14 16:09:40

Od: "Agusia" <C...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

oczywiscie bardzo poprosze:)))))

agnieszka

1. Data: 2003-05-14 18:06:42

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ależ proszę najuprzejmiej ;-))) Podałabym od razu, ale myślałam, że znacie,
bo sama niedawno Was prosiłam o ten przepis. No i dostałam, wypróbowałam i
bardzo przy okazji dziękuję (tylko niestety zapomniałam, kto mi go podał).
Rewelacja!

Składniki:

1 kg ziemniaków
1 szklanka mleka
2 łyżki mąki
2 jajka
2 cebule
sól
majeranek (według mnie niekoniecznie, jak kto lubi, ja daję gałke
muszkat.)
olej
...inne (patrz poniżej)

Surowe ziemniaki zetrzec. Odcisnac. Zalac gotujacym sie mlekiem, wsypac
make, wbic jajka i przyprawy. Dobrze wymieszac.
Cebulkę zrumienić na tłuszczu, dodać do masy, dobrze wymieszać.
Forme wysmarowac tluszczem (maslo, margaryna i td.) i wylozyc nasze
ziemniaki. Zapiekac ok 1 - 1,5 godz.

To wersja postawowa. A żeby nie było mdło i monotonnie, można dodać do tej
masy różne smakołyki. Np. Paprykę słodką, pokrojoną w kawałeczki, oliwki,
różyczki brokułowe, pieczarki albo co sie lubi. Polecam zwłaszcza paprykę.
No i sosik można zrobić - koperkowy (taki jak do ryb, gęsty), grzybowy, albo
gulaszowy. Pyszności!
Pozdrawiam serdecznie, Agata

1. Data: 2003-05-15 18:36:46

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo przy okazji dziękuję (tylko niestety zapomniałam, kto mi go podał).
<...>

Ciesze sie, ze rodzinny przepis przypadl Ci do gustu :-) Musze tylko go
lekko uzupelnic o boczek ;-) Wiec przepis wyglada tak :

*******************************
Kugelis - Babka ziemniaczana
Babka ziemniaczana (lit. kugelis) jest bardzo znana i lubiana na Litwie,
dokładnie tak samo jak np. cepeliny lub kiszka ziemniaczana. Przepisów też
jest mnostwo. Moja ulubiona to z boczkiem lub wędzoną słoninką, ale można
zrobić z wieprzowiną, kurczakiem, twarogiem, a nawet drozdzową.
1 kg ziemniakow
1 szkl mleka
2 łyżki mąki
2 jajka
2 cebule
200 - 300 gr wędzonego boczku lub słoninki
sól, majeranek.

Surowe ziemniaki zetrzeć. Odcisnąć. Zalać gotującym się mlekiem, wsypać
mąkę, wbić jajka i wrzucić przyprawy. Dobrze wymieszać. Boczek lub słoninkę
pokroię dosyć drobno i ładnie zrumienić razem z cebulka, musi wytopić się
trochę tłuszczyku. Boczek z cebulką i tluszczykiem wylać do masy
ziemniaczanej i dobrze wymieszać.
Blachę wysmarować tłuszczem (masło, margaryna itd.) i wyłozyc nasze
ziemniaki. Zapiekać ok. 1 - 1,5 godz.
Podawać najlepiej ze śmietaną lub sosem.

Sos:
Boczek (słoninke) usmazyć z cebulką na ładne skwareczki. Można dodać
śmietanę lub twaróg.
Źródło: Przepis rodzinny
*******************************

<...>
> [...]
> No i sosik można zrobić - koperkowy (taki jak do ryb, gęsty), grzybowy,

To sa bardzo ciekawe wariacje, koniecznie musze sprobowac :-)

Bozenka z Wilna ;o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2003-05-16 11:23:42

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O! No to mam okazję podziękować bezposrednio. Ja się kocham w ziemniakach
we
> wszelkiej postaci i myślałam, że znam już wszystkie możliwe wariacje na
ich
> temat, a tu taka pyszna nowość (dla mnie nowość)! A boczku w przepisie nie
> podaję, bo ja wegetarianka i to taka moja krecia robota ;-))) Pozdrawiam
> serdecznie, Agata.

A jadlas moze juz kiszke ziemniaczana ? To dopiero smak... ;-)

Bozenka z Wilna ;o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2003-05-16 11:24:38

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-05-16 14:22:24

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jadlas moze juz kiszke ziemniaczana ? To dopiero smak... ;-)

O rety... Nie! Poprosze ladnie o przepis :-) I pozdrawiam.

1. Data: 2003-05-16 17:55:15

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O rety... Nie! Poprosze ladnie o przepis :-) I pozdrawiam.

Podalam w osobnym watku :-)

Bozenka z Wilna ;o)
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

zapiekanka szwajcarsko-agatowa
bracia/siostry w Thermomix'ie
szparagi z rybą
Kartofelsalat
pochwala dla polskich sklepow za kaczke,