przesadzanie orzecha włoskiego ?

11. Data: 2007-06-11 16:18:52

Temat: Re: przesadzanie orzecha włoskiego ?
Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz napisał(a):

> To chyba nie tak lecialo.
> Jesli orzech posadzi sie na kamieniu to nie wytworzy on korzenia
> palowego przez co skupi sie na owocowaniu a nie szybkim powiekszaniu
> masy drewna.
>
> Pozdr.
>
> D.P.

Ou jes! Orzech owocuje, gdy korzeń palowy sięgnie skały rodzimej (cytuję
za sprzedawcą orzecha!). Jeśli jest kamień, to to jest jego skała, jak
nie ma, to może i 9 lat rosnąć w poszukiwaniu straconego czasu...

--
JO

12. Data: 2007-06-11 19:25:51

Od: Igor Kotlicki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski napisał(a):

> Ou jes! Orzech owocuje, gdy korzeń palowy sięgnie skały rodzimej (cytuję
> za sprzedawcą orzecha!). Jeśli jest kamień, to to jest jego skała, jak
> nie ma, to może i 9 lat rosnąć w poszukiwaniu straconego czasu...

Ja uzylem gruz budowlany, jest super jako skala rodzima :o)

BR
Igus'

13. Data: 2007-06-12 07:25:44

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz wrote:

> To chyba nie tak lecialo.
> Jesli orzech posadzi sie na kamieniu to nie wytworzy on korzenia
> palowego przez co skupi sie na owocowaniu a nie szybkim powiekszaniu
> masy drewna.

No proszę - wiejska madrość wypaczeniu uległa :) Na szczęście tylko
w części wyjaśniającej.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

14. Data: 2007-06-12 11:11:34

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
.pl...

To chyba nie tak lecialo.
Jesli orzech posadzi sie na kamieniu to nie wytworzy on korzenia palowego
przez co skupi sie na owocowaniu a nie szybkim powiekszaniu masy drewna.

Raczej chodzi o to, żeby korzeń nie dotarł do poziomu wody gruntowej, bo
zgnije.
Tak coś mi się kojarzy, że w naturze orzech rośnie na terenach w pobliżu
skał wapiennych.

Pozdrawiam
Leszek

15. Data: 2007-06-12 12:09:47

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Jun 2007, Leszek Serdyński wrote:

> [...]
> zgnije.
> Tak coś mi się kojarzy, że w naturze orzech rośnie na terenach w pobliżu

Jak dotrze juz do tej wody to sie rozgalezi.

Pozdr.

D.P.

16. Data: 2007-06-12 20:16:12

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Podczas sadzenia orzecha obowiązkowo należy splunąć trzy razy
przez lewe ramię. ;-)
Pozdrawiam empirycznie Ja...cki

17. Data: 2007-06-13 07:50:39

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Podczas sadzenia orzecha obowiązkowo należy splunąć trzy razy
> przez lewe ramię. ;-)

I pogłaskać czarnego kota, a najlepiej kilka kotów.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

Nawadnianie żywopłotu
Choroba śliwek
Zarób 1000$ miesięcznie.
rdestówka auberta-czy podbiera innym roslinom skladniki pokarmowe?
Usychająca róża