przesadzenie brzozy

11. Data: 2003-05-05 20:34:03

Temat: Odp: przesadzenie brzozy
Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...

> Co do nieszczęsnego przesadzania. Przesadziłem kilka brzóz, ale zawsze z
dużą
> bryłą ziemi w listopadzie i dochodziły do siebie przez dwa lata (wielkość
> liści, przyrosty, odporność na robale). Brzozy bardzo nie lubią
przesadzania,
> przycinania itp. akcji.

Różnie to bywa.
Ja przesadzałem na początku lata (w 97) brzozę wysokości dorosłego człeka, w
dodatku z piachu (obsypało się mocno) i rośnie do dziś (dopędza wzrostem
słup tel.), ale lato było mokre (powódź97), a i co jakiś czas podlewałem.
Druga ocienia mi na P. Jeffrei - no to ją co jakiś czas przycinam - nic jej
się nie dzieje.

Pozdrawiam
p...@r...pl

12. Data: 2003-05-06 01:32:45

Temat: Re: przesadzenie brzozy
Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Brzozy są super. :-))))

> Pozdrawiam :-)
> Janusz
>
> Brzozy są super jak ich brak.:))))

Pozdrawia boletus

13. Data: 2003-05-06 09:19:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

Wyniosłam na kompost 6 wiader kwiatów z brzozy sąsiadów. Zmieńcie temat,
wrrr!

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2003-05-06 09:35:45

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wyniosłam na kompost 6 wiader kwiatów z brzozy sąsiadów. Zmieńcie temat,
> wrrr!
>
> Pozdrawiam, Basia.

I to jest podejście, które owocuje sztucznymi kwiatami i drzewkami. Nie trzeba
podlewać, nie zrzuca kwiatów ani liści, nie pyli. Jest pod każdym względem
lepsze. Czy wy, wrogowie drzew zrzucających liście, kwaity, pyłki itp, patrząc
na ogród złożony wyłącznie z iglaków posadzonych na idelnym trawniku, nie
odnosicie wrażenia, że jest on pretensjonalny i w złym guście? Do takiego
ogrodu aż sie prosi wstawić posąg Statuły Wolności. Albo przynajmniej krasnala.
Najlepiej wędrującego po ukrytym w trawniku torze. Bo w żaden sposób tego typu
(gustu) ozdoby nie pasują do ogrodu naturalnego, gdzie jest miejsce na drzewa i
krzewy leśne. Chyba zgodnie z życzeniem zmieniłem temat.
Pozdrawiam
Leszek

15. Data: 2003-05-06 09:57:20

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b97um9$6en$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Wyniosłam na kompost 6 wiader kwiatów z brzozy sąsiadów.

To aż tyle udalo Ci się z tej biednej brzozy oberwac? Ile czasu zajmuje
takie obrywanie?
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2003-05-06 10:04:50

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Piotr Siciarski

> [...]
> słup tel.), ale lato było mokre (powódź97), a i co jakiś czas podlewałem.
> Druga ocienia mi na P. Jeffrei - no to ją co jakiś czas przycinam

W tamtym roku przesadziłem cztery brzozy 4 m i dwa dębczaki 7 m.,
wszystkie sie przyjeły:-)
:-) Bogusław

17. Data: 2003-05-06 10:21:53

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> na ogród złożony wyłącznie z iglaków posadzonych na idelnym trawniku, nie
> odnosicie wrażenia, że jest on pretensjonalny i w złym guście?

Trafiłeś trochę kulą w płot:-) Trawnik wprawdzie mam, iglaki też, liściaki
też, pnącza też, potworne ilości bylin i kwiatów, domowych, ogrodowych,
tarasowych... (gdzieś tam na stronie oficjalnej grupy są zdjęcia). Krasnal
się już prawie rozpadł, a nie był to mój zakup:-)
Natomiast faktycznie jestem wrogiem sadzenia ogromniastych drzew metr-dwa od
ściany domu. Cieszę się, gdy na moim osiedlu wycinają topole, sadząc w
zamian wiśnie i jabłonie ozdobne. Ale uważam, że miejsce kilkunastometrowej
brzozy jest w brzezinie albo w parku.

> Chyba zgodnie z życzeniem zmieniłem temat.

Niewątpliwie:-)

Do Janusza: nie obrywałam, nie będę chodzić po dachu sąsiedniego domu. Same
zleciały (aha, dodatkowo zapchały rynny i trzeba będzie płacić za
czyszczenie).

Pozdrawiam, Basia lubiąca w miarę planowe i rozsądne nasadzenia.

18. Data: 2003-05-06 10:52:56

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b982ah$6p3$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Trafiłeś trochę kulą w płot:-) Trawnik wprawdzie mam, iglaki też, liściaki
> też, pnącza też,
Choć nie te w najlepszym guście :-((

Krasnal > się już prawie rozpadł,
No niee! Jak mogłaś do tago dopuścić!!! :-((((

> Pozdrawiam, Basia lubiąca w miarę planowe i rozsądne nasadzenia.

Aaaaa! Kolejna miłośniczka planowania ogrodu przy pomocy plastikowych
tabliczek??? :-))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

19. Data: 2003-05-06 11:02:04

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:b982ah$6p3$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Choć nie te w najlepszym guście :-((

Bez komentarzy...

> Krasnal > się już prawie rozpadł,
> No niee! Jak mogłaś do tago dopuścić!!! :-((((

Nie przeszkadzałam:-)

> Aaaaa! Kolejna miłośniczka planowania ogrodu przy pomocy plastikowych
> tabliczek??? :-))))

Raczysz żartować:-), ja nie mam Ogrodu Botanicznego;-), a z pamięcią jeszcze
nie najgorzej.

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2003-05-06 11:21:10

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

> Raczysz żartować:-), ja nie mam Ogrodu Botanicznego;-), a z
> pamięcią jeszcze
> nie najgorzej.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Tutaj nie chodzi o pamięć, bo swoje rośliny znam, chodzi o miejsca w
których powinny pojawić się kiełki roślin,jeśli nie kiełkują to znaczy
wymarzły :-(
Ponadto jest pewność że to miejsce jest zajęte i nic tam nie można utknąć
:-)
:-) Bogusław

Nektarynka
RÓŻE