przesunięcie płotu

1. Data: 2011-05-10 07:42:07

Temat: przesunięcie płotu
Od: kris kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam nagły problem - sąsiad nagle przedstawił mi dokumenty, mapki wg.
których płot graniczny postawiony 17 lat temu pomiędzy naszymi
działkami przebiega o 1,3m w głąb działki sąsiada. Koszty stawiania
płotu poniosła nasza rodzina (sąsiad nic).

Dokumenty są autentyczne i nie ma co z nimi dyskutować - jeżeli nie
zrobimy tego w ciągu 2 tygodni wniesie sprawę do sądu.
Niedawno robiono u nas pomiary geodezyjne i te nieścisłości wyszły z
niedokładności pomiarów 17 lat temu a aktualnymi.

Czy są jakieś możliwości prawne, czy jakikolwiek sposób żeby wybrnąć z
tej sytuacji - chociaż przeciągnąć ile się da (za miesiąc urodzi mi
się dziecko i nie mam głowy do tego :)

Dziękuję za wszelką poradę

Krzysiek

2. Data: 2011-05-10 07:47:14

Temat: Re: przesunięcie płotu
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kris kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> Czy są jakieś możliwości prawne, czy jakikolwiek sposób żeby wybrnąć z
> tej sytuacji - chociaż przeciągnąć ile się da (za miesiąc urodzi mi
> się dziecko i nie mam głowy do tego :)

Przede wszystkim pogadać z sąsiadem.

Co do meritum, to z grubsza rzecz biorąc albo te półtorej metra wykupisz od
sąsiada, albo trzeba przestawić płot. Najprościej by było się dogadać.

3. Data: 2011-05-10 07:49:18

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kris kris" napisał w wiadomości grup
g2000yqk.googlegroups.com...
> Czy są jakieś możliwości prawne, czy jakikolwiek sposób żeby wybrnąć z
> tej sytuacji - chociaż przeciągnąć ile się da (za miesiąc urodzi mi
> się dziecko i nie mam głowy do tego :)

A nie możesz go zdemontować tylko i poczekać na lepsze czasy z ponownym
stawianiem?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

4. Data: 2011-05-10 07:50:20

Od: PesTYcyD <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-10 09:42, kris kris pisze:
> [...]
> działkami przebiega o 1,3m w głąb działki sąsiada. Koszty stawiania
> płotu poniosła nasza rodzina (sąsiad nic).

Cóż jeżeli sąsiad pójdzie do sądu to i tak dostaniesz nakaz rozebrania
płotu plus koszty sądowe. Dogadaj się z nim, że zrobisz to w jakimś
późniejszym ustalonym terminie. Gościu chyba sraczki nie dostaje z
powodu tego metra, przeżył jakoś 17 lat to 2-3 miechy chyba nie zrobi
różnicy. Tak czy inaczej czeka ciebie rozbiórka płotu. Ale przy
stawianiu nowego płotu granicznego koszty możesz rozdzielić 50/50

5. Data: 2011-05-10 07:56:12

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PesTYcyD" napisał w wiadomości grup
> Ale przy stawianiu nowego płotu granicznego koszty możesz rozdzielić 50/50

Przy takim sąsiedzie to chyba mało prawdopodobne.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

6. Data: 2011-05-10 08:00:12

Od: kris kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Maj, 09:47, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> U ytkownik "kris kris" <k...@g...com> napisa w wiadomo
cinews:8cbd4b0a-8d08-4e55-807e-ac57d7c93da1@24g2000y
qk.googlegroups.com...

> Przede wszystkim pogada z s siadem.
>
> Co do meritum, to z grubsza rzecz bior c albo te p torej metra wykupisz od
> s siada, albo trzeba przestawi p ot. Najpro ciej by by o si dogada .

Problem jest taki że z sąsiadem nie da się "pogadać" - gość jakby mógł
by za mną z siekiera latał ... nie ma możliwości negocjacji w żaden
sposób.
Jestem w trakcie szukania geodety i ekipy która rozbierze płot - wiem
na 100% że wcale nie muszę stawiać nowego płotu - wystarczy sznurek i
2 patyki.
Ale taka wersja :economy" odpada - facet ma syna i żonę z jakąś
choroba psychiczną i ja dla własnego bezpieczeństwa muszę się
odgrodzić.
Myślałem może że są jakieś sposoby aby coś takiego "prawnie"
odwlec.. :)

7. Data: 2011-05-10 08:06:24

Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10-05-2011 09:42, kris kris pisze:

> Czy są jakieś możliwości prawne, czy jakikolwiek sposób żeby wybrnąć z
> tej sytuacji - chociaż przeciągnąć ile się da (za miesiąc urodzi mi
> się dziecko i nie mam głowy do tego :)

Rozebrac plot i tyle. Jezeli mozesz zyc bez tego plotu, to stawiac go
nie musisz.

http://prawnikow.pl/forum/thread/26287,kto-ma-postaw
ic-plot.htm

--
Adam

8. Data: 2011-05-10 08:59:16

Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-05-10 10:00, kris kris pisze:

> Ale taka wersja :economy" odpada - facet ma syna i żonę z jakąś
> choroba psychiczną i ja dla własnego bezpieczeństwa muszę się
> odgrodzić.

A jak wygląda usytuowanie tego płotu względem zabudowań po obu stronach
i orientacja względem stron świata?
Bo może warto by było przestawić płot, stawiając nowy, mający tak ze
4-5m? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

9. Data: 2011-05-10 09:30:39

Od: kris kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Maj, 10:59, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
wrote:

> [...]
> Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
> "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

taka opcja odpada - musi być na całej długości posesji = ok 40m

10. Data: 2011-05-10 09:42:03

Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kris kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...

> taka opcja odpada - musi być na całej długości posesji = ok 40m

Marcinowi chodziło zapewne o wysokość... Przy odpowiednim ustawieniu
budynków na działkach, mogłoby się okazać, że jedynym widokiem (przez okno)
sąsiada byłby właśnie ten płot ;-)

free shipping HANDBAG(LV,GUCCI,CHANEL, PRADA,COACH,FENDI,CHLOE, BUBERRY,JUICY AND SO ON)www dot 51-wholesale dot com
lampy ogrodowe
Rolex Watch wholesale <free shipping > (http://www.24hours-onli ne.com/) and also other brand watches
Rolex Watch wholesale <free shipping > (http://www.24hours-onli ne.com/) and also other brand watches
cheap wholesale soccer jersey baseball jerseys basketball jerseys NFL NBA MLB NHL jersey free shipping http://www.24hours-onlin e.com