przeterminowane balsamy "4 pory roku" - uwaga!

1. Data: 2006-02-27 21:46:21

Temat: przeterminowane balsamy "4 pory roku" - uwaga!
Od: "reszka" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio na grupie poruszany był wątek mocno przeterminowanych balsamów "4
pory roku". Jakoś nie bardzo mogłam uwierzyć, że dobra polska firma za jaką
ją (do tej pory) uważałam, może wypuścić do sprzedaży kosmetyki kilka lat po
terminie ważności. Dzisiaj z ciekawości zerknęłam na półkę (Tesco Prokocim,
Kraków) i...szczęka mi opadła. Wszystkie balsamy morelowe (akurat te były "w
promocji":>) miały datę ważności 2001 rok...Zastanawiałam się, czy nie
zwrócić uwagi sprzedawczyni, ale po namyśle uznałam, że przecież ona jest w
tej "grze" tylko małym pionkiem i moja uwaga niczego nie zmieni - raczej
należałoby udac sie od razu do kierownika (dziś było na to już za późno),
albo napisać bezpośrednio do firmy.

Ech...zrogi zawód, srogi. Tym bardziej, że wygląda to na celową taktykę
pozbywania się zalegających zapasów :>

reszka

1. Data: 2006-02-27 23:02:32

Temat: Re: przeterminowane balsamy "4 pory roku" - uwaga!
Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

reszka wrote:
> albo napisać bezpośrednio do firmy.

Nie moglam znalezc ich strony ale juz mam, wlasnie napisalam maila na adres
i...@p...com.pl
Moze jak napisze wiecej osob to moze zwroca na to uwage?

Zazula

1. Data: 2006-02-28 09:08:07

Od: "ullaaa" <a...@w...ce> szukaj wiadomości tego autora

A grupowicz reszka napisał:
> [...]
> niczego nie zmieni - raczej należałoby udac sie od razu do
> kierownika (dziś było na to już za późno), albo napisać

Wiele hipersupermarketów działa w ten sposób, że jeżeli klient zauważy
przeterminowany towar na półkach (najczęściej jednak chodzi o prod.
spożywcze), to gdy przyniesie go do kasy z zamiarem kupna, hiper ma
obowiązek zwrócić mu za podwójną wartość tego produktu. Więc może było
warto załadować do koszyka wszystkie morelowe z półki ;).
Dla hiperów ta akcja ze zwracaniem pieniędzy też się opłaca. Bo to, co
powinien wypatrzeć pracownik, robi za niego klient.
Mogłaś powiedzieć.

--
ula mówi bp, nmsp // ullaaa na op.pl // dżidżi: 3234801

1. Data: 2006-02-28 09:26:25

Od: "satia" <s...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "reszka" <a...@N...pl>

> Ech...zrogi zawód, srogi. Tym bardziej, że wygląda to na celową taktykę
> pozbywania się zalegających zapasów :>

to hurtownicy tak się wyzbywają zapasów, nie producenci. Tym ostatnim raczej
zalezy na dobrej opinii. Mam na osiedlu sklepik taki mały, rozmawiałam ze
sprzedawcą, mówi, że hurtownicy baredzo często w palecie swiezych towarów
(spożywczych!) upychają przeterminowane mleko, pasztety, sery. Odkrylismy to
razem, gdy podał mi przetrminowany serek, zwróciłam uwagę, sprzedawca w
szoku był, pokazał mi całą paletę swieżo ropakowaną, pzrywieziooną z
hurtowni. Wśród 50 szt serków, 6 było przeterminowanych, sprawdził mleko -
to samo. POjechał z mordą po hurtowniku, bo od niego kupuje towar.

Nie wiem, czy hipermarkety mają inną politykę, czy tak wyzbywają się swoich
zapasów.

sattia, Miłosz (17.04.2004) i dwa koty
http://tinylink.com/?qWns1fHtWh

1. Data: 2006-02-28 09:58:14

Od: "reszka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ullaaa wrote:
> [...]
> Dla hiperów ta akcja ze zwracaniem pieniędzy też się opłaca. Bo to, co
> powinien wypatrzeć pracownik, robi za niego klient.

Będę tam jutro ponownie u krawca (a propos- polecam usługi krawieckie z tej
małej "budki", tanio i solidnie), więc dopytam w BOK jaką mają taktykę przy
tego rodzaju sytuacjach.

reszka

1. Data: 2006-02-28 13:37:01

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

reszka wrote:

> Będę tam jutro ponownie u krawca (a propos- polecam usługi krawieckie
> z tej małej "budki", tanio i solidnie), więc dopytam w BOK jaką mają
> taktykę przy tego rodzaju sytuacjach.

Czy mozesz od razu zapisac numer ze zgrzewki, bo prosi o to producent tych
balsamow. Taki mail dostalam:

"Bardzo dziękuje za informację w sprawie balsamów. Zapewniam Panią, że
srzedaż przeterminowanych balsamów do ciała Cztery Pory Roku nie jest
możliwa. Z Tesco i Leclerc nie współpracujemy od tak dawna, a nasze systemy
jakosci uniemozliwiają wprowadzenie do obrotu produktu, który nie posiada co
najmniej 80% terminu wazności.
Nasze Służby Sprzedaży i Kontroli Jakości sprawdzają obecnie powstałą
sytuację.
Bardzo Panią proszę , jeśli Pani ma taką możliwość, o podanie nam daty i
kolejności cyfr na zgrzewie tuby."

Zazula

1. Data: 2006-02-28 19:53:24

Temat: wyjasnienie od producenta
Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

"Wyjaśniam powstałe nieporozumienie:
Zgodnie z obowiązującymi przepisami -datę ważności na tych tubach drukujemy
w kolejności : dzień miesiąc rok i tak ją się odczytuje.
Prawdopodobnie zauważyła Pani produkt z datą 2001 08 (dwudziesty styczeń
2008r.), więc jak najbardziej przydatny do użycia.
Produkty z datą 1901 lub 2101 nie wzbudzają żadnego podejrzenia o
przeterminowanie, a 2001 zamiast dnia i miesiaca kojarzy się z rokiem"

No i ja cos kojarze, ze byl sierpien 2001 co by potwierdzalo co wkleilam
wyzej.

Zazula

1. Data: 2006-02-28 21:00:56

Temat: Re: wyjasnienie od producenta
Od: "ullaaa" <a...@w...ce> szukaj wiadomości tego autora

A grupowicz Zazula napisał:
> [...]
> Prawdopodobnie zauważyła Pani produkt z datą 2001 08 (dwudziesty
> styczeń 2008r.), więc jak najbardziej przydatny do użycia.
/CIACH/

Rozumiem pisanie daty w formacie dz-msc-rok, ale wprowadzać może w
błąd brak rozdzielnika między dniem a miesiącem, a stosowany już przed
rokiem.

20 01 08 byloby znacznie czytelniejsze niż 2001 08.

--
ula mówi bp, nmsp // ullaaa na op.pl // dżidżi: 3234801

1. Data: 2006-03-01 10:43:36

Od: "reszka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zazula wrote:
> [...]
> rokiem"
> No i ja cos kojarze, ze byl sierpien 2001 co by potwierdzalo co

Otrzymałam odpowiedź o identycznej treści. No cóż, jakieś wyjaśnienie to
jest, choć nie przeczę, że data zapisana w taki sposób może wprowadzać w
błąd.

reszka

hydromasaz z ozonem
Dusza odświeżona ...
gdzie w wwie sterylny pedicure?
Uczulenie pod oczami
Czym chronić blizny dziecka przed słońcem?