przewrotne pytanie w kwestii 12 potraw...

21. Data: 2007-12-21 11:38:05

Temat: Re: przewrotne pytanie w kwestii 12 potraw...
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marchewka" <M...@b...pl> wrote in message
news:fkg589$jdo$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Do kapusty to tylko groch lupany!
> A Jasia (taka olbrzymia biala fasola) sie w moim domu rodzinnym z maslem i
> sola jadlo.
> Iwona

Jaka tam praca z fasolą? Wymyć, namoczyć, na drugi dzień ugotować.
A jaki pyszny jest rosół z domowym makaronem (10 jaj na 1kg mąki - zagnieść
bez wody) (lub barszcz czerwony) z fasolą!!!

22. Data: 2007-12-21 16:03:24

Temat: Re: przewrotne pytanie/pieczone pierogi (P)
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

mamqa wrote:

> a s'mietana s?odka czy kwas'na, kremówka czy leja;ca?
> ag

Chodzi mi o smietane, czyli kwasna.

Z kapusta i grzybami tez robilam, bardzo dobre.

MB

23. Data: 2007-12-21 16:14:37

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

olka wrote:

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
> wiadomości news:13mlq0qq8fhfrc2@corp.supernews.com...

> Oj, z indykiem to nie jest polska tradycyjna wieczerza wigilijna,

a kto mowil, ze ma to byc polska wigilia? pytanie bylo o tradycje
wigilijne.

> tylko jakaś przedświąteczna kolacyjka.

A czy ja prosilam o twoja krytyke? pytanie bylo, co podajemy, to napisalam.

Nie zalezy ci na podtrzymywaniu
> polskiej, pięknej przecież, tradycji?

Nie. Piekne tradycje mamy swoje, rodzinne, i te co roku podtrzymujemy.

A poza tym indyka jada się na
> codzień. W Wigilię potrawy muszą być szczególne.

U nas indyka sie jada dwa razy w roku. MUSZA? a kto mnie zmusi? to cale
podejscie do Swiat, jako czegos, gdzie sie powinno, musi, itd. jest
idiotyczne. Dla mnie najwazniejsze jest spotkanie z rodzina i spedzenie
wspolnego czasu. A to, czy bedziemy tanczyc, czy jesc rybe, czy bigos,
jest calkowicie drugorzedne. Szokujace, prawda? Jakie zycie byloby
nudne, gdybysmy robili wszystko tak, jak sie powinno.

MB

24. Data: 2007-12-21 16:26:19

Od: Marek <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Magdalena Bassett
Fri, 21 Dec 2007 08:14:37 -0800 napisałaś:

> Nie zalezy ci na podtrzymywaniu
>
> Nie. Piekne tradycje mamy swoje, rodzinne, i te co roku podtrzymujemy.

o, to to, święte słowa.
dla mnie Wigilia to najpiękniejsza _rodzinna_ tradycja, którą podtrzymujemy
mimo naszych dość luźnych związków z religią.
Marek
Czasem mnie Diabeł kusi, by uwierzyć w Boga.

25. Data: 2007-12-21 17:50:59

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Polska tradycja ....
> nie mam slow - wszystko juz upada ...

Choinka jest niemiecka, Mikołaj z Laponii pierogi ruskie, karp po żydowsku,
omdlały imam i tym podobne... kiedyś ta tradycja była bardziej
wielowątkowa... teraz tak jednostajnie się porobiło...

Pzdr
Paweł

26. Data: 2007-12-21 17:56:11

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Misiek wrote:

> Polska tradycja ....
> nie mam slow - wszystko juz upada ...

No to podnies sztandar, i idz naprzod z piesnia na ustach, moze
nawrocisz te tysiace, ktore tworza wlasne tradycje, zamiast robic to co
"obowiazuje", "musi sie", "powinno", "nie wolno", itd.

W nosie mam nakazy, ukazy, zakazy, przykazy. Moje zycie, moj czas, moje
decyzje. A nie Twoje, czy Twojego kosciola.

MB

27. Data: 2007-12-21 17:57:52

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

bazyli4 wrote:

> [...]
> żydowsku, omdlały imam i tym podobne... kiedyś ta tradycja była bardziej
> wielowątkowa... teraz tak jednostajnie się porobiło...

Kiedys byla wolnosc religijna w Polsce i rozne tradycje sie mieszaly,
czesto z powodzeniem.

MB

28. Data: 2007-12-21 18:41:51

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Dec 2007 07:46:50 +0100, mamqa napisał(a):

> a s'mietana s?odka czy kwas'na, kremówka czy leja;ca?
> agg

Kwaśna, gęsta śmietana. To przepis na klasyczne ciasto półfrancuskie
śmietanowe i tyle. Swoją drogą - moje ulubione, piekę z niego co roku
wigilijne paszteciki, nie jakies tam pierogi. Pyszne są także jabłka lub
gruszki w szlafrokach z tego ciasta.
Na pierogi poszukaj przepisu Czeremchy - pod hasłem "pierogi drożdżowe" lub
"pierogi z ciasta drożdżowego" - jakoś tak. PYCHA!
--
XL wiosenna
"Jeżeli ktoś naprawdę cię nienawidził, to tylko dlatego, że nie mógł być

29. Data: 2007-12-21 19:13:58

Od: "olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości >
> W nosie mam nakazy, ukazy, zakazy, przykazy. Moje zycie, moj czas, moje
> decyzje. A nie Twoje, czy Twojego kosciola.

Na szczęscie nie wszyscy mają je w nosie i nie wszyscy chcą tam je
mieć. A co ważniejsze dobrze im z tymi nakazami.

30. Data: 2007-12-21 20:36:28

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek pisze:

> Indyk na wigilie???

> Na wigilie???

Ktoś spytał, co jecie ("pochodzimy z różnych regionów i różnych
tradycji"), ktoś odpowiedział, co. I dobrze, bo ciekawie jest poznawać,
jak to się kształtuje w różnych rejonach Polski i świata.

Nieciekawie się robi dopiero, kiedy ktoś zaczyna się dziwować, robić
sensację, wybałuszać oczy ze zdumienia i wartościować (moje menu jest
dobre, twoje złe).

Co do polskiej tradycji, niech tutaj będzie tylko kulinarnej. Ta materia
składa się z mnóstwa wątków z wielu stron świata, zwyczajów
przywiezionych z wieloma grupami narodowymi, czy etnicznymi, które
kiedyś dawno, dawno temu w mniejszej czy większej zgodzie zamieszkiwały
tę ziemię. Tradycja wciąż się plastycznie kształtuje. To nie jest tak,
że "czysta polska tradycja" sprzed 300 czy ilu chcesz lat zastygła w
bursztyn i niezmiennie trwa.
Tradycja już prędzej przypomina domek chruścika - pozlepiane ziarenka
piasku, kamyczki, kawałki roślin i czego tam jeszcze. Wciąż do tego
domku doklejamy nowe elementy, a każdy takie, jakie są mu najbardziej
potrzebne, czy bliskie.
Ktoś lepiej się czuje w takim, drugi w owakim domku.
Ale żaden z nich nie jest lepszy od sąsiedniego.

Wesołych Świąt!
--
BBjk

Marynwany czosnek - Indie