przewrotne pytanie w kwestii 12 potraw...

81. Data: 2007-12-22 17:19:37

Temat: Re: przewrotne pytanie w kwestii 12 potraw...
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message
news:13mqh4q7dahdq40@corp.supernews.com...
> [...]
Ty

> Wladyslaw jest autorytetem. koniec kropka. Na kazdy temat. A ci, ktorzy
> uwazaja inaczej, ida na stos! ja splonelam juz na wielu. Teraz nawet
> zarzuca mi brak kultury - rotfl. Fajnie miec takiego wiejskiego
> Wladyslawa. Bedzie z kartka chodzil i notowal, kto uwlacza polskiej
> kulturze. LOL!
>
> MB

Nie ustawiam dla Ciebie stosu. Wszystkiego najlepszego w Święta, Madziu.

82. Data: 2007-12-22 17:25:01

Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nie jada, ani nie jadało nigdzie, gdzie dominował katolicyzm.
> Obowiązywał ścisły post -- stąd w ogóle wieczerza wigilijna -- jedyny
> posiłek do sytości w tym dniu. Dania z mięsem lub produktami mlecznymi
> pojawiały się dopiero po pasterce.

A ksiądz który wrócił z Meksyku mówił, że meksykański
post polega na nieużywaniu ostrych przypraw...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

83. Data: 2007-12-22 17:25:36

Od: "olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości >

> [...]
> zarzuca mi brak kultury - rotfl. Fajnie miec takiego wiejskiego
> Wladyslawa. Bedzie z kartka chodzil i notowal, kto uwlacza polskiej

Zazwyczaj opinie "wiejskich" Władysławów zawieraja wiecej rozsądku niż
pseudomądrości wielkoświatowych dam z amerykańskich pipidówek. A jeśli
chodzi o Władysława Łosia, to niewiele osób tutaj dorównuje mu wiedzą.

84. Data: 2007-12-22 17:28:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"olka" <o...@w...pl> wrote in message

> Zazwyczaj opinie "wiejskich" Władysławów zawieraja wiecej rozsądku niż
> pseudomądrości wielkoświatowych dam z amerykańskich pipidówek. A jeśli
> chodzi o Władysława Łosia, to niewiele osób tutaj dorównuje mu wiedzą.

Wazelina w kuchni?

85. Data: 2007-12-22 17:34:14

Od: "bazyli4" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olka" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zazwyczaj opinie "wiejskich" Władysławów zawieraja wiecej rozsądku niż
> pseudomądrości wielkoświatowych dam z amerykańskich pipidówek. A jeśli
> chodzi o Władysława Łosia, to niewiele osób tutaj dorównuje mu wiedzą.

No to już się pomylił w kwestii mięsa na Wigilię... co prawda potem
skontrował katolikami... ale było już za późno ;)

Pzdr
Paweł

86. Data: 2007-12-22 17:56:39

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

olka pisze:

> [...]
> niż pseudomądrości wielkoświatowych dam z amerykańskich pipidówek. A
> jeśli chodzi o Władysława Łosia, to niewiele osób tutaj dorównuje mu

Nie!
Nie chodzi o Władysława, ani nie chodzi o Magdę. Po co tę potencjalnie
ciekawą dyskusję sprowadzać do zagrywek personalnych?
Chodzi o coś znacznie szerszego, mianowicie o nasze reakcje w spotkaniu
z Innym. Innym obyczajem, inną tradycją, innym sposobem na życie.

Są pouczające, choć w sumie nihil novi.
--
Bbjk

87. Data: 2007-12-22 18:20:40

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

olka wrote:

> [...]
> niż pseudomądrości wielkoświatowych dam z amerykańskich pipidówek. A
> jeśli chodzi o Władysława Łosia, to niewiele osób tutaj dorównuje mu

LOL!

MB

88. Data: 2007-12-22 19:43:39

Od: "2SHEDS" <a...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> Wladyslaw Los pisze:
>

> flaki z parmezanem,

misz-masz jurnej polskiej kuchni z wloska? na wigilie?
ubierzmy sie jeszcze w srebrne ubranka i mowmy do siebie przez walkie
talkie.

89. Data: 2007-12-22 19:46:25

Od: "2SHEDS" <a...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ależ ja nie mam wątpliwości, czym jest tradycja. I może się zdziwisz, ale
> zestaw moich dań wigilijnych zapewne usatysfakcjonowałby Samego
> Władysława.
> Natomiast nie cierpię narzucania innym swoich własnych tradycji, obrzędów
> i rytuałów, ani wartościowania ludzi na podstawie obchodzenia lub nie
> tychże. I o to właśnie cały czas mi idzie, jakbyś nie zauważył.

ktos Ci cos narzucal?
Koles przedstawil tylko swoj poglad, jakos tam historycznie umocowany.

Nikt nie powiedzial - "Jak nie zjesz sledzia, bedziesz przekleta"

90. Data: 2007-12-22 19:51:39

Od: "2SHEDS" <a...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Naucz się odróżniać co jest czym:
> 1. wigilia / Wigilia;
> 2. kolacja w wigilię / wieczerza wigilijna;
> 3. "moher" w berecie / moher na grzbiecie.
> 4. nie-wiara / wiara

Jerzy
z ust mię wyjąłeś.

Marynwany czosnek - Indie