przeziebienie a leki alergiczne

11. Data: 2008-07-25 11:21:32

Temat: Re: przeziebienie a leki alergiczne
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Najbardziej uciążliwe jest dla mnie zapalenie spojówek, bo mam czerwone
> oczy i wyglądam jak królik czasami (szczególnie rano i po kąpieli). Katar
> nie jest uciążliwy, rano muszę się porządnie "odsmarkać". Laryngolog
> stwierdzil przewlekły nieżyt gardła, krtani i nosa, ale zlekceważyłam to.
> Kiedyś mnie zatykało w nocy, a teraz nie, mogę normalnie oddychać na ogół.
> Tylko te oczy. Ale brałam różne leki, te z cetyryzyna, te z loratadyną i
> jeszcze lewocetyryzyną i wcale nie widziałam różnicy. Krople cusicrom tez
> mi wcale nie pomagają. Co mi grozi, jak nie będę brala leków (i nie
> [...]

a spróbuj na 2 miesiące wywalić z diety omega 6 i włączyć megadawki omega
3 - ale nie tych z apteki, tylko naturalnych.

I nie siedź tyle przed komputerem, a jak już musisz siedzieć, mrugaj. Albo
zakraplaj sztucznymi łzami.

12. Data: 2008-07-25 12:20:22

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki"

> a spróbuj na 2 miesiące wywalić z diety omega 6 i włączyć megadawki omega
> 3 - ale nie tych z apteki, tylko naturalnych.

Z tego linku, który podałeś w innym wątku poniżej, wynika mi, że w takim
razie mam jeść siemię lniane, tak? A oliwa z oliwek nie zawiera omega 3?
Sprzedają gdzieś siemię już zmielone?

> I nie siedź tyle przed komputerem, a jak już musisz siedzieć, mrugaj. Albo
> zakraplaj sztucznymi łzami.

A robiono mi badanie na to, czy mam zespół suchego oka: nie mam. Choć przed
komputerem faktycznie sporo siedzę.

Pozdrawiam
A.

13. Data: 2008-07-26 13:52:18

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> [...]
>
> Z tego linku, który podałeś w innym wątku poniżej, wynika mi, że w takim
> razie mam jeść siemię lniane, tak? A oliwa z oliwek nie zawiera omega 3?

Oliwa z oliwek zawiera koszmarne ilości omega 6, jest więc swego rodzaju
receptą na raka, znajoma się przez takie coś przekręciła. Możesz jeść
siemię lniane, pod warunkiem że sama je zmielisz - gotowe zmielone nie
zawiera omega 3, możesz jeść olej lniany - np z sałatkami, maczać w nim
chleb, albo robić tzw "pastę dr Budwig" -przepis do wykopania w sieci. Olej
lniany też musi być odpowiedni, czyli w ciemnej butelce, trzymany w
chłodzie, tłoczony na zimno, nie oczyszczony, nie niskolinolowy, świeży -
mniej jak miesiąc od daty produkcji. Brzmi groźnie, ale takich olei teraz
na rynku jest mnóstwo.

Powiem tak - mi po dużych dawkach omega 3 z miejsca przechodził ból gardła
(chroniczny od 10 chyba lat), wracał na drugi dzień, aż znowu zjadłem coś,
co ma tego bardzo dużo. Obecnie w ogóle gardła nie czuję, kicham jedynie
przy bardzo dużych ilościach alergenów (alergolożka w to nie wierzy,
patrząc na wyniki testów sprzed roku), ale oczy dalej mam czasami
czerwone - ale to po dłuuuugim siedzeniu przed kompem. Niemniej to pestka w
porównaniu do tego co było wcześniej, gdy miałem kompletnie rozjechane
oczęta, w zasadzie w ogóle białka nie było widać. Teraz są leciutko
nabrzmiałe żyłki. Zresztą w sieci można sporo przeczytać o wpływie omega 3
na tzw suche oko, wszędzie piszą, że objawy ustępują po około pół roku.

> A robiono mi badanie na to, czy mam zespół suchego oka: nie mam. Choć
> przed komputerem faktycznie sporo siedzę.

Nie zrobiono Ci takiego badania, bo takiego nie ma. Można co najwyżej
zdiagnozować zmniejszone wydzielanie łez w czasie normalnego
funkcjonowania, ale ten "komputerowy" zespół suchego oka to nic innego, jak
zwykłe zapominanie o mruganiu - nie ma tego jak zdiagnozować bo
teoretycznie nawilżanie wydziela się jak trzeba. Po prostu mrugać albo
zakraplać. Swoją drogą gratuluję okulisty, który tak podstawowej rzeczy nie
wiedział.

14. Data: 2008-07-26 16:06:45

Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

> Oliwa z oliwek zawiera koszmarne ilości omega 6,

a słonia i smalec ile tych omega zawierają?

15. Data: 2008-07-26 18:00:30

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

gargamel wrote:

> a słonia i smalec ile tych omega zawierają?

www.nutritiondata.com

one zawierają tysiące innych, rakotwórczych substancji - głównie toksyny,
które zwierzę wchłaniało całe życie, to wszystko jest magazynowane właśnie
w tłuszczu. Do tego kochane wolne rodniki, ahhh... sama poezja.

Tu masz stosunek omega 3 do omega 6 w smalcu (o ile lard w amerykańskim
żargonie to to, co smalec u nas)

http://www.nutritiondata.com/facts/fats-and-oils/483
/2

1:10 jest wystarczającą proporcją, żeby kompletnie zapchać szlaki
metaboliczne którymi organizm przetwarza omega 3.

16. Data: 2008-07-26 18:39:50

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" napisał
> [...]
> mniej jak miesiąc od daty produkcji. Brzmi groźnie, ale takich olei teraz
Prawdę mówiąc nie widzialam w sprzedaży takich olejów, ale trzeba by się
rozejrzeć. Mozna na tym smażyć? A, pewnie w wysokiej temperaturze te omega 3
znikają?
Znaczy wszystkie inne oleje są niedobre? A ja tyle naczytałam się o
cudownych właściwościach oliwy z oliwek. A te produkty Benecol - krem
kanapkowy i margaryna - nie zawierają omega 3? Tylko i wyłącznie siemię? To
znaczy, że należy w ogóle zrezygnowac ze smażenia i pieczenia? Bo na czym?
No jak w praktyce wyeliminowac te omega 6?

> [...]
> teoretycznie nawilżanie wydziela się jak trzeba. Po prostu mrugać albo
> zakraplać. Swoją drogą gratuluję okulisty, który tak podstawowej rzeczy

Zrobiono mi takie badanie, pani okulistka nawet podała nazwę tego testu, ale
nie pamiętam. Czego nie wiedział okulista? Ja okulisty nie pytałam o suche
oko, pytałam o zaczerwienienie. Przy okazji zrobiła mi test.

17. Data: 2008-07-26 19:45:37

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Prawdę mówiąc nie widzialam w sprzedaży takich olejów, ale trzeba by się
> rozejrzeć. Mozna na tym smażyć? A, pewnie w wysokiej temperaturze te omega
> 3 znikają?

U mnie w dość małym mieście są w 3 czy 4 dużych sklepach, do tego w każdym
ze zdrową żywnością. Zgadza się, w wysokiej temperaturze przechodzą w
zwykłe, nasycone kwasy tłuszczowe. Wręcz niewskazane jest smażenie na oleju
lnianym, zdaje się że wydzielają się jakieś toksyny.

> [...]
> To znaczy, że należy w ogóle zrezygnowac ze smażenia i pieczenia? Bo na
> czym? No jak w praktyce wyeliminowac te omega 6?

Ogólnie smażenie i pieczenie jest niezdrowe, z czym zgadzają się chyba
wszyscy lekarze. No cóż, jeśli chcesz spróbować z omega 3, musisz niestety
na 2-3 miesiące zrezygnować ze smarowania pieczywa masłem czy margaryną,
zrezygnować ze smażenia, z jedzenia tłustego mięsa. Zamiast tego lepiej
przerzucić się na ryby, jeśli już musisz coś takiego jeść.

Tu niestety nie ma "półśrodków", po prostu obecność dużej ilości omega 6
najzwyczajniej w świecie blokuje szlak metaboliczny, którym organizm
przetwarza omega 3. Dlatego suplementacja omega 3 to tak naprawdę wywalenie
z diety omega 6, bez tego to będzie strata czasu i pieniędzy.

Jest dużo innych olei, które mają ładną zawartość omega 3, ale lniany jest
tu po prostu najbardziej tym nasycony, najłatwiej dostępny i jednocześnie
najtańszy. Jeszcze lepszym źródłem jest mielone siemię lniane, ale ono...
no, delikatnie mówiąc, ma dość dziwny smak. Nie wszyscy to zniosą.

> Zrobiono mi takie badanie, pani okulistka nawet podała nazwę tego testu,
> ale nie pamiętam. Czego nie wiedział okulista? Ja okulisty nie pytałam o
> suche oko, pytałam o zaczerwienienie. Przy okazji zrobiła mi test.

Okulista nie wiedział, że "komputerowe" suche oko jest czymś całkowicie
innym, niż "zwykłe" suche oko. Klasyczny zespół suchego oka to brak
odpowiedniego nawilżania, oko po prostu nie wydziela odpowiedniej ilości
łez, przez co powierzchnia oka przysycha i robią się
paskudztwa. "Komputerowe" suche oko polega na tym, że człowiek gapiąc się
na monitor z bliskiej odległości zapomina o mruganiu, przez co po prostu
łzy nie są rozprowadzane na powierzchni. Efekt ten sam, przyczyna
całkowicie różna.

A tak jeszcze po cichu spytam - robiłaś badania typu: morfologia, żelazo,
ferrytyna? Przy brakach żelaza zaczynają wysychać wszystkie błony śluzowe,
w tym gardło, nos i oczy - pojawia się kichanie, ból gardła i właśnie
zaczerwienienie spojówek. Kobiety dość często mają z żelazem problemy. Są
jeszcze inne przyczyny takiego stanu rzeczy, np silne niedobory witaminy
D - opalasz się czasami? Na wikipedii pod hasłem witamina D możesz
przeczytać, że 92% badanych kobiet w Europie ma silny niedobór tego
cudeńka, co - przy długiej pracy przy kompie - może też powodować
nieciekawe historie z oczami.

18. Data: 2008-07-26 22:12:03

Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

> one zawierają tysiące innych, rakotwórczych substancji - głównie toksyny,
> które zwierzę wchłaniało całe życie, to wszystko jest magazynowane właśnie
> w tłuszczu. Do tego kochane wolne rodniki, ahhh... sama poezja.

a oliwka to niby toksyn nie wchłania?

to co radzisz jeść trawę? przecież nie jestem krową, tylko mięsożercą:O)

19. Data: 2008-07-27 11:10:47

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

gargamel wrote:

> a oliwka to niby toksyn nie wchłania?

wchłania, ale żeby powstał kilogram mięsa, potrzeba 20 kilogramów "oliwek",
z których toksyny są kumulowane.

> to co radzisz jeść trawę? przecież nie jestem krową, tylko mięsożercą:O)

Co najwyżej jesteś ścierwojadem - zjadaczem padliny. Nie wierzę, że byłbyś w
stanie zachować się jak mięsożerca - czyli upolować bez pomocy narzędzi,
następnie bez pomocy narzędzi czy ognia je skonsumować. Ale w sumie byłoby
ciekawie, jakbyś jednak spróbował tą tezę udowodnić. Zacznij od jakiegoś
psa, podrzuć filmik na youtube.

20. Data: 2008-07-27 13:58:32

Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

> wchłania, ale żeby powstał kilogram mięsa, potrzeba 20 kilogramów
> "oliwek",
> z których toksyny są kumulowane.

ale żeby powstał kilogram oliwek potrzeba 20kg kupy tego mięso, czy roślino
jada:O)

> [...]
> ciekawie, jakbyś jednak spróbował tą tezę udowodnić. Zacznij od jakiegoś

he he, ciekawe teorie:O)

ale z tego co wiem to ludzie od wieków żyją z polowania, a rolnictwo to
ostatni wynalazek, a ja nic nie muszę udowadniać, wybierz się do eskimosów,
oni tam do dzisiaj jedzą surowe mięso z upolowanych przez siebie ryb, fok,
niedźwiedzi, i o rakach tam nikt nie słyszał:O)

acha, jakieś filmiki w necie i tv też są, z komentażami czubówny:O)

Czy piwo tuczy?
wypadanie włosów
pulsometr...?
Re: bóle w mięsniach (jak od użądlenia trzydziestu pszczół)
Pokarm wpadl do pluc