Strona główna Grupy pl.soc.edukacja przychodze po dowartosciowanie :) Re: przychodze po dowartosciowanie :)

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: przychodze po dowartosciowanie :)

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Gamon'" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: przychodze po dowartosciowanie :)
Date: Tue, 24 May 2005 12:51:04 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 110
Message-ID: <d6v0vh$h2v$1@inews.gazeta.pl>
References: <d6fpe4$g6m$1@inews.gazeta.pl> <d6g222$o7g$1@news.dialog.net.pl>
<d6g3nd$8sh$1@opal.futuro.pl> <d6g4j3$qp9$1@news.dialog.net.pl>
<d6hii4$ot6$1@inews.gazeta.pl> <d6imli$qvq$1@news.dialog.net.pl>
<d6k6i0$s3m$1@inews.gazeta.pl> <d6k7qm$1dm$1@news.dialog.net.pl>
<d6kjkg$srl$1@inews.gazeta.pl> <d6pvvm$e7f$1@news.dialog.net.pl>
<d6s53t$los$1@inews.gazeta.pl> <d6s8b0$5u5$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: ksala.coi.pw.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1116931889 17503 194.29.128.85 (24 May 2005 10:51:29 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 24 May 2005 10:51:29 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-User: robaczyfka
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:22840
Ukryj nagłówki

Czesc!

Użytkownik "Jotte" <t...@W...pl> napisał w wiadomości
news:d6s8b0$5u5$1@news.dialog.net.pl...
> Jest. Dogmatyczne - bo z góry zakładające wyłącznie jedną przyczynę
> określonych zachowań ucznia, niedociekliwe (brak chęci poznania
> całokształtu
Czy wobec tego przepuszczenie lub nie w takim przypadku uzalezniasz od
przyczyny? Jezdzac do roboty nadal korzystam ze srodkow komunikacji
miejskiej, a ze mlodziez ma coraz wieksze "problemy" ze sluchem, wiec
nieraz naslucham sie ciekawych opowiesci (a mam trase akurat mocno
usiana szkolami). Nieraz zdarzylo mi sie slyszec o tym, jak ktos
"wyludzil" od nauczyciela zaliczenie (grozila repeta) po wysmazeniu
nieprawdziwych opowiesci o rodzicach alkoholikach lub sadystach,
smierci ktoregos z rodzicow itp. itd.
W naszej dyskusji bylo jedno zalozenie, ze nie ma jakichs istotnych
przyczyn usprawiedliwiajacych nieuctwo (nauczyciel, ktory uwalil
panienke napisal, ze olewala, a nie, ze nie mogla opanowac materialu).
W drugim przypadku przyczyny moga byc rozne: problemy z opanowaniem
materialu, powazne klopoty rodzinne i inne. Wtedy oczywoscie potrzebne
jest wsparcie, moze nie tylko nauczyciela i to od chwili pojawienia
sie problemu.

> niedociekliwe (brak chęci poznania całokształtu sytuacji)
Wiekszosc wyjasniam powyzej. Dodam, ze nie jest psim obowiazkiem
nauczyciela porzeprowadzanie psychoanalizy kazdje osobie, ktora jawnie
olewa jego, szkole i przedmiot.

> nieelastyczne
NTT bylo wyzej.

> i (jak widać) niereformowalne.
Niereformowalne? A co powiedziec o Twoim podejsciu? Jest - jak
probujesz przekonywac - jedyne sluszne. Lapanie punktow u lielatow za
bycie "luzakiem" to jest to.... Jasne....

> Sztampowe - bo w
> żadnym momencie nie wykazuje zróżnicowania metod ani stopniowania
> reakcji.
Jak to nie wykazuje zroznicowania? Przeciez to Ty chcesz przepuszczac
wszystkich do nastepnej klasy - i tych, co pracowali i tych, co nie
robili nic.
A przyszlo Ci do glowy, czego uczysz w ten sposob mlodziez?
1. obibokow "eeee...po co pracowac i tak jakos sie wykrece"
2. pracosiow "no i po co mi bylo tak tyrac? po co wogole sie uczyc?"
I tylko nie pisz mi, ze kolezanki/koledzy olewusa tak nie odczuja
faktu przepuszczenia jej/jego do nastepnej klasy. Mlodziez po
pierwsze bardzo silnie odczuwa niesprawiedliwosc, a po drugie latwo
ulega negatywnym wzorcom :(

> Jest możliwe, że uczeń o miernych zdolnościach ale porządnie
> pracujący
> otrzyma ocenę 3, a uczeń bardzo zdolny na tę samą tróję będzie
> musiał ledwo
> palcem kiwnąć. Nic w tym niezwykłego.
Oczywiscie, ale my nie dyskutujemy o tym, ze zdolny sie nie uczy, bo
na 3 zawsze umie "na biezaco", ale o osobie ktora nie posiadala wiedzy
na wybrany temat i nie wykazywala przy tym zainteresowania, zeby sie
czegos dowiedziec.

> Na coraz wyższych poziomach edukacji
> zjawisko pewnie będzie zanikać, bo braku zdolności (talentu) nie da
> się samą
> pracą nadrobić, a zdolny leń może dojrzeć i zacząć pracować
> solidnie.
Problem w tym, ze elementarnych brakow nie nadrobi.
Moze Tobie nie przeszkadza, ze pozniej taka "utytulowana" zdolna osoba
kaleczy swoj ojczysty jezyk bardziej, niz jakis gostek od kopania
rowor albo nie potrafi rozwiazac elementarnego zadania.

>>> Nie wydaje mi się
>>> słuszne, aby uczennica za popełnienie dość powszechnego (jak
>>> wynika
>>> z tego
>>> co piszesz) grzechu olewania nauki musiała od razu płacić cenę
>>> zmarnowanego
>>> roku z życia.
>> A jaka cene ma zaplacic?
> A co? Chciałbyś do powtarzania klasy jeszcze coś dorzucić?
Zaraz, chyba czegos nie zrozumiales. Moje pytanie dotyczylo tego, czy
uwazasz, ze za olewactwo ma zaplacic jakas inna cene, niz powtorka
roku - moze postoi w kacie przez godzine ;)

> Z góry wiesz, co dany uczeń (notabene całkowicie Ci nie znany) zrobi
> i masz
> jedynie słuszny sposób na zapobieżenie temu?
Nie wiem, ale ucze ponoszenia kosekswencji za swoje czyny, a nie
kombinatorstwa. :]

> Oto dajesz dowód dogmatymu i sztampowego podejścia.
Twoje nie jest sztampowe, bo po prostu puszczasz i jest luzik...

> Ja bym ją puścił. Zdarzało mi się już wybierać takie rozwiązanie,
> ale zawsze
> dokładnie znałem _całość_ sytuacji.
Oczywiscie zakladam, ze masz szklana kule albo wrozysz z fusow, zeby
poznac cala sytuacje, czyli rowniez to, czy masz do czynienia z osoba
juz na tyle dojrzala i odpowiedzialna, ze NA PEWNO wyciagnie wniosek z
calego zdarzenia oraz przewidzisz, ze puszczajac obiboka, nie
skrzywdzisz pozostalych uczniow. :}

A do Twojej wiadomosci: mlodziez i dzieci zawsze do mnie lgnely mimo
(albo moze wlasnie z powodu) jasno okreslanych przeze mnie regul,
ktorych musialy przestrzegac obie strony. Problemy nalezy rozwiazywac
przez zapobieganie im na przyszlosc, a nie udawanie, ze wszystko jest
tak, jakby problem wogole nie powstal.

Pozdrawiam,
robal.

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
24.05 Jotte
31.05 Gamon
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Zbrodnia 3 Maja
"kapitan Martyna Graban, i załoga okrętu badawczego Nautilus, [...], odkryli wrak japońskiego niszczyciela Teruzuki"
Nowe Wsk. Moralnej Popr.: 16. Życie prywatne i 18. Kultura artystyczna
Pierwsze sukcesy strajkujących [studentów na UW]
Dalszy ciąg awantury o jedzenie na UW
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
"Szokująca podmiana etniczna populacji Austrii" i moja recepta na imigrację
USA/ Harvard pozwał administrację Trumpa za zakaz przyjmowania zagranicznych studentów
We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
Studenci UW strajkują z głodu!!!
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem