przygotowanie do pobrania krwi

1. Data: 2003-10-13 20:42:14

Temat: przygotowanie do pobrania krwi
Od: "A,J,A Kotwica" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy ostatnio pobierano mi krew do badania przeżyłam koszmar. Zostałam
pokłuta siedem razy przez trzy różne osoby i nie pobrano ani kropli krwi.
Podobno chowają mi się żyły. Im bardziej próbowano tym było gorzej. Nie
pomagało ani rozmasowywanie, ani podpompowywanie, ani klepanie (jedna z pań
tak mi trzasnęła w rękę, że jeszcze przez kilka godzin czułam). Dopiero
kiedy pojechałam do innego (prywatnego) laboratorium udało się pobrać krew.
W tym tygodniu czekają mnie kolejne badania i już się boję, że będzie to
samo.
W związku z tym chciałabym zapytać, czy są jakieś metody na to, żeby żyły
ładnie wychodziły na wierzch?
Proszę o pomoc, bo strasznie się denerwuję (nie chodzi nawet o ból - chociaż
wkłucie w żyłę w nadgarstku faktycznie paskudnie boli, ale muszę pojechać z
dzieckiem, bo akurat nie mam go z kim zostawić, a ostatnio trwało to około 4
godzin!!!), a to raczej nie pomaga.
Z góry wielkie dzięki!
Ania

2. Data: 2003-10-13 20:58:06

Temat: Re: przygotowanie do pobrania krwi
Od: "kraska" <d...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Baaardzo współczuję. Prawda jest taka, że może i masz fatalne żyły, ale jeszcze
bardziej fatalne były osoby pobierające. Do tego trzeba mieć talent i dużo
praktyki.
Wróć tam, gdzie ci umiano pobrać, dobrze radzę.
Trzymam kciuki.

3. Data: 2003-10-13 21:15:52

Od: "A,J,A Kotwica" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kraska" <d...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> Baaardzo współczuję. Prawda jest taka, że może i masz fatalne żyły, ale
jeszcze
> bardziej fatalne były osoby pobierające.

To fakt, przynajmniej jeśli chodzi o dwie z nich, trzecia miałą dobre chęci
i nawet stwierdziła, że znalazłaby takie miejsce z którego można pobrać, ale
tamte panie nie chcąc marnować czasu (i tak go trochę zmarnowały) prosiły do
środka inne osoby na pobieranko, a przecież rozbieranie się przy obcych
ludziach, głównie facetach dla mnie przynajmniej to raczej stresujące, więc
te żyły pewnie jeszcze bardziej by mi się schowały.;-)

> Wróć tam, gdzie ci umiano pobrać, dobrze radzę.

Niestety, po pierwsze trochę mi teraz "nie po drodze", a po drugie muszę
zrobić sporo badań hormonalnych, które w tym laboratorium słono kosztują i
dlatego chciałabym pójść do jakiegoś nie prywatnego labor., żeby
przynajmniej część opłat za te badania pokryło moje ubezpieczenie ;-).
> Trzymam kciuki.
W każdym razie dzięki!
pozdr
Ania

4. Data: 2003-10-13 21:42:33

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmf4m7$2ih$...@n...news.tpi.pl,
A,J,A Kotwica <a...@g...pl>:

Ania, na dostepnosc zyl dobrze wplywaja regularne cwiczenia silowe -
zwlaszcza na rece w tym wypadku. Z tym ze to bardziej dlugotrwala sprawa.

Troche intensywnego wysilku przed pobraniem, np. z 6 pieter po schodach tez
powinno pomoc, bo zwiekszy sie cisnienie krwi i krazenie. No i minute przed
pobraniem reka pionowo w dol.

--
Robert

5. Data: 2003-10-14 11:47:14

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" napisał:

No i minute przed
> pobraniem reka pionowo w dol.

...pionowo w dół i torba z zakupami w ręce - znam z doświadczenia! ;-)

Agata

6. Data: 2003-10-14 14:10:26

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:

> [...]
>
> Troche intensywnego wysilku przed pobraniem, np. z 6 pieter po schodach
> tez powinno pomoc, bo zwiekszy sie cisnienie krwi i krazenie. No i minute

Najlepiej robia cwiczenia na rece. Poza tym krew mozna pobrac prywatnie
i zawiezc do analizy gdzie indziej.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl
KADU: http://kadu.net ZTM Search: http://ztm.moo.pl/search

co to moze byc
WZW - szczepienia
wątroba- stłuszczenie